Ik zoek een camera voor in de auto! VAKANTIE!!

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Hallo beste leden.

Ik ga al voor de 5e keer op rij een roadtrip maken in de Verenigde Staten.
Mijn voorgaande keren waren geweldig en nu ben ik van plan om het weer her te beleven met een iets nieuwere route.

Ik heb gemerkt dat ik heel vaak met mijn videocamera in mijn rechterhand aan het filmen was terwijl ik aan het rijden ben.
Deze filmpjes zijn erg leuk om terug te zien als ik weer terug ben in Nederland.
Echter geeft dit je wel een lamme arm en zijn de video's wat schokkerig gezien ik het alleen met mijn hand vasthoud. (Nee heb geen trilarm Stick Out Tongue )

Daarom heb ik ervoor gekozen om een camera te kopen die ik in de auto kan gebruiken.
Wat ik wil is dat de camera een grote hoek heeft en het moet natuurlijk een scherpe beeld geven.

Ik ben ook van plan om veel en lang te filmen, dus ik verwacht dat de camera ook lange filmpjes kan maken, dus in ieder geval langer dan 15 minuten, gezien mijn digitale camera maximaal 15 minuten kan filmen.
Ik neem aan dat dit gewoon te verhelpen is met een geheugenkaart met een groter geheugen.

Gezien dit een autoforum is, zijn er vast mensen hier die zoiets hebben als wat ik zoek.
Graag wil ik weten wat voor camera je hebt of kent en wat de voor en nadelen zijn.

Ik zie weleens mensen met een camera op hun motorhelm etc. deze dingen zijn vast ook in de auto te gebruiken.

Ik rij in de VS altijd een Mustang of Camaro cabrio en heb de camera dan ook graag boven mijn raam hangen, zodat ik zuiverder beeld heb. Zou dit mogelijk zijn?

Budget? Mwah, ik denk dat 350 Euro mijn maximum is.
 
Inderdaad de GoPro nemen, de enige serieuze oplossing. Wel de black edition nemen (is dan wel 450 maar zit een wifi remote bij die normaal iets van 80 kost..) het voordeel met de GoPro 3 Black is dat je bv op 720p met 120fps kunt filmen, zijn dus erg dikke slomo's mee te maken ;)
Heb de 3 zelf nog niet, maar heb wel de versie 1 en 2 gehad.. beide inmiddels verkocht om de nieuwe te gaan kopen binnenkort ;)
 
Die met wifi is geweldig voor bijv. concert opnames of thuisopnames waar je beschikking over wifi hebt. Zo kun je je gopro op afstand bedienen maar ook live meekijken met een iPhone (en bedienen). weet niet of dat ook kan met andere telefoons. Of als je kan tetheren met je telefoon, zou je 't ook kunnen gebruiken
 
haha ja op afstand aan en uit zetten, foto's maken of de mode veranderen Stick Out Tongue
een white is op zichzelf al erg mooi. En de black moet je nemen als kwaliteit ALLES is voor je. Maar als je "gewoon" een beetje in de rondde wilt filmen en wat leuke shots wil maken is een white meer dan goed genoeg! ;)
 
Ik snap het niet. Camera op afstand bedienen? Ik ben van deze generatie maar zou m'n god niet weten wat je bedoelt.
Ik heb trouwens ook maar een simpele telefoon die alleen kan bellen en sms'en.
Denk dat die wifi gebeuren maar overbodig is voor mijn roadtrip in de vs.

Op afstand bedienen: je plakt de camera ergens op je auto, gaat rijden, als je iets leuks ziet.. druk op de afstandsbediening en camera gaat aan en filmt / maakt foto etc. In de auto is dan ook gewoon alles aan te passen qua instellingen. De Wifi is met name handig om op je telefoon of bv notebook te kunnen zien wat de camera ziet: er zit geen schermpje op het ding zelf.

Het is wel jammer dat de black edition altijd die afstandsbediening heeft: zonder zou ie een stuk goedkoper zijn... De goedkopere versies hebben geen afstandsbediening, maar zijn qua specs ook gelijk een stuk minder (maar 60fps op 720p ipv 120 en geen 4K opname mogelijkheid :/ )
 
Ik heb toevallig eergisteren ook een sportcamera gekocht. Ik heb de Kodak Playsport zx3 gekocht, filmt in full hd en dat is voor mij al prima genoeg. Daarbij scheelt het me € 150,- tegenover een gopro. bol.com | Kodak Playsport Zx3 - Zwart, Kodak | Elektronica

Volgende week ga ik skiën en daarvoor heb ik hem eigenlijk gekocht, maar ik wil hem ook voor op/in mijn auto gebruiken. Kwam gisteren dit filmpje tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=GAKDkhvjGXE

Goedkope en simpele manier om je gopro aan je auto te bevestigen. Zelf zou ik er nog wel een safety line aan vast maken Stick Out Tongue
 
Knoop is losgemaakt (niet doorgehakt, ik ben wat subtiel)

Ik ga voor een GoPro Hero 3 Black Edition inlclusief onderwaterhuis, zuignappen voor op de auto, afstandsbediening en geheugenkaart.

In de VS kost me dit alles bij elkaar 300 Euro. Ik ga het dus pas kopen als ik in de VS ben. Hier in Nederland is het belachelijk duur.
 
Heb zelf een Go Pro 2, het onderwaterhuis alleen gebruiken voor onder water, anders wordt het beeld overbelicht! ;)

Vraagje. Heb jij een remote erbij? Betekent het dat je de camera dan op afstand kunt bedienen? (Lijkt me namelijk logisch)
Wat kun je allemaal met de remote?
Ik heb geen smartphone, ik hoor mensen weleens praten over het bedienen van je GoPro met je smartphone.
Is dit dan voor mensen die geen remote hebben of moet je naast een remote ook een smartphone hebben om je camera op afstand te bedienen?

Ik ben namelijk van plan om mijn camera aan de buitenkant van mijn voorruit te plaatsen. Dus als ik aan het rijden ben, en ik ben van plan om te filmen, dan wil ik dus met een afstandsbediening mijn camera aanzetten en recorden. Ik neem aan dat dit mogelijk is zonder een smartphone en alleen met de remote?
 
Ik heb ook de remote, met de remote heb je een wifi zender achter je go pro hangen.
Je kunt inderdaad de remote koppelen maar je kunt ook het netwerk joinen van de go pro waarmee je het beeld kunt streamen (3 seconden vertraging) en aan kunt geven in welke modes hij moet staan.
Het is meen ik 1 pakket, dus je kunt gebruik maken van beide functies.

Voor jouw reis is het wel aan te raden om extra accu's te kopen, voor de remote werkt dat anders, die kan enkel opgeladen worden via een spanningsbron (externe accu bijv met usb aansluiting).
4971_3-1.jpg
 
BMW  1 serie  1.6 
Extra accu voor de Gopro of extra accu voor de remote?
Een extra accu voor de gopro ga ik zeker nemen.
Maar wat ik begrijp is dat de remote opgeladen wordt door alleen usb?
Hmm, vraag me af hoe ik dit moet fixen tijdens mijn rondreis. Tenzij de remote 1 dag meegaat, dan kan ik die elke keer wanneer ik in het hotel zit aansluiten op mijn laptop om op te laden.
 
GoPro is een hele goeie, maar erg duur. Je betaald het grootste deel aan de naam.
heb vorige week op de motorbeurs en vergelijkbare camera gekocht voor 125€. Ok. Het was een aanbieding, maar er zit van alles bij. AEE YO! Y21 HD camera. Denk dat ze normaal ongeveer 180€ kost.
Ik monteer hem in eerste instantie op de motor. En waar hij verder allemaal gemonteerd gaat worden zie ik nog wel. Prima dingetje in ieder geval.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!