Hulp nodig Polo vs A1

Beste gebruikers,

Zoals jullie wellicht misschien al een beetje gemerkt hebben ben ik een stuk minder actief op het forum het is namelijk bij mij gaan kriebelen om volgend jaar de polo te gaan inruilen waarom? Omdat ik een Polo Bluemotion 1.4 3 Cylinder heb en ik vind hem nogal zenuwachtig en trillerig overkomen dit is echter geen defect maar een 3 Cylinder eigen nu zit ik heel erg te twijfelen om volgend jaar me auto in te ruilen voor een Audi A1 dit is echter een wat duurdere auto maar ik rij nogal veel (35.000 km p Jaar) en wil dus wat comfort een Polo 6R GTI vind ik ook heel mooi maar dit zal me enorm veel geld gaan kosten jaarlijks.. Nu zit ik heel erg te twijfelen over andere autos maar de A1 of een Polo Highline 1.2 TSI ik kom hier maar niet uit..

Wat hierin mijn vraag is wat is jullie advies.. De polo die ik nu heb is enorm zuinig maar voldoet in mijn ogen echt niet meer maar ik twijfel nog te erg.. De polo gewoon houden en niet zeiken speelt ook mee in mn hoofd.. Het is een Polo BM 9n3 uit 2009 die ik nu rij...

Graag jullie advies hierin :)
 
Ik zou voor een testrit gaan voordat je besluit. Het klopt dat de A1 erg overpriced is maar ik vind de afwerking van binnen dan ook wel erg mooi en echt wel een klasse hoger dan bij de Polo.

Daarnaast is het weer eens wat anders, je ziet A1's lang niet zoveel rijden als Polo's (vanwege die prijs en het uiterlijk wat dus niet bij iedereen in de smaak valt), maar opnieuw een Polo kopen, met in essentie hetzelfde in- en exterieur als wat je al had, zal misschien ook weer snel gaan vervelen, daarnaast vraag ik me af of het comfort tussen de TSI Highline en de BM wel zoveel verschilt.

Het is niet de lekkerste motor inderdaad, die 1.2 diesel in de BM maar het weggedrag en rijcomfort van de TSI zal denk ik niet veel beter zijn. Ik heb per toeval recentelijk een weekend in een Audi A3 cabrio mogen rijden met de 1.8 TFSI, en hoewel dat verre van de krachtigste motor is voor de A3 was dat echt een wereld van verschil met m'n Polo met 1.2 TSI waar ik toch ook heel tevreden over was. Qua prestaties (de A3 is een stuk zwaarder) ontliepen de A3 en m'n Polo elkaar niet eens zoveel (m'n TSI is getuned) maar het reed zo enorm veel ontspannender dan wat ik in de Polo gewend was, zwaarder en daardoor veel minder nerveus, relaxed maar toch erg vlot en echt een gevoel van 'diepe' kracht onderin wat erg ontspannen rijdt. Ik was (tot m'n eigen verdriet) echt verrast door het verschil.

Ik weet niet of hetzelfde ook voor de A1 geldt, hij staat tenslotte op hetzelfde onderstel als de Polo maar daarom zou ik dus eens een vergelijkende rit maken als ik jou was. Ik ben wel benieuwd wat je ervaring is!
 
als je een nieuwe gaat kopen dan zal de Polo BM 6R je verrassen in prijs/kwaliteit...vind het toch wel luxer dan de 9N3 hoor!!

de A1 daartegen is nieuw niet interessant maar uiteraard wel een occasion!! ik vind de A1 best een leuke auto...lelijk vind ik hem niet. Als je voor de A1 occassion gaat probeer dan wel eentje te vinden die ook mooie velgjes en S-line pakket maybe al heeft? ;) is altijd meegenomen
 
Bedank voor al deze tips het os eigenlijk zo dat ik er bijna zeker van ben dat de 9n3 er volgend jaar uitgaat nu hoor ik veel over de polo bm maar deze sluit ik direct al uit omdat ik geen diesel meer wil rijden. Bij de a1 is indd smaak gebonden ik vind m geweldig alleen indd nOgal duur voor het zelfde geld kan ik een polo met benzine motor rijden en dan nog goed uitgevoerd ook

Ik heb nog even bedenktijd ook zit er nog altijd een deel in mij die zegt dat ik nu ook in een prima auto rij.. Ik heb nog heel wat keuzes om te maken en nog tijd genoeg ik hou jullie op de hoogte

Dit bericht is op mn telefoon getypt dus kan fouten en slechte zinnen bevatten :)

Nogmaals dankjullie!
 
Ik rijd nu een 6R Highline 1.6 CRTDI en heb onlangs de A1 3 dagen als vervangwagen gehad.. Voor mij was het de uren aftellen tot wanneer ik mn polo weer kon halen Big Grin
Ik ben een enorme Audi-fanaat, maar de A1 is voor mij de lelijkste Audi allertijden!! De snoet ok, die is bij elke Audi vet, maar de kont verdient het Audi-logo niet!! Voor zo'n luxe-merk is de A3 het kleinst dat je kan gaan imo (Die vind ik rete-strak en enkel de prijs heeft mij voor de polo doen kiezen)..
Op gebied van afwerking ben ik niet akkoord dat die zoveel beter is dan die van de nieuwe 6R.. Ik heb een speciaal modelletje meegekregen dat een beetje racy was ingericht (Racestrepen en °1 op middenconsole, vloermatjes, instaplijsten,..) in wit oranje zwart.. Ik vond het 5min wauw, maar daarna werd het me veel te druk en ik had alles behalve het gevoel van in een luxe Audi te rijden..
Interieur blijft een smaak-geval, maar kwa gebruiksvriendelijkheid en overzicht is voor mij wederom de 6R de winnaar..
Prestaties waren kwasi dezelfde (beiden 1.6 TDI) enkel heb je bij de A1 idd een zwaarder, logger gevoel.. Natuurlijk is mijn wagen al ingereden en speelt gewoonte ook een rol, maar ook nu denk ik dat de 6R een leuker karretje is om met rijden zonder comfortverlies.. Ikzelf rijd 25k km per jaar en ik geniet van elke rit, kort of lang..
Nogmaals ik heb de 1.6 Higline dus beter kwam ie niet uit de fabriek, hoe lichtere motoren of afwerkingen het doen kan ik niet zeggen, maar het is dus ook wat je wil investeren..
Moest het nog niet duidelijk zijn: Polo is the way to go my friend Big Grin Big Grin

Grtz
 
Ik heb ook in de Audi A1 mogen testrijden (heb hem dan niet 3 dagen gehad) maar vind het toch een degelijk auto hoor...ja oke de achterkant is niet helemaal geslaagd mee eens...maar ik had zelf een Benzine model meegekregen dat beviel prima!
maar ik denk niet dat ik zo snel mijn Polo zou inruilen voor een Audi A1, omdat ik dan meer het gevoel krijg dat ik DOWNGRADE...zeker op het gebied van Ruimte...misschien is de Scirroco dan zelfs nog groter? haha Stick Out Tongue
Als ik de Polo BM zou inruilen dan zou het voor een Golf of een Audi A3 zijn. wel nieuw model...kvind de oudere A3 modellen niet zo mooi.

Kvind wel dat het achterin UBER krap zit...heb daar eens achterin plaats genomen dat is zeker SLECHTER dan de Polo op gebied van ruimte...eveneens de kofferbak dat is echt om te huilen!!
ik denk dat dit soort auto voldoet voor alleenstaande mensen of samenwonende mensen zonder kinderen....anders voldoet deze bakkie echt niet. als je met een volle auto gaat rijden met ieder een tas/sport tas o.i.d. dan is het echt kiele (het kan wel maar goed...)
 
Smartie86 zei:
Op gebied van afwerking ben ik niet akkoord dat die zoveel beter is dan die van de nieuwe 6R.... Ik vond het 5min wauw, maar daarna werd het me veel te druk en ik had alles behalve het gevoel van in een luxe Audi te rijden..
Interieur blijft een smaak-geval, maar kwa gebruiksvriendelijkheid en overzicht is voor mij wederom de 6R de winnaar..
Prestaties waren kwasi dezelfde (beiden 1.6 TDI) enkel heb je bij de A1 idd een zwaarder, logger gevoel..
Het zal qua afwerkingskwaliteit van het interieur inderdaad niet veel verschillen maar ik vind het dashboard van de A1 wel meer een 'premium' uitstraling hebben, maar dat mag ook wel voor die meerprijs. Rest is idd een kwestie van smaak, persoonlijk vond ik de vele aluminium accenten wel fraai, het is daardoor idd een drukker dashboard maar persoonlijk ben ik gek op knopjes en lampjes (zolang het maar niet van het niveau Ford Fiesta wordt althans).

Met betrekking tot het zwaardere gevoel (niet log want de motor kon goed met het gewicht overweg) verwees ik wel expliciet naar de grotere A3, die is wel een paar honderd kilo zwaarder dan de Polo. Mijn idee was dat ze mogelijk dat gevoel van 'massiviteit' met veel 'moeiteloze' power uit de motor zoals bijvoorbeeld bij de A3 die ik heb gereden, dus het gevoel dat je in een grotere auto rijdt, in de A1 hebben weten te reproduceren. Maar waarschijnlijk niet aangezien de massa ongeveer gelijk is aan die van de Polo.

Maar een testritje geeft dan uitsluitsel, zou in ieder geval wel een belangrijke factor zijn voor michaeltjeh1 aangezien hij juist aangeeft het ietwat nerveuze gedrag van z'n Polo, wat kenmerkend is voor kleinere/lichtere auto's, beu te zijn.

Maar ik vergelijk inderdaad appels met peren.
 
weem zei:
ik vergelijk inderdaad appels met peren.

Volledig met je eens!! Veel mensen vergeten dat Audi een luxemerk is en VW niet.. Kwalitatief zit VW net onder die drie en is het net daarom het ideale alternatief financieel gezien.. Dat jij als baas van VW en Audi ziet dat een topper uit het goedkopere (niet luxe) merk verkoopt als zoete broodjes, is het ergens normaal dat je een concurerend model uitbrengt in het duurdere (luxe) merk waar je per verkochte auto voor dezelfde kwaliteit de helft meer kan cashen.. Dit voorval is nu net wat die grote baas wil, dat je aan het twijfelen gaat slaan tussen het luxe en het niet-luxemerk.. Dit is allemaal pure commercie en opzich heb ik daar geen probleem mee (heb het gestudeerd Stick Out Tongue ) maar Audi blijft een trapje hoger dan VW en dus mag je meer verwachten en kritischer zijn dan dat.. Dat de grote baas een polo wil voorzien van "luxe" en de helft meer vraagt, geen probleem, maar kies waar voor je geld!!
Polo mooi aankleden, zowel buiten als binnen en een lekkere 1.6 erin (enkel diesel dacht ik)en samen met mij en zovelen hopen dat er snel een chip komt Big Grin

Grtz
 
Haha de verhalen hierboven doen me alleen maar meer twijfelen maar @Smartie86 hoe vind jij de aanwezigheid van de 1.6 diesel motor in jou polo neem jij trillingen waar? Wellicht dat de optie dan is om een 1.6 diesel te gaan kijken aangezien ik dus 35k per jaar rij de 1.6 is denk ik gewoon een 4 Cylinder?

Bedankt!

Ik wil graag zoveel mogelijk info! Big Grin
 
michaeltjeh1, Yep is idd 4 cillinders.. Van trillingen heb ik geen last, maar je kan altijd tegen 50km/u in 5e rijden als je dit echt wil Big Grin Big Grin Als je zoveel km doet op een jaar begrijp ik uberhaupt niet dat je diesel wil uitsluiten :shock: ik doe er nu 25k en ik heb instant de zwaarste diesel gekozen ;) Als ik elk jaar 35k kilometer voor de boeg heb en ik mag kiezen tussen 1.2TSI of 1.6TDI nou, dan weet ik het wel hoor :cool:

Grtz
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!