Hulp aansluiten Mistlampen/drl

Ik ben zelf in bezit van de 11w Canbus LED in mijn drl, 11w CANBUS LED rem -en achterlicht - Xenonlamp.nl

Ik kan je vertellen dat dit bij mij 100% werkt, het is zeer mooi helder wit licht en verder geen melding op mijn bcm, dus weerstandkabel heb je niet nodig.

Heb je die in je mistlampen gedaan? Ik heb de BlueGT met mistlampen en zou die vieze "gele"lampen willen vervangen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Deze heb ik in de drl zitten.
Canbus LED dagrijverlichting vervangingslamp - Xenonlamp.nl
en dan de maat ba15s.

Deze in de mistlampen. Er zaten wel 2 kabeltjes met weerstanden bij, maar die heb ik niet gebruikt omdat ik geen storing heb.
Ik hou niet zo van die weerstanden die gloeiend heet worden.
30w Canbus LED mistlicht - Xenonlamp.nl En dan uiteraard de H8

Vandaag alles aangesloten en het werkt perfect.
Er komt een berg licht vanaf dat is niet meer normaal. Echt gigantisch fel.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ik heb geen halogeen in mijn mistlampen gehad dus ik weet het verschil niet.
Ze zijn iig wel erg fel.

Het verschil tussen het gloeilampje in de drl en de led die ik er nu in heb zitten is wel echt erorm groot.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ze zijn zeker echt fel, maar ik vind het prima. Het valt echt ontzettend goed op ook als de zon schijnt.
In het donker zijn ze echt TE fel, maar dan staan ze toch niet aan.

Mistlampen zijn ook wel fel, maar dit gaat wel als het donker is. Ik denk niet dat er dan iemand hinder van heeft.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ik heb de link bekeken maar daar hebben ze het over twee type's van de lampen.
Ik heb eeb Polo BlueGT is het bekend welk type ik daar dan voor moet hebben, om er LED van te maken.

Deze heb ik in de drl zitten.
Canbus LED dagrijverlichting vervangingslamp - Xenonlamp.nl
en dan de maat ba15s.

Deze in de mistlampen. Er zaten wel 2 kabeltjes met weerstanden bij, maar die heb ik niet gebruikt omdat ik geen storing heb.
Ik hou niet zo van die weerstanden die gloeiend heet worden.
30w Canbus LED mistlicht - Xenonlamp.nl En dan uiteraard de H8

Vandaag alles aangesloten en het werkt perfect.
Er komt een berg licht vanaf dat is niet meer normaal. Echt gigantisch fel.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
ik heb een aansluitschema van vw gekregen:
vanaf je mistlampunits moet er aan elke kant 1 draad naar de aarding(aardingspin achter elke koplamp), en de stroom van elke unit naar elkaar verbinden.
Die draad trek je dan langs de bestuurderszijde door tot in de cabine tot in de zekeringskast.
de + laat je dan over een zekering lopen(kies een vrije sleuf en steek er een zekering in(10/15amp)
de kabel die dan van je zekering vertrekt sluit je aan op je lichtschakelaar
maar vanaf hier snap ik het niet meer.
ik weet niet direct op welke stekker de + moet, en wat er verder nog moet gebeuren, iemand die mij kan helpen?
schema probeer ik zo snel mogelijk hierop te gooien Big Grin

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Zo in je schema te zien hoef je de geel/witte draad alleen maar aan te sluiten op het omcirkelde punt en dat is punt 8 van de lichtschakelaar. De + komt met de rood/zwarte draad vanaf J59 binnen op punt 2 van de schakelaar en ik neem aan dat die rood/zwarte draad al aangesloten is.
De nummers van de aansluitpunten zullen wel ergens op de schakelaar staan.
Dit is de schakeling om mistlampen toe te voegen als de auto voor mistlampen voorbereid is.
 
De pin nummers staan inderdaad aangegeven op de stekker van de schakelaar.
Ik heb wel een vliegende zekering gebruikt omdat ik zo snel geen vrije ingang kon vinden in de zekeringkast.

De aarde kan je in principe op meerdere plaatsen aansluiten, als het maar een origineel aardepunt is.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Als je de kabelset bij Kufatec of bij HZ-Design besteld zit er een beschijving bij die op zich duidelijk is.
Dus in principe is het helemaal niet moeilijk.
Enigste wat niet in de beschrijving staat :
In de TFL pin zit een kabeltje die eruit moet.
Dat kabeltje zorgt ervoor dat de koplampen altijd branden ook op stand 0 bij de meeste Polo's zonder mistlampen of TFL. Dat kabeltje moest eruit en daarvoor in de plaats de kabel van de TFL en klaar.

Het lastigste is om de kabel naar binnen te krijgen omdat er weinig plaats is. Maar met een beetje prutswerk is ook dit geen probleem.

Ik heb alles bij Hz-Design besteld. Prima spul en niet te duur.
- Mistlampen met drl functie
- Setje schroefjes voor de bevestiging
- De mistlamp kapjes
- 2 kabelsets voor aansluiting beide zonder Boordnet. (dus 1x voor DRL en 1x voor MISTLAMP)

Verder heb ik led lampjes voor erin bij xenonlamp.nl besteld.
De DRL is nu ECHT fel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
net in china een paar h8 sockets aangeschaft,
weet er iemand welk type kabeltje ik nodig heb om mijn zekering aan te sluiten?(dus de stekker die in de kast gaat), en welk stekkertje voor in de lichtschakelaar?
scheelt alweer een paar tientjes tegenover vw.

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Misschien een beetje te laat, maar ik zou zekering 58 nemen voor de mistlampen en 56 voor de dagrijverlichting (dit zijn de orginele zekeringen) ik heb ze laatst ook ingebouwd, je zou de mistlampen zelfs nog via de boordcomputer kunnen laten lopen dan heb je na coderen ook statische bochtverlichting. volgens het schema lopen ze dan niet via een zekering (zo uit mun hoofd)

verder is het vrijgemakelijk. pin 8 voor de mistlampen en pin 3 voor de TFL.
 
heb hem dus op pin 8 geplaatst, alles werkt, maar moet er nog een kabel naar de boordcomputer voor een controle lampje te doen branden?
voor de bochtverlichting moet ik nog even rondkijken naar schema's.
voor de handleiding: het is een serieuse boterham om alles uit te leggen(bij mij moest de luchtfilter enzo er uit) maar was wel in 2 uurtjes klaar Big Grin
heb er voorlopig een zweefzekering tussen gestoken, maar de steekzekering komt zeker nog, heb er alelsinds de bedrading al voor gekocht Big Grin

na rondkijken is er geen dash controle lampje, dus de bedrading naar de bcm zou zijn voor ch/lh?
mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  polo 6r  1.2 
nee op het dashboard komt geen lampje, het lampje komt alleen in je schakelaar, van rood naar oranje? hij veranderd in ieder geval van kleum Big Grin

naar de BCM is alleen voor bochten verlichting, ch/lh zit geloof ik niet op de polo aanzien die geen auto verlichting heeft (maar dat weet ik niet zeker)
als je hem dus via de BCM wil laten lopen moet je coderen en elke lamp apart naar de BCM brengen (krijg je dus 1 extra kabel) van pin 8 van de lichtschakelaar gaat hij dus ook naar de BCM om te zien of dat je je mistlampen aanzet...

ik zal eens kijken of ik die schemas nog kan vinden...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!