Importeren van auto's uit buitenland

Tellen leeftijd en KM-stand niet ook mee? Dat was althans voorheen zo maar ik ben niet op de hoogte van de wijzigingen voor 2015.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Het importeren kan interessant zijn, maar je moet goed rekenen en vergelijken. Grootste struikelblok is in mijn ogen dat je niet kan inruilen.
Wij hebben gebruik gemaakt van Sjoeritzz. Noem mijn forumnaam maar, dat helpt misschien :)
Per 1-1-2015 is de CO2-taks weer omhoog gegaan. Dat is wat je achteraf moet betalen. Plus de keuringskosten, verzekering (zou je anders ook hebben) en de kentekenkosten (ook die heb je bij andere auto's) Plus 1 of 2 dagen vrij nemen om de auto op te halen en naar RDW te brengen.

Ik vond het makkelijker om alles uit te besteden. Het scheelt tijd, ergernis door de fouten die je maakt vanwege gebrek aan ervaring en onder de streep was het voordeel al zó groot dat ik het beetje extra betalen voor service er wel voor over had.

Een Polo Blue GT is een interessante auto om te importeren vanwege zijn lage uitstoot. En ja, je krijgt korting op de rest- CO2-taks op basis van het aantal maanden dat de auto oud is.
 
Is een Blu GT diesel of benzine?..
Het is wel leuk al die versies, maar ik moet wel binnen mijn budget blijven..

Ja ze hebben echt weinig BM polos.. En als ze er een paar hebben, hebben ze weinig opties, gwn trendlineee...

Door de co-2 tax valt het denknik buiten mijn budget.. Voor nu haal ik hier een andere BM denk ik en op latere termijn nog eens over importeren nadenken..
 
Het importeren kan interessant zijn, maar je moet goed rekenen en vergelijken. Grootste struikelblok is in mijn ogen dat je niet kan inruilen.
Wij hebben gebruik gemaakt van Sjoeritzz. Noem mijn forumnaam maar, dat helpt misschien :)
Per 1-1-2015 is de CO2-taks weer omhoog gegaan. Dat is wat je achteraf moet betalen. Plus de keuringskosten, verzekering (zou je anders ook hebben) en de kentekenkosten (ook die heb je bij andere auto's) Plus 1 of 2 dagen vrij nemen om de auto op te halen en naar RDW te brengen.

Ik vond het makkelijker om alles uit te besteden. Het scheelt tijd, ergernis door de fouten die je maakt vanwege gebrek aan ervaring en onder de streep was het voordeel al zó groot dat ik het beetje extra betalen voor service er wel voor over had.

Een Polo Blue GT is een interessante auto om te importeren vanwege zijn lage uitstoot. En ja, je krijgt korting op de rest- CO2-taks op basis van het aantal maanden dat de auto oud is.
Dus als ik het goed begrijpt:
Je koopt een auto in DE..
Je laat hem in DE keuren en verzekeren zodat je ermee de weg op kan gaan naar NL toe..?
In NL aangekomen breng je hem naar de RDW voor een herkeuring?? Of hoef dat niet omdat hij al gekeurd is in DE?
En de kenteken, vanzelfsprekend..
 
Dus als ik het goed begrijpt:
Je koopt een auto in DE..
Je laat hem in DE keuren en verzekeren zodat je ermee de weg op kan gaan naar NL toe..?
In NL aangekomen breng je hem naar de RDW voor een herkeuring?? Of hoef dat niet omdat hij al gekeurd is in DE?
En de kenteken, vanzelfsprekend..




In DLD verzekeren en kentekens ( 85,- )
TUV brieven mee nemen van uit Duitsland ( APK in Nederland is dat )
RDW toe, TUV brieven inleveren, ze nemen dan de keuring van uit Duitsland over. ( kosten in Nederland voor de keuring zijn 107,- )
 
Klopt idd. Je gaat in Duitsland naar het Landersamt in de buurt van de plek waar je de auto gaat kopen. Daar worden je tijdelijke kentekenplaten gemaakt en kan je de verzekering afsluiten. Wel handig als je een beetje fatsoenlijk Duits spreekt. Het personeel is in ieder geval behulpzaam (daar kunnen wij in NL wat van leren) en heeft ervaring met dit traject.
Na je bezoek aan RDW moet je wachten op de acceptgiro van de rest-CO2-taks en zodra je die betaald hebt en het geld bij hen binnen is, krijg je een code waarmee je de auto op naam kan zetten. En dan natuurlijk weer NL-platen laten maken.
 
Klopt idd. Je gaat in Duitsland naar het Landersamt in de buurt van de plek waar je de auto gaat kopen. Daar worden je tijdelijke kentekenplaten gemaakt en kan je de verzekering afsluiten. Wel handig als je een beetje fatsoenlijk Duits spreekt. Het personeel is in ieder geval behulpzaam (daar kunnen wij in NL wat van leren) en heeft ervaring met dit traject.
Na je bezoek aan RDW moet je wachten op de acceptgiro van de rest-CO2-taks en zodra je die betaald hebt en het geld bij hen binnen is, krijg je een code waarmee je de auto op naam kan zetten. En dan natuurlijk weer NL-platen laten maken.
Oke duidelijk..
Kan je nog bpm teruggave aanvragen? Of iets in die trend, dat je nog geld van de belasting terug krijgt.. Ik weet niet of het zo is hoor..
 
Ha ha, de belasting en terugbetalen! Nee hoor, het is afrekenen geblazen.
Wat jij misschien bedoelt is als je een auto uitvoert. Dan kan je idd restitutie vn een deel van de BPM opvragen. Dit is één van de redenen waarom NL een interessant land is om auto's vandaan te halen. Veel van het ex-leasewagenpark gaat daarom ook over de grens.
Whahaha jaa belasting en terugbetalen gaan niet samen Stick Out Tongue..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!