ICE vervangen

Ik ben opzoek naar een goede audio oplossing voor in mijn Polo.

Nou heb ik de volgende eisen:
- Als het kan direct aansluiten op de quadlock (dus CAN bus integratie)
- Bluetooth carkit (dus RNS/RCD 310 & 510 hoe mooi ook vallen eigenlijk al af)
- Goed passen in dash, 2 din
- Als het kan onder de € 500,- blijven

Eigenlijk één van de weinige oplossingen die ik tegenkom is de Pioneer AVIC-F3210BT (http://www.pioneer.eu/nl/products/25/111/241/AVIC-F3210BT/index.html).

Ziet er mooi uit.. Maar eigenlijk iets boven budget, navi is leuk maar heb ik niet nodig. Mijn HTC in de brodit voldoet super als navi device.

Iemand tips?
 
hey GTB 550

ik heb de pioneer avic f9310bt in mijn polo, ik heb dus ''gewoon'' bluetooth en handsfree en alles op en aan en bij. heb hem erbij gepakt voor het draadloos bellen maar tis echt een hele fijne radio, makkelijk in het bedienen, goed geluid en ook kan ik van mijn iphone(sorry) gewoon de muziek afspelen via bluetooth in mijn auto.. wat ik zelf wel fijn vind voor als ik in het buitenland zit..

ik weet zo niet wat hij ''off-market'' kost maar ik vind het elf het overwegen waard
 
Thanks, heb nog even gekeken. Maar dat apparaat kost rond de 899,-. Dat is mij wat te gek.

Ik denk dat ik voor de Pioneer AVIC-F3210BT ga. Nog relatief betaalbaar.. En alle opties + meer die ik in de auto wil hebben. Verder zijn er volgens mij helemaal geen aftermarket oplossingen die direct in een Polo passen. Even afgezien van de namaak RNS 510 apparaten, dat lijkt mij niet heel erg een oplossing.

Iemand hier die achteraf een RNS310 of RNS510 ingebouwd heeft met (aftermarket) bluetooth carkit?
 
...Verder zijn er volgens mij helemaal geen aftermarket oplossingen die direct in een Polo passen. Even afgezien van de namaak RNS 510 apparaten, dat lijkt mij niet heel erg een oplossing....

Zenec ZE-NC2011D/ZE-NC2010?
al is dat wel ver boven je gestelde budget Stick Out Tongue

JeroenMPC en HakanC rijden ook met zo'n unit dacht ik ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Natuurlijk! Zodra het apparaat werkend in de auto zit natuurlijk een review :)

Eerst maar eens kijken wanneer het ding wordt afgeleverd en of er nog een verassing van de douane bij gaat zitten.
 
Haha, ben ook benieuwd! Een echte RNS gaat het natuurlijk niet worden.. Maar goed voor € 280,- mag je dat natuurlijk ook niet verwachten.

Zojuist UPC tracking nummer gekregen. Mijn Eonon D5109 is onderweg uit Hong Kong! Stick Out Tongue
 
De unit is binnen! Gister al voor het eerst langs geweest en vandaag geleverd. Deze middag ook direct de unit ingebouwd en het ziet er fantastisch uit. Alleen, de unit doet helemaal niks :( Maakte alleen bij de eerste keer aansluiten even een CD geluid.

Nou is de auto ook geleverd zonder radio en heeft er ook geen canbus radio ingezeten. Nu lees ik wat over dat er in vagcom de optie radio/navigatie aangezet moet worden. Weet iemand hier meer van? En is er eventueel iemand in de buurt die mij hiermee kan helpen?
 
Ik rij nu enkele dagen rond met een werkende Eonon D5109 verstuurd vanuit China. Tijd om wat ervaringen uit te wisselen.

De algemene ervaringen met het apparaat zijn erg goed! Het apparaat staat erg goed in je dashboard (zie mijn garage voor een foto), de knoppen en dergelijke zijn erg degelijk en je krijgt ontzettend veel mogelijkheden. Denk hierbij aan het afspelen van DVD’s, DIVX, MP3, aansluiten en besturen van je iPod, aansluiten USB storage, aansluiten XBOX oid (AUX ingang), afspelen muziek bluetooth telefoon/device, navigatie met zelf te selecteren navigatie software (IGO 8, IGO Primo, TomTom, POLNAV). Het scherm is strak, werkt goed en heeft een hoge resolutie. De interface is over het algemeen wel aardig. Geluid is met de standaard speakers ten opzichte van mijn oude radio prima. Maar goed, ben geen audiofiel. Het apparaat heeft ook zeker wat nadelen, daar kom ik zo op terug.

Één van de redenen waarom ik de Eonon D5109 heb gekocht is toch wel de prijs. Toch is het uiteindelijk wel wat duurder geworden dan dat ik oorspronkelijk in gedachte had. Hieronder de kosten:
Eonon D5109 besteld bij Eonon zelf (Car DVD, Car Video DVD Players, Car Video Monitors, Car GPS Navigation) voor € 280,-
Verzekerd voor € 4,-
Betaald aan BTW bij aflevering € 26,60
Totaal € 310,60

Voor dit bedrag had ik de D5109 in 3 dagen in huis! Erg netjes vond ik zelf. Kwam prima verpakt binnen, zonder schade oid. In de doos: De D5109 aangepast voor QUADLOCK met CANBUS controller en versterker/converter voor de antenne. Verder nog een losse GPS module die ik ingebouwd heb naast het apparaat onder het dashboard. Verder een handleiding, aansluiting voor iPOD (losse stekker) & afstandsbediening.

Het inbouwen ging redelijk soepel. Wel moest ik zelf nog de antenne versterker aansluiten, hier was ook geen beschrijving voor bijgeleverd. Je moet dus de inbouw zelf bedenken, geen probleem maar je moet dus nog een klein beetje weten waar je mee bezig bent. Hier begonnen voor mij dus ook de issues. Het apparaat ingebouwd, maar hij deed niks! Na het rondzoeken op internet en het lezen van enkele forum posts op oa het Skoda forum de conclusie getrokken dat er in de auto aangezet moet worden dat er een CANBUS radio/navi inzit. Dus ik denk dan maar “even” langs de dealer om het één en ander aan te zetten in de auto, zodat de auto weet dat er een CANBUS radio inzit. Na meting bleek namelijk ook dat alles werkte, behalve het ACC signaal die uit de CANBUS controller zou moeten komen.

Na het paasweekend direct een afspraak gemaakt bij de dealer voor het “inleren” van de navigatie. Ik kon donderdag morgen terecht en zou er even op wachten. Om een wat langer verhaal kort te maken, de dealer kreeg het niet voor elkaar. Ze wisten ook niet goed wat ik bedoelde volgens mij en aangezien het geen originele RNS was konden ze het ding niet “inleren”. Oplossing was het trekken van een kabel, zou ongeveel een uurtje kosten om het goed te doen. Nou dat had ik zelf ook wel gekund maar goed denk ben er al ff mee bezig en dan werkt het wel! Dus bij de dealer (Century Assen) een kabel getrokken vanuit de zekering kast. Prima gebeurd! Maar de rekening was nogal extreem vond ikzelf. Ik moest voor ietsjes meer dan een uur werk € 120,58 afrekenen! Daarvoor zijn ze 1 uur en 10 minuten bezig geweest. En heb ik daarbuiten ook nog 20 minuten gewacht voordat ze begonnen aan de auto en daarna iets meer dan 30 minuten voordat ze de naar mijn mening de wat idiote rekening presenteerden.

Maar goed een WERKENDE maar verder nog niet ingebouwde D5109 :) Dat heb ik later zelf gedaan.

Totale kosten € 431,50

Voor dit bedrag heb ik een strak uitziend multimedia monster! Tot nu toe geen haar op mijn hoofd die spijt heeft van de aanschaf!

Navigatie software had ik er niet bijgekocht. Maar ik navigeer nu met IGO Nav’n Go 8. Met 2010.12 kaarten van Tele Atlas. De GPS fix is super goed & instant. De software ook heel prima.

De voordelen van een D5109
- Super goeie ingebouwde bluetooth carkit!
- Mooie scherpe display!
- Persoonlijk vind ik de look heel goed!
- Ongekende mogelijkheden!
- Vrijheid navigatie software!

Nadelen van een D5109
- ’s avonds is de display behoorlijk fel, kun je gelukkig uitzetten met het iets langer indrukken “Mute”.
- Radio ontvangst is merkbaar minder als die van mijn vorige radio.
- Media player software heeft Norton Commander look uit 1991.
- RNS510 look en die dingen worden nogal veel gestolen (MASTERLOCK bijgekocht).

Dit was het wel even. Nog special thanks voor gewoonjan, die het geen probleem vond om eventueel bij te springen met zijn VCDS software!

Nog wat URL’s:
Los maken dashboard Polo Polo 6R Modifikationen
Hier heb ik besteld Eonon D5109 | Car DVD | Specific Car DVD | Car DVD for VOLKSWAGEN Passat
Aardige kwaliteit video review van D5106 (intern zelfde apparaat) 2011 camry se Eonon D5106 - YouTube
Gebruikt om navigatie software te installeren http://d5102.wikispaces.com/iGO
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi GTB550

Bevalt het toestel nog steeds? Nog verbetering aan de radioontvangst kunnen maken? Kan de navigatie gebruik maken van TMC? Heb je misschien nog gehoord of het toestel zonder extra te trekken kabel werkend gemaakt kan worden?

Een hoop vragen, maar ik heb gisteren een Polo besteld en wil ook een niet al te duur systeem met navigatie aanschaffen. Adviezen zijn altijd welkom.

Alvast bedankt.
 
Hi GTB550

Bevalt het toestel nog steeds? Nog verbetering aan de radioontvangst kunnen maken? Kan de navigatie gebruik maken van TMC? Heb je misschien nog gehoord of het toestel zonder extra te trekken kabel werkend gemaakt kan worden?

Een hoop vragen, maar ik heb gisteren een Polo besteld en wil ook een niet al te duur systeem met navigatie aanschaffen. Adviezen zijn altijd welkom.

Alvast bedankt.

Bekijk deze even.. en krijg ook nog eens 150,- korting of gratis inbouw zit alles op ook TMC Big Grin
 
Ja, de kwaliteit van de gebruikte materialen is prima. Het "ik ben chinees" is er niet van af te zien.

De ontvangst ben ik niet meer mee bezig geweest, want die voldoet wel. Misschien dat ik de antenne versterker van mijn oude radio er nog tussen ga zetten, mocht ik een moment van verveling hebben.. ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!