Iets nieuws ?

Afgelopen woensdag is de nieuwe Polo van een collega afgeleverd. Natuurlijk even kijken en wat mij opviel was dat wanneer hij de auto start meteen alle lichten gaan branden terwijl de schakelaar op 0 staat. Wanneer hij de schakelaar naar het midden zet dan gaat alles naar stadslicht en helemaal naar rechts gaan gewoon alle lichten weer aan.
In principe zou hij dus nooit meer zijn licht uit kunnen zetten en zou de lichtschakelaar uit de auto verwijderd kunnen worden. Of zou er een foutje in de bedrading kunnen zitten?
 
bmmypolo zei:
Dat is het niet volgens mij. Ik heb ook DRL verlichting maar bij gaan alleen de mistlampen aan maar bij de collega gaat alle verlichting aan, stads.dim en achterlichten meet de schakelaar op 0.
Oh, dat is dus meer dan die lampies onderin je mistlamp/drl unit. Heeft hij het misschien zo in laten stellen? Hij heeft dus stadsverlichting, dimverlichting en de verlichting onderin tegelijk branden? Mag dat dan? Volgens mij niet toch?
 
Hij heeft niets laten instellen, de auto komt zo uit de fabriek. Wellicht leg ik het niet goed uit mbt de verlichting.
Wanneer hij de auto start gaat de verlichting aan de voorzijde aan, dimlicht en die 2 kleine lampjes in de koplamp unit (ik dacht dat dat het stadslicht was) en de achterlichten. Dus de volledige verlichting wanneer je de lichtschakelaar helemaal naar rechts zou draaien.
De mistlampen gaan niet aan.
 
Zal eens informeren, zou ik eigenlijk ook wel makkelijk vinden, instappen, starten en de verlichting gaat aan. Kunnen ze bij de dealer bij een nieuwe auto, DRL a 80 eurie wel van het bordje afhalen want dat is dan niet mee van toepassing.

Thx
 
bmmypolo zei:
Zal eens informeren, zou ik eigenlijk ook wel makkelijk vinden, instappen, starten en de verlichting gaat aan. Kunnen ze bij de dealer bij een nieuwe auto, DRL a 80 eurie wel van het bordje afhalen want dat is dan niet mee van toepassing.

DRL is toch wel heel wat anders dan dat alle verlichting aan gaat. Ik zou niet altijd standaard met alle lampen aan willen rijden. Heb zelfs mijn DRL zo laten programmeren dat ze uitgaan als ik de handrem erop zet. Zo kun je tenminste met de auto op contact ergens stilstaan zonder dat je DRL branden.
 
gewoon sleutel helemaal terug draaien maar niet eruit trekken.. gaat je DRL ook uit en blijft je radio werken..
Voor als je je auto op contact houdt, met die paar Watt-jes die je DRL trekt komt je accu spanning ook niet in gevaar
 
PoloDave zei:
gewoon sleutel helemaal terug draaien maar niet eruit trekken.. gaat je DRL ook uit en blijft je radio werken..
Voor als je je auto op contact houdt, met die paar Watt-jes die je DRL trekt komt je accu spanning ook niet in gevaar

Maar je ventilator gaat dan wel uit en dat zit je binnen snel met beslagen ramen. En in de winter is het wel prettig als de motor kan blijven lopen of de stoelverwarming aan kan.
 
Schakelaar in 0 stand met verzwakte Dimlichten (icm stadslichten) is gewoon af fabriek per model DRL, ....heb ik ook op mijn model augustus 2010.
Staat overigens ook in de handleiding.
Enige wat niet werkt/klopt is het "handmatig" uitschakelen ervan in de handleiding.
 
In Duitsland maken ze verschil tussen de lampen in de bumper (Tagfahrlicht) en de gedimde koplampen (Dauerfahrlicht), in Nederland is daar maar 1 term voor, heel apart.

Maar als je koplampen gedimd aan zijn, branden de stadslichtjes niet, als het goed is.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!