Howto: Achterlampje vervangen

Het is misschien een simpele taak maar de officiele handleiding van mijn polo zegt dat je dit door een vakman moet laten doen :lol: dacht het dus ff niet. Wegens gebrek aan foto's hoe dit er allemaal uit ziet maar zelf wat in elkaar gedraait met mijn telefoon camera.

Achterlampen zijn kinderlijk simpel, hier een voorbeeld van mijn rechter achterlicht (Polo 9N):

20100620083-1.jpg

Achter de bekleding zit de schroef waarmee het vast zit en de bekabeling verstopt.

20100620081-1.jpg

Hier zie je de zwarte duimschroef en de stekker zitten.

20100620082-1.jpg

De stekker loskrijgen is wat lastig met de behuizing nog op de auto maar ik vond de bedrading te kort om de lamp er met stekker en al uit te trekken. De twee zwarte uitstekende palletjes kan je de stekker mee "ontgrendelen".

20100620079-1.jpg

Draai de zwarte duimschroef los (lange schroefdraad dus vrolijk doordraaien tot die eraf valt)

20100620078-1.jpg

Trek nu voorzichtig de behuizing redelijk recht naar achteren eraf (anders kan je de lak beschadigen).

20100620077-1.jpg

De "houder" voor de lampjes zit met de 4 lichtgrijze klemmetjes vast op de behuizing.

20100620076-1.jpg

En klaar :) Alles weer in elkaar zetten is gewoon de omgekeerde volgorde van het uit elkaar halen ;)

Erg simpel maar misschien niet voor iedereen even voor de hand liggend dus vandaar de even deze howto gemaakt :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!