Inbouw mistlampen

Hallo,

Inbouw van mistlampen bij een polo 9n3, is dit veel werk?
Wat moet er allemaal gedaan worden?

Ik heb een kabel liggen bij de linker voor koplamp die van de kabelboom afkomt van de koplamp. Is deze voor de mistlamp?

vr. gr.
Aldert
 
als deze aan beide kanten ligt en 2 aansluitingen heeft zou dat hem kunnen zijn, wat er allemaal voor mistlampen moet gebeuren:

- mistlampen in bumper bouwen incl roosters
- bedrading trekken indien niet aanwezig
- andere lichtschakelaar met 2x mistlampfunctie
- zekering en relais inbouwen

er staan complete bedradingsets op ebay.de, alsje een link wilt moetje het maar even zeggen! dan moet je alleen nog een lichtschakelaar bestellen bij volkswagen!

ga je het zelf inbouwen?? zoja zou je van elke stap wat foto's kunnen maken en deze (liefst incl uitleg en benodigdheden) aan ons door willen sturen zodat we deze op de howto pagina kunnen zetten? zo kunnen we andere mensen weer helpen!
 
Wat houd die mistlamp schakelaar in?

Heb nu een knop zitten, trek je aan en dan zou die op mistlamp stand gaan....Dit is niet de juiste begrijp ik?

Ik ga het zelf doen, alleen als ik allemaal moet slopen etc. om de bedrading te leggen dan gaat het over.

Ja linkje van die kabelboom wil ik wel...
 
Ik heb inderdaad ook mistlampen ingebouwd in m'n 9N3. Heb echter geen orginele kabelboom, maar heb ze aangesloten op grootlicht. Wanneer je het helemaal orgineel wil hebben heb je inderdaad een andere schakelaar nodig, die je nu hebt is enkel voor mistlampen achter. Vervolgens zou je dan vanaf die schakelaar een extra draad moeten leggen (de kabelboom) naar je mistlampen. Dit lijkt mij persoonlijk goed te doen. De mistlampen in de bumper bouwen stelt werkelijk niks voor, de roosters zitten geklikt in de bumper dus die trek je er zo uit (meen dat er in de linker wel een schroefje zit, dus die eerst even verwijderen!). Dan schroef je de mistlampen op de bumper, zeer eenvoudig & klik je de nieuwe kapjes met mistlamp uitsparing er in. Erg goed te doen, en die kabelboom zal ook geen problemen opleveren.

Groeten!
 
volgens mij had ik op dit forum al een heel verhaal over geplaatst. ik heb het bij mijn vorige 9n3 gedaan (gewoon met nieuwe schakelaar zodat het ook als mistlampen werkt)

de dealer zag niet dat ik het zelf achteraf had ingebouwd;)
 
kan zo moeilijk toch niet zijn je hoeft maar 1 draad van binnen naar buiten te leggen (wel gezekerd) die loopt vanaf je lichtschakelaar naar je mistlampen toe lus je door van links naar rechts en massa kun je aan de linkerzijde naast de motor pakken daar zit een massapunt. :)
 
Johan zei:
PoloBas, ik zou het toch via een relais schakelen hoor :) dus alleen 1 stuurdraad vanaf je schakelaar naar je motorruimte en daar dan relais plaatsen met kabels naar je lampen..

Ja, inderdaad. Dat was ik dan even vergeten :oops: , ik denk niet dat je schakelaar er zo gelukkig van wordt als je direct alle stroom pakt. Een relais is dan geen overbodige luxe.
Even een schema van hoe het wel moet :) (lang leve paint)

[resize=300:wvwytvik]http://img138.imageshack.us/img138/2329/tekeningmistlampen.jpg[/resize:wvwytvik]

+ een zekeringen-overzicht.

[resize=600:wvwytvik]http://img16.imageshack.us/img16/540/61051831.png[/resize:wvwytvik]
 
Ik heb het inmiddels alweer een tijdje ingebouwd, werkt perfect en geen problemen gehad. Is inderdaad zeer makelijk te doen, alleen het draadje wat naar binnen moet is even pielen.

Ik heb een set originele mistlampen gekocht
Set kapjes
Kabelbaam
originele lichtschakelaar.

Lichtknop krijg je eruit door de draaiknop in te drukken en dan draaien.
Kapjes verwijderen, kabelboom leggen, mistlampen monteren en stekker erop klikken.
kapjes weer monteren.

De draad die druk je achterin de stekker die weer op de schakelaar moet.
Ik heb hier niks tussen gedaan aan zekeringen/relais etc. Dit was niet nodig, dit is nagekeken door 2 personen. Dealer en VAG gespecialiceerd personen.
De kabelboom is ook niet gemaakt voor zekeringen etc.

428_0-1.jpg


Mochten er nog mensen geinterseerd zijn, ik heb nog een originele lichtschakelaar met mistlampfunctie liggen.
 
PoloBas zei:
Ja, inderdaad. Dat was ik dan even vergeten :oops: , ik denk niet dat je schakelaar er zo gelukkig van wordt als je direct alle stroom pakt. Een relais is dan geen overbodige luxe.

....

Een relais is overbodig, vw schakelt zelf de lampen over de schakelaar; dus de schakelaar is er zeker wel op berekend.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!