inclusief sfeer verlichting :: 2013 Volkswagen Polo Blue GT

Wat chiemhallo zegt! Wat voor lampjes heb je trouwens in de "ambiance" verlichting zitten? En branden die continue mee met de buitenverlichting?

ja, dank jullie wel. ik heb lampen kapjes / houdertjes uit een opel agila - astra station gehaald op de autosloop. en de normale halogeen buis lampjes vervangen door led variant. De lampjes branden niet mee met de buitenverichting 'deMercer' maar heb gewoon een nieuwe plus getrokken uit de zekering kast. dit vind ik persoonlijk veiliger. Plus zo krijg je ook geen eventuele storingen in het elektrische circuit van de auto. ik heb de lampjes gewoon geschakeld gemaakt en de schakelaars in de midden console erbij geplaats. zal nog wel even een foto plaatsen van waar de schakelaars zitten.
 
Is dat makkelijk te maken dat licht in de dashboardkastje?



ik heb zo'n plus zekering gebruikt om stroom naar 2 schakelaars te brengen



deze heb ik in de middenconsole erbij geplaatst. De bedrading gewoon netjes onder het dashboard / middenconsole weg gewerkt.



de plus zekering ken je gewoon in een leeg slot drukken van je zekering kast. wel even kijken waar spanning op staat !! ken je gewoon via een spanning zoeker doen.



aansluiten op de schakelaar en klaar. middelste pin is meestal plus in, plus out & min moet je even testen.
voor de rest geld gewoon draad leggen naar de lampjes waar je wilt. en je hebt bijvoorbeeld je voetverlichting of dashboardkast verlichting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hier vast een sneak peak van wat ik ook maar gelijk heb gedaan.




Terwijl ik bezig was om mij dashboard kast lampje aan te passen zodat deze automatisch aan springt bij het openen. Heb ik ook maar gelijk instapverlichting aangesloten. Nu heb ik dus instapverlichting & nacht rij verlichting ook bovenin heb ik rooie audi leds gemaakt.

 
Laatst bewerkt door een moderator:


ik heb zo'n plus zekering gebruikt om stroom naar 2 schakelaars te brengen



deze heb ik in de middenconsole erbij geplaatst. De bedrading gewoon netjes onder het dashboard / middenconsole weg gewerkt.



de plus zekering ken je gewoon in een leeg slot drukken van je zekering kast. wel even kijken waar spanning op staat !! ken je gewoon via een spanning zoeker doen.



aansluiten op de schakelaar en klaar. middelste pin is meestal plus in, plus out & min moet je even testen.
voor de rest geld gewoon draad leggen naar de lampjes waar je wilt. en je hebt bijvoorbeeld je voetverlichting of dashboardkast verlichting.

Ik wilde op deze zonnige dag hetzelfde proberen om via de zekering stroom af te halen naar de voetverlichting, alleen is mijn vraag. Hoe heb je dat gedaan met de plus en de min? Want de schakelaar met rode draad kan ik maar met 1 kabel verbinden.. wat moet ik met de andere kabel doen?

Alvast bedankt, Max
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86pk Highline 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!