Iets nieuws ?

TvandeB zei:
Klopt, maar de binnenverlichting (instrumentenverlichting) blijft uit. 's avonds dus toch even het schakelaartje omzetten...

Dit klopt dus. Collega is afgelopen week bij de dealer geweest ivm de verlichting. Maar volgens hen zou dit het de nieuwe standaard op de 2012 modellen worden, echter is dat bij hem al geactiveerd.
Dus alle buitenverlichting gaat aan met de schakelaar op 0 maar om de instrumentenverlichting in te schakelen moet de knop wel omgedraaid worden.
Geen DRL meer in de mistlampen dus, gaan alleen nog aan als bochtenverlichting
 
bmmypolo zei:
TvandeB zei:
Klopt, maar de binnenverlichting (instrumentenverlichting) blijft uit. 's avonds dus toch even het schakelaartje omzetten...

Dit klopt dus. Collega is afgelopen week bij de dealer geweest ivm de verlichting. Maar volgens hen zou dit het de nieuwe standaard op de 2012 modellen worden, echter is dat bij hem al geactiveerd.
Dus alle buitenverlichting gaat aan met de schakelaar op 0 maar om de instrumentenverlichting in te schakelen moet de knop wel omgedraaid worden.
Geen DRL meer in de mistlampen dus, gaan alleen nog aan als bochtenverlichting


dit is toch al van het begin zo ? de drl in de mistlichten is als optie bij te bestellen. of ben ik niet mee met de situatie ?
 
Even voor de duidelijkheid.

DRL zit of bij de mistlamp(optie) of geintegreerd in het stadslicht(dit geeft bij sommige mensen wat verwarring) of zoals bij de originele xenon lampen als ledjes in de koplampunit. Deze zullen altijd branden als
het contact aanstaat met de schakelaar op nul. Achterlichten en kentekenplaat verlichting staan uit!

Stadslicht aan is standje 1 van de schakelaar, nu branden ook de achterlichten.

Dimlicht is standje 2, achterlichten en kentekenplaatverlichting ook aan.

DRL is verplicht op alle nieuwe auto's dus deze kan je niet uitzetten(geheel terecht)
Om aan de emissie-eisen te kunnen voldoen hebben de fabrikanten energiezuinige DRL gemaakt zodat je niet de hele dag alle verlichting aan hoeft te hebben, dit geeft extra CO2 uitstoot. Het lijkt me dan ook sterk dat op de nieuwe modellen(2012) alle verlichting aangaat. Ik rijd zelf een 2012 model en bij mij branden alleen de DRL ledjes bij ingeschakeld contact.
Misschien zit er een programmeerfoutje in de in deze topic genoemde auto, ik kan zo snel niks anders verzinnen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!