Hulp gezocht: Locatie stuurunit ventilator

Polo 6R 1.2 TDI 2011 rara waar zit de stuurunit ventilator

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Polo 6R 1.2 TDI uit 2011. De ventilator slaat niet aan, waardoor mijn airco geen koude lucht geeft wanneer ik stilsta.

Wat ik al gedaan heb:

De druksensor van de airco vervangen (zonder resultaat).

Alle zekeringen gecontroleerd.

Nu begin ik te vermoeden dat het ligt aan de stuurunit van de ventilator (onderdeelnummer 1J0919506M). Alleen… ik heb werkelijk geen idee waar dit onderdeel zich precies bevindt in mijn auto.

Weet iemand waar deze stuurunit zit, of heeft iemand misschien tips om dit probleem verder op te sporen/op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijlagen

• Screenshot_20250910_194208_Chrome.webp
    Screenshot_20250910_194208_Chrome.webp
    157.3 KB · Weergaven: 4
Vw  Polo 
1.2 tdi met start/stop heeft geen koelrelais
Dat is goed om te weten!

Maar 1.2 tdi met start/stop heeft toch wel een ventilatorregelmodule (fan control module / radiator fan control unit)

Is het gek als ik het check door te zoeken op winparts bijv1. Product nr J0919506M past op mijn kenteken 45svs4.

Volgens deze schematische tekening lijkt het alsof de ventilator niet direct word aangestuurd door de ecu?!

Bijlagen

• Screenshot_20250910_225456_ChatGPT.webp
    Screenshot_20250910_225456_ChatGPT.webp
    24.8 KB · Weergaven: 5
Vw  Polo 
1000034122.webp

Na bellen met broekhuis is dit het onderdeel wat de ventilator aanstuurt. Iemand ervaring of een idee waar ik het kan vinden?

Vw  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!