Hulp nodig Polo vs A1

Een goede kamaraad van me heeft eerst een Polo 6R 1.2 TSI Highline gehad.
Na deze ongeveer een jaar gereden te hebben heeft hij van de dealer een goed aanbod gehad om de Polo gunsitg in te ruilen op een Audi A1 1.2 TSI S-line.
In beide auto's heb ik gereden en vaak als bijrijder meegereden.

Desondanks dezelfde motor, heeft de polo meer pit en rijbeleving. Hij heeft meer pk en is uitgerust met een 6 bak.

De A1 is luxer op alle fronten. De wagen rijdt meer behouden en de afwerking is echt subliem. Dit mag je dan uiteraard ook verwachten van een S-line.
Daarbij is de A1 ook echt een "mode karretje".

Aangezien het grote prijsverschil zou ik toch voor de polo gaan en deze tot in de diepste puntjes volgooien met alle opties.
 
@Petit
wat bedoel je hiermee? dat je de OUDERE Audi A3 neemt? je kan hem nog steeds nieuw bestellen maar dan voor een veel goedkopere prijs of hoe zit dat?
kvind het nieuwe model wel mooi, maar kvind die achterlichten van het uitzwaai model niet zo :(
 
Wanneer zou er eigenlijk een nieuwe polo op de planning staan dan? Ik kocht mijn 9n3 en 2 maanden later kwam de nieuwe polo uit... Hoe zit dat nu? Kan ik niet beter wachten tot de volgende wellicht gefacelifte polo?
 
en heb je nou een beslissing kunnen maken? ik vind de A1 alleen interessant als 2e handse auto...
ze zijn dan nog redelijk te betalen inclusief navigatie, Xenon, Led achterlichten, maybe S-line pakket, S-tronic etc...een goed gevulde zal wel rond 18-25k tweedehands zijn dan? Wissel je oude Polo in dan hoef je maybe nog maar 5-10k bij te betalen en je hebt de nieuwe A1.

maar waar gaat je voorkeur nou naar uit? Polo 6R of de Audi A1? er komt wel een nieuwe Audi A1 Sportback uit maar die zal hoogstwaarschijnlijk niet te betalen zijn...of je moet bijna 35k neertellen (blegh) om hem lekker aan te kleden...
 
@ KYC
Het is zowiezo een idee voor volgend jaar mijn huidige polo moet nog een jaartje mee en dan is het nog de vraag of ik het zeker weten wel wil doen volgend jaar.. het is nog allemaal twijfel maar t is zowiezo ook een leuk onderwerp voor hier op het forum dacht ik zo.. Ik neig meer naar een Polo 6R full options dan een Audi A1 een A1 gaat toch nogal in de prijzen lopen maar vind m wel heel erg mooi maar de Polo 6R highline en full options is ook geen slechte keus en dan zal het denk ik het 1.2 TSI blok moeten gaan worden omdat ik aan de ene kant toch zuinig wil rijden maar toch wel een turbo wil met het oog op chippen hiervan :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!