Hulp met RCD 510

V

Verwijderd lid 195

Ik heb een origineel Volkswagen radio gekocht via ebay de RCD 510, nu heeft mijn Polo enkel radio voorbereiding (aangezien ik koppig ben en geen 1500 euro voor een nieuwe ga en kan betalen Stick Out Tongue ). Is het nou moeilijk om zoiets zelf in te bouwen of moet ik rekening houden met extra kosten?.

Gr Jeroen
 
Ik begin nu te twijfelen of dit uberhaupt wel mogelijk is, Twisted heeft wel RCD 510.. Maar hij kan ook RNS 310 bedoelen.

*Edit, ze zien er overigens wel hetzelfde uit kwa grootte. Alleen de scherm resolutie is anders.

Ik heb alleen radiovoorbereiding.
 
Ik heb wel degelijk een RCD-510 dus radio met 6 cd lader.

Maar zowel de RCD-310, RCD-510 als RNS-310 en RNS-510 zijn allemaal dubbel DIN.
De gps versies (RNS) hebben een hogere beeldresolutie maar fysiek zijn ze even groot.

Enige wat je mss nodig hebt is een dubbel DIN inbouwkader indien je nu een enkele radio hebt steken. (radio + opbergvakje) Maar dit is volgens mij niet zo duur (eBay of dealer)
 
Alleen kom ik er met m'n slome kop net achter dat de RCD 510 geen DVD's afspeeld, iets wat ik eigenlijk wel wil. Dan spaar ik liever door voor de RNS serie.

Bedankt voor de snelle reacties!
 
Yep dat klopt. De RCD reeks heeft een cd lezer en de RNS reeks een dvd lezer (ivm gps kaarten)
Het is wel leuk als je dvd's kan afspelen maar veel gebruik je dat niet denk ik.
Tijdens het rijden werkt het sowieso niet. Enkel tijdens stilstand !

Maar de RCD speelt ook mp3's af. 6 cd's vol mp3's is heel wat muziek. ;)
+ je hebt nog het kaartlezertje waar je 32GB kan insteken.
 
@Twisted: Je hebt wel gelijk ik denk dat DVD's kijken in de auto al snel gaat vervelen, maar ook de navigatie funktie is handig. Een TomTom start kost al snel €125.

@CPP: Een RNS 510 zit toch volledig geintergreerd in het dashboard, die lijkt me niet zo eenvoudig te jatten als een 'gewoon' dubbel DIN scherm. Ik geloof best dat het gebeurt hoor, maar ik probeer mijn auto altijd op een veilige plek te zetten. Al wil dat nog niks zeggen, mijn pa's Volvo zijn ze gewoon langs gereden met een scooter terwijl hij bij de bakker stond. De een stapt af en tikt een raampje in, het alarm gaat af en voor je het weet heeft hij een navi en laptop te pakken. Gewoon op klaarlichte dag in A'dam.
 
Uiteraard is het verkoopsargument voor een RNS de navigatie !
Maar ik heb deze niet gekozen omdat ik het prijsverschil een tikkeltje te veel vond. :x
Ik had namelijk al een TomTom toen ik mijn polo bestelde.
Maar qua audio mogelijkheden heeft de RCD ook wel iets in zen mars ! Big Grin

Ja hoort idd wel veel dat die spullen vaak gestolen worden ongeacht of ze nu diep in het dash zitten of niet.
Betekend gewoon dat de dieven meer schade aan je auto maken om deze te stelen. :cry:

Trouwens een straf verhaal van je vader, wil ik niet meemaken zoiets. Damn...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!