Iemand ervaring met GP Thunder lampen?

Na mijn onfortuinlijke xenon avontuur heb ik besloten verder te sparen voor H7 units. Tot die tijd wilde ik de GP Thunder lampjes eens proberen.. Ik benieuwd of deze beter zijn als mijn huidige nightbreakers plus van osram?

Iemand?
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
ik heb ze gehad en de lichtkleur is mooier tov normale "gele" lampen.

echter... ik heb de lumenoutput en spectrum gemeten op een vast punt (lumens gemeten met een Licor lux meter en spectrum met een avantes spectrum analyzer) voor en na het vervangen van de lampen. de lichtstroom in lumen was lager bij de GP thunders tov de originele H4 lampen. Dit heeft er mee te maken dat een deel van het spectrum weg gefilterd wordt (voornamelijk in het geel oranje gebeid (555 - 600 nm) waardoor de lamp witter lijkt te branden, dit gaat dan wel ten koste van de totale lichtstroom. omdat juist in het gebied rondom 555 nm de hoogste gevoeligheid voor het menselijk ook ligt (555nm is precies de kleur van de gele ziekenwagens) en daarmee ook de hoogste correctiefactor voor de lumen gevoeligheidscurve heeft.

bovenstaande betekend niet dat dit voor alle type lampen geldt, ik heb vergeleken h4 osram lampen met h4 GP thunders.

Optisch gezien hebben de GP thunders wel een hogere helderheid wat een rustiger lichtbeeld geeft.
 
@starsky: ik wil als het kan nog meer lichtopbrengst, ik ben mij er uitaraard wel van bewust dat als ik meer licht wil voor xenon moet gaan.

@peter-baarlo: dat is een mooi volledig antwoord!! Zit je toevallig in de lichttechniek?! ;). Wat ik ervan begrepen heb is dat ze niet per definitie meer lichtopbrengst bieden maar wel m.b.t kleur xenon het dichtst benaderen?
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
klopt helemaal Barry, ik werk bij een voormalige divisie van Philips Lighting.
Ik heb mijn H4 koplampen vervangen voor H7 waarna ik een Xenon kit heb geplaatst in de H7 koplampen. Heb gekozen voor 8000K lampen maar vallen toch wat blauwig uit, volgende keer zal ik toch voor 6000K gaan, is helderder wit en geven nog meer lumens.
 
In mijn Polo had ik een Xenon H7 pro-line set van pilot ingebouwd, dit werkte super.

Ik heb nu een Golf 5 GTI, maar daarin werkt de Pilot Xenonset niet goed. En heb afgelopen weekend dus weer halogeen pitjes ingebouwd. Ik heb nu ook de GP thunder lampjes gekocht, ik vind het er optisch mooi uitzien maar meer licht heb je er echt niet van, dan moet je toch echt Xenon hebben.
 
Barry zei:
heel even off topic, heb je toevallig in die H7 xenon set ook zo'n setje kabels met van die weerstanden eraan? t.b.v. het CAN-Bus systeem?

ik heb een set van bovenstaande sponsor (canbus ballast + r-line xenon lampen) bij deze set zitten geen extra weerstanden in de kabel, dit zal in de ballast zelf verwerkt zitten denk ik.
 
Ik heb blue laser H7 lampjes van de action. Zijn echt heel fel. 2 stuks €1,99.
Ze branden al maanden en vind ze zelf beter ogen als die GP's die ik er
voorheen in had. Probeer ze maar eens van die 2 euries.
 
BlackPoloBM, de xenon is niet eng hoor ;)
als je de messing blokjes niet installeert werkt de xenon ook (zonder problemen!!!), 't enige waar je dan tegen aan loopt is dat je telkens bij 't inschakelen van de xenon een waarschuwing krijgt op je dash ;)
(kun je net als ik gewoon doorheen leren kijken ;) )

*oh nog even vergeten:
hoe ik 't zie is gp thunder meer voor de kleur en zijn de osram's wat feller dan de standaard lampen ;)
en als 't klopt wat er wordt gezegd over de action lampjes, dan kun je die ook erin zetten met 't zelfde resultaat ;)
die action lampjes heb ik zelf ook in een set units en ik ben zeer tevreden over de hoeveelheid licht die ze geven (sowieso meer dan de standaard lampjes), alleen heb ik de h4 lampjes dus kan ik je niks zeggen over de h7's...
al kun je 't natuurlijk altijd proberen voor die 3 losse euro's ;)
(daarom had ik ze ook gekocht :lol: )
 
VW  6R  1.2TDI 
@BlackpoloBm

Xenon is indd niet eng hoor :)
Als ik je een tip mag geven wat betreft de osram of de gpthunder:

Gpthunder: wit/blauwig licht (7500k) en minder lichtopbrengst dan de standaard osrams

Osram nightbreaker plus: meer licht!! Maar wel geler licht ten opzichte van de gpthunders.

Ik zou in jou units osram night breakers h7 nemen als ik jou was!! :mrgreen:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!