Iemand al LPG in z'n TSI?

Hallo Polo liefhebbers,
Ik heb sinds een paar weken mijn nieuwe 1.2 TSI 90 pk Highline in de (naar mijn mening) schitterende kleur Toffee Bruin in bezit.
Tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee! Het verbruik is tot nu toe erg gunstig, ik rij veel snelweg kilometers.
Ik zit op zo´n 1 op 18 a 19. Het enige wat ik mis is die 6e versnelling. Ik heb steeds de neiging om van 5 naar 6 te schakelen, maar dat is een kwestie van wennen.
Het speelt in mijn hoofd om op LPG te gaan rijden. In het verleden heb ik een aantal auto´s op LPG gehad, maar dat was nog in de jaren 90, dus echt die oude onverwoestbare motorblokken.
Op internet is wel het een en ander te vinden over de nieuwe systemen, ook voor de TSI´s van tegenwoordig. Maar ik was benieuwd of er hier misschien iemand op het forum ervaring mee heeft.
Ik hoor het graag!

groeten, Frank
 
Hoi Frank,

Ik heb ook een 1.2 TSI 90 pk highline, en zit er ook heel sterk aan te denken om hem te laten ombouwen naar LPG...ik wacht even de reacties op jou bericht af hoe en wat Big Grin, wou het zelf namelijk ook al aankaarten hier.

GrtZ Erik
 
moet je wel veel of lang met de auto rijden om de € 2795.00 er uit te halen en ik lees berichten dat hij bij koude slecht start
omdat je altijd op gas rijdt behalve als de gas tank leeg is schakeld hij over op benzine dus je kan niet even op benzine starten
 
Nee, lijkt mij eerlijk gezegd ook niet ideaal met een turbo.
De TSI'tjes hebben toch al veel problemen met stotteren ed.
Zou er zelf niet aan durven beginnen in ieder geval.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
ghehe lol, 52 liter lpg en 45 liter benzine Stick Out Tongue
als je even goed je best doet kun je de actie radius van de bm halen dus Stick Out Tongue

er wel vanuit gaande dat de actie radius zo'n 800 tot 1000 Km is ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die turbo lijkt mij niet het probleem te zijn. Het gaat meer om de vloeibare inspuiting van het gas.

http://www.vialle.nl/producten/lpdi.html
Natuurlijk, Vialle gaat niet z'n eigen product afkraken, maar het lijkt mij een mooie installatie.


2800 is zo ongeveer de prijs voor die installatie, da's inderdaad een hoop geld.
Even snel rekenen:
daarvoor kan je ongeveer 38 keer een volle tank benzine halen.
Als ik zo'n 750 km uit een tank haal, tja dat is al snel 28.000 km.
Maar ik denk dat ik dat wel ga halen in een jaar.

Dat bericht van die Polo met af-fabriek LPG had ik ook gelezen, maar nooit meer iets van gehoord.
Jammer, want de Golf heeft die versie wel.

Ik zal eens op een Golfforum of Passatforum rondneuzen naar ervaringen met LPG.

groeten, Frank
 
Als je 28.000km rijdt op gas heb je je investering er nog niet uit...

Ik heb berekend dat je ongeveer € 0,073 per km goedkoper uit bent op gas, EUR 2800 / 0,073 = ruim 38.000KM.

Dit op basis op 1:15 voor beide brandstoffen. Prijs gebruikt voor Euro 95: 1,876, prijs voor LPG: 0,897.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!