Hulp bij het gebruik van ETKA de onderdelencatalogus gevraagd.

Goedemiddag,

Ik, en wellicht anderen ook, heb een beetje moeite met het zoeken van de juiste onderdeelnummers op te vragen in ETKA, de onderdelen catalogus. Ik heb voor de zekerheid nog gezocht naar een how-to of een andere uitleg maar deze had ik niet gevonden. Is hier meer behoefte naar?

In elk geval,
Ik was gisteravond de remschijven van de voorzijde aan het opzoeken, en nu kom ik terecht bij meerdere opties met elk hun eigen PR-nummer. Inmiddels ben ik er achter dat dit primaire uitrustingnummers zijn, kortom met welke pakketten mijn polo is uitgerust. Maar de genoemde PR-nummers in ETKA komen geen van alle voor in mijn serviceboekje. En aan de hand van de plaatjes en de specificaties erbij heb ik wel een sterk vermoeden welke remschijf (en dus onderdeelnummer) ik nodig heb. Maar een vermoeden is niet genoeg voor me Stick Out Tongue Want die plaatjes zijn niet bij elk onderdeel altijd even duidelijk vind ik doordat ze minimalistisch getekend zijn. Dus mijn vraag is niet zo zeer welke remschijf heb ik nodig, maar meer hoe kom ik bij de juiste terecht?

Uiteraard kun je bij menig verkopende website ook je kenteken invoeren en krijg je (in principe) de juiste onderdelen voor je neus. Maar daar gaat het nu niet om. Ik wil via ETKA 100% zeker weten dat ik het juiste onderdeelnummer heb. En eventueel aan de hand daarvan verder zoeken.

Om jullie mee te nemen in het proces:
Ik heb een 6R Blue GT 2013
ETKA --> free Services --> CarProg2

Model: PO (Polo/Derby/Vento-IND 1975>>)
Modelyear: 2013
Restrictions: 6R-D-000 001 >>
ETKA1.png
Hoofdgroep: 6 Wielen, remdelen
En hier heb ik dus diverse schijfremmen staan met elk hun eigen PR-nummer.
ETKA2.png
Echter heb ik geen van alle vermelde PR-nummers in me serviceboekje staan.
PR-Nummers.jpg
Deze nummers vertalen leverde ook geen bruikbare info op.
Dus wat nu? Hoe doen jullie dit? Tips, feedback, kritiek, het is allemaal welkom :cool:(y)
 
Ik kijk zelf ook vaak op 7Zap
werkt ook heel mooi!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Potverdorie wat stom zeg... Bedankt! Maar dit geeft nog steeds geen uitleg over hoe ik bij de juiste remschijf terecht kom. De groepen:
615-016
615-025
615-030
615-040
Hebben allemaal hun eigen PR-nummers maar geen van alle staan die in mijn boekje.
En subgroep 025 en 030 hebben beide dezelfde remschijf van 288mm met hetzelfde onderdeelnummer (welke ik dus zou moeten hebben). Maar hoe weet ik dat van te voren zonder dat ik weet dat ik 288mm moet hebben? Niet, alleen door eerst op te meten zeker?
 
Potverdorie wat stom zeg... Bedankt! Maar dit geeft nog steeds geen uitleg over hoe ik bij de juiste remschijf terecht kom. De groepen:
615-016
615-025
615-030
615-040
Hebben allemaal hun eigen PR-nummers maar geen van alle staan die in mijn boekje.
En subgroep 025 en 030 hebben beide dezelfde remschijf van 288mm met hetzelfde onderdeelnummer (welke ik dus zou moeten hebben). Maar hoe weet ik dat van te voren zonder dat ik weet dat ik 288mm moet hebben? Niet, alleen door eerst op te meten zeker?
Klopt en 1 van de 2 288mm versies is voor de 105pk en 140pk modellen en de andere is voor de GTI. Dat is dezelfde remmerij met een beetje rooie verf erop.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!