Iemand ook al een 1tje?

Helaas na 6000 km mijn polo moeten voorzien van nieuw kentekenplaten en dus ook een 1 boven het streepje.

Vanochtend op een smal landwegje moest ik door de berm om de tegenliggers te paseren.
Helaas zat er in de berm een kuil met als gevolg schokbreker tot de eindstop en een flinke klapper.
Toen ik aankwam op mij. Eerste stop merkte ik op dat mij. Achterste kentekenplaat foetsie was.
Dus ik weer terug en geen kentekenplaat meer.

Dus richting mijn werk om daar naar de dealer te gaan.
Daar doorverwezen en na een bak koffie verder had ik weer nieuwe platen met helaas een 1 erop.

Wordt vanmiddag mijn baas gebeld door de politie dat die een kentekenplaat gevonden hebben :? .
Helaas te laat want bij het rdw is het nieuwe kenteken al gemeld.

Dus ik ben volgens mij de eerste met een 6R en een 1tje. :cry:
 
PRIdEVisions,

Bij deze een fotoke;) en tekst en uitleg Stick Out Tongue
imagesqtbnANd9GcSDXGg6oaltcozcE7k9ayQiAG-1.jpg


Sinds de invoering van het GAIK-systeem zijn er zogenoemde duplicaat-codes op kentekenplaten mogelijk.
Om de fraude met (gestolen) kentekenplaten tegen te gaan is ook de duplicaat-code in het leven geroepen.
Een nieuw kentekenbewijs begint altijd met duplicaatcode 00. Dit staat op het kentekenbewijs vermeld. Op de kentekenplaat is duplicaatcode 00 niet zichtbaar.

Vanaf 22 september 2008 hoeven voertuigeigenaren geen nieuwe kentekenplaten meer aan te schaffen als het kentekenbewijs kwijt of gestolen is. Voortaan hoeft dan alleen het kentekenbewijs vernieuwd te worden. Andersom geldt hetzelfde. Bij vermissing van een kentekenplaat hoeven geen nieuwe papieren aangevraagd te worden. Hiermee besparen gedupeerde autobezitters tijd en geld.

Voorheen moesten voertuigeigenaren bij vermissing zowel de kentekenplaten als de papieren vernieuwen, omdat beiden dezelfde duplicaatcode moesten hebben. De duplicaatcode is het kleine cijfer dat boven het eerste streepje op de kentekenplaat staat. Deze code staat ook op het kentekenbewijs vermeld. Het geeft aan of de kentekenplaten en/of het kentekenbewijs ooit zijn vervangen.
Voortaan is de duplicaatcode gesplitst in twee verschillende codes: één voor het kentekenbewijs en één voor de kentekenplaten.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!