Importeren Polo

Dag mypolo’ers,

Ik ben van plan binnenkort een GTI te gaan importeren die aan al mijn wensen voldoet. Nu heb ik daar me al aardig in gelezen. Mijn is om hem met een aanhanger op te halen gezien het anders teveel gezeik is. Nu vroeg ik mij af of er nog meer bij komt kijken? Zover ik weet kost t rond de 700 euro aan bpm. 100 euro aan kenteken en rdw keuring. Zijn er nog andere kosten om rekening mee te houden? Zijn er nog tips vanuit jullie kant? Waar moet ik op letten bij 1.4 GTI?

Bij voorbaad dank.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
De 1.4 gti motor staat er om bekend dat die niet echt betrouwbaar zijn.
Willen ook nog wellis veel olie verbruiken.
En zulke dingen kom je pas achter als je hem een tijdje heb.
Ik weet niet wat je te besteden heb maar mischien kun je dan beter voor de 6c gti gaan met de 1.8 motor erin.
Over die motoren heb ik nog geen rare dingen gelezen.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Christian96

Hier een link naar een video van Autoweek. In het filmpje importeren ze een Volvo uit Zweden. Wat ik gek vind in dit filmpje is dat ze maar €350 aan bpm betalen voor de auto. Zo gek duur hoeft importeren niet te zijn.. blijkt
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Mooi bedankt allen voor de reacties. Inderdaad bpm hoeft indd niet heel duur te zijn. 1.8GTI blok zie ik maar zelfden en betaal je ook flink meer voor. Als ik de auto heb laat ik hem ook gelijk flink onder handen nemen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
  • Leuk
Waarderingen: sahindogan
Mooi bedankt allen voor de reacties. Inderdaad bpm hoeft indd niet heel duur te zijn. 1.8GTI blok zie ik maar zelfden en betaal je ook flink meer voor. Als ik de auto heb laat ik hem ook gelijk flink onder handen nemen.

Ik zou daar nog even een paar keer goed over na denken.
Het is niet zonder reden dat bijv. JD al een tijd gestopt is met het tunen van de 1.4 GTI blokken.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
  • Leuk
Waarderingen: Thijspolo6r
Hoe komen ze daar achter dan? Men zoekt chassis_ en motornummer maar het vermogen meten ze niet.

Sinds 1 januari 2013 wordt het BPM-bedrag op nieuwe auto’s volledig berekend aan de hand van de absolute CO2-uitstoot van de auto en niet meer (gedeeltelijk) op de netto cataloguswaarde zoals dat in voorgaande jaren gebeurde. Aan de hand van elke gram CO2 die een auto per gereden kilometer uitstoot wordt er een CO2-heffing / CO2-toeslag BPM vastgesteld (ook bekend als slurptax of slurptaks).

Een auto met chiptuning heeft meer vermogen en zal dan meer CO2 uitstoten.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Hansstaal
Maar wordt dat dan door de RDW gemeten? Volgens mij bepalen ze dat aan de hand van motornummer en chassisnummer en de fabrieksopgave. Dit heb ik al eens bij de hand gehad, maar alles kan veranderen ook de informatie voorziening. We horen het graag
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
RDW neemt gewoon over wat er op, bijv. de Duitse, papieren staat. BPM kan laag zijn afhankelijk van leeftijd / km-stand / CO2, net wat het gunstigste is voor jouw specifieke auto. Bij mij kwamen alle proefberekeningen op CO2 uitstoot uit, maar toen ik definitief ging invullen bleek afschrijving op basis van 2e hands waarde index toch gunstiger te zijn.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ja ik had het indd gelezen. Ik neem sowieso een standaard blok. Die goed is onderhouden. Thanks for the reminder.
de 6c gti is inderdaad duurder, maar de motor is ook een stuk betrouwbaarder. Goed onderhoud hoeft niet te betekenen dat jou blok in de soep gaat lopen. Heb er zelf ervaring mee, motorswap gehad bij ongeveer 80K km, onderhoudsboekjes zaten er gewoon bij enzo.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Ja ik had het indd gelezen. Ik neem sowieso een standaard blok. Die goed is onderhouden. Thanks for the reminder.

Dit slaat natuurlijk nergens op. Die dingen staan erom bekend dat ze in de soep lopen. Heb genoeg auto's gezien met minder dan een ton waar een nieuw motortje in moet.

Ik zou eerder voor een 6C gaan of het uit je hoofd houden.


Calculator RDW verder BTW toelatingskeuring. APK, kenteken.
Land van herkomst uitschrijven.

Uitschrijven doet de RDW voor je bij de keuring.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Maar wordt dat dan door de RDW gemeten? Volgens mij bepalen ze dat aan de hand van motornummer en chassisnummer en de fabrieksopgave. Dit heb ik al eens bij de hand gehad, maar alles kan veranderen ook de informatie voorziening. We horen het graag

Je mag zelf bekijken welke berekening het goedkoopste is, en dit (mits dichtgetimmerd) accepteerd de belastingdienst ook gewoon.
Met duurdere auto's gaat er vaak een opgesteld tegenbewijs mee van een taxateur naar het aangifte loket.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Ik stel me vraag hier maar even, ik ben ook van plan om een auto te importeren uit Duitsland. Nu geeft Christian96 al aan dat hij de auto ophaalt met een aanhanger. Maar ik wil de auto graag naar NL rijden vanuit Duitsland. Nu kom ik allerlei kentekens tegen die overal in Europa geldig zijn behalve Nederland doet daar lastig over. Weet iemand hier meer over welke kenteken wel geldig is in NL en Duitsland?
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!