Ik twijfel, houden of toch verkopen......

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
Zoals sommigen onder ons wel weten heb ik een Polo 1.2TDI BM van het jaar 2011 in de kleur flash red. Hij heeft nog maar net 63000km op de teller en de laatste anderhalf jaar wordt er bijna niet meer in gereden doordat mijn vrouwtje sinds die tijd een eigen auto heeft. Dus eigenlijk is het doodzonde dat de Polo geen kilometers meer maakt en dat ik eigenlijk alleen de belastingdienst maar aan het 'spekken' ben.
Nu loop ik al een tijdje met het idee rond om de Polo weg te doen voor iets anders op benzine, misschien wel een VW Up. Dat rijdt echt hardstikke goed. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik spijt krijg de Polo weg te doen.
Wat ik belangrijk vind, wat kan ik voor mijn polo vragen? Ik wil er gewoon een eerlijke prijs voor hebben. Hebben jullie misschien enig idee wat ik voor mijn polo kan vragen? (bij inruil voor een Up van ongeveer 11000 euro bij een dealer, of particulier verkopen). Vanmiddag voor de gein al bij een dealer langs geweest, zit daar zo'n verkoper in zijn kantoor en gaat meteen op zijn computer aan de slag om te kijken wat de huideige raagprijs voor een Polo BM is, zonder de mijne te hebben gezien, '7000 euro' zei hij, 'in geen 7000 jaar' zei ik. Na enig aandringen van mijn kant ging hij eindelijk naar buiten en daar stond meneer met zijn bek vol tanden.......:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Hij kon geen inruilprijs meer geven en moest eerst overleggen met zijn baas, wordt vervolgd dus........
VW Polo 1.2TDI BlueMotion, flash red, 63000km op de teller, 5 deurs voorzien van onder andere:
Climatronic, Zenec 2010 navigatie systeem, MF stuur, zonnebrilhouder aan dakhemel, OEM bi-xenon koplampen, 6c achterlampunits, 6c GTI grille met TDI embleem, 18 inch 3SDM0.01 velgen (schadevrij) met 215/35/18 Continental banden (zgan) AP schroefset, uitlaat sierstukje (dubbel pijpje)
De Polo is schadevrij en ziet er na een gewone wasbeurt als nieuw uit, glimt als een malle. :mrgreen:
 

Bijlagen

  • 3SDM velgen 004.JPG
    3SDM velgen 004.JPG
    913.9 KB · Weergaven: 154
  • grille 002.JPG
    grille 002.JPG
    655.6 KB · Weergaven: 159
  • achterlichten 005.JPG
    achterlichten 005.JPG
    380.9 KB · Weergaven: 163
  • zomer modus ! 003.JPG
    zomer modus ! 003.JPG
    653.9 KB · Weergaven: 172
  • stuur 2 002.JPG
    stuur 2 002.JPG
    627.5 KB · Weergaven: 173
  • uitlaat rvs 2.jpg
    uitlaat rvs 2.jpg
    48.1 KB · Weergaven: 141
Laatst bewerkt:
Wat je er voor krijgt als je hem verkoopt? Ik denk wat geld en een hele hoop spijt! Stick Out Tongue Maar even serieus, mooie Polo.. Duidelijk van een liefhebber geweest.. Jammer dat je dat bijna nooit terug ziet in wat men er voor wil geven! :(
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Ik denk dat je op je blote knietjes mag danken als je hem 1 op 1 kan ruilen tegen een Up!. :(
Denk dat je daar spijt van gaat krijgen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Wat je er voor krijgt als je hem verkoopt? Ik denk wat geld en een hele hoop spijt! Stick Out Tongue Maar even serieus, mooie Polo.. Duidelijk van een liefhebber geweest.. Jammer dat je dat bijna nooit terug ziet in wat men er voor wil geven! :(

Nou, van een liefhebber geweest, ik heb hem nog steeds hè.....;) Ze proberen er inderdaad zo veel mogelijk aan te verdienen, echte boefjes zijn het. Ik heb alles eens op een rijtje gezet wat ik aan extra's heb uitgegeven en dan zit ik toch al gauw op 5000 euro. Daar wil een dealer niks van weten natuurlijk.

@Ruud9N,
1 op 1 inruilen op een Up! van bijna 11000 euro gaat hem zeker niet worden denk ik. Die ik vanmiddag had gezien zit echt bomvol extra's, is van oktober 2014 en nog maar net 10000km gelopen. Maar mezelf kennende zullen ook hier op den duur weer allerlei updates op komen zoals een schroefset, dikkere velgen en banden.......
En dan nog gaat hij er niet meer kilometers van rijden, ook dan staat hij meestal stil in de garage net als de Polo nu.
Als ik de kosten vergelijk dan betaal ik ongeveer 55 euro minder per maand aan wegenbelasting en de verzekering zal misschien 10 tot 15 euro goedkoper zijn, dus al met al zo'n 70 euro max. voordeel per maand, waar hebben we het eigenlijk over.........Stick Out Tongue
Terwijl ik hier alles op het forum dump wordt het allemaal wel heel duidelijk, ik moet wel gek zijn om de Polo weg te doen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!