[HOW TO] [VCDS] [6R] OEM Xenon aanmelden

Even een update'je, krijg via PB veel vragen die ik hier even aan ga vullen. Anders blijf ik PBs beantwoorden en ik houd niet van dubbel werk doen.

Probleem: Groot licht seinen wil niet (meer).
Oplossing 1: je hebt 1 zekering op plek 34 zitten van 15A. Controleer deze en wanneer deze kapot is, vervangen door een zwaardere (20A)
Oplossing 2: je hebt 1 zekering op plek 34 en 1 op plek 36 zitten van beide 7,5A. Controleer en wanneer nodig vervangen door 10A.

Probleem: Storingslampje!
Oplossing: Diagnostics uitzetten voor dimlicht en/of groot licht. Byte 16 bit 4 en 7 in je BCM

Probleem: DRL moet uit maar ik heb DRL via de koplampen
UjSJAQf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Xenon werkt goed, hou alleen nog 1 foutmelding op de verlichting over,zie onderstaand mbt de lowbeam. zijn dat de onderste voorheen DRL's dan?
Is een BM met start/stop en een 088D PQ25 BCM.
Of kan het zijn dat cornering lights via turn signal een dergelijke storing geeft?

00978 - Lamp for Low Beam; Left (M29)

010 - Open or Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101010

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 6

Reset counter: 199

Mileage: 127719 km

Time Indication: 0

Date: 2000.14.25

Time: 05:49:18


00979 - Lamp for Low Beam; Right (M31)

010 - Open or Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101010

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 4

Reset counter: 199

Mileage: 127722 km

Time Indication: 0

Date: 2000.14.25

Time: 05:52:49
 
Audi A6 Allroad 3.0 TDI | Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI | Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Dan gok ik dat ie weg is. lampstoring bleef uit. heb de melding gewist en daarna niet meer gekeken. morgen weer een nieuwe dag voor de Polo.
 
Audi A6 Allroad 3.0 TDI | Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI | Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Een vraagje ik wil binnenkort mn xenon units even aanmelden (lampen worden aangesloten doormidden van adapter kabels)nu vroeg ik me af..ik heb drl verlichting via de koplampen en branden ook in de 0 stand op de schakelaar, is dit een probleem voor de xenon koplampen? Of is het beter om de pinnen te isoleren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
volkswagern  polo  1.4 
Toch nog weer even met de Xenon aan het sleutelen. Tijdelijk even originele lampen erin ivm met kleine aanrijding.
Foutmeldingen zijn weg, maar lampdiagnose blijft branden... pffftttt.

Xenonlampen kwamen met standaard adapters volgens het volgende schema:

Optie 3 (voor autos met start/stop)


halogeen 1 - xenon 10 en xenon 12
halogeen 2 - vrij
halogeen 3 - vrij
halogeen 4 - vrij
halogeen 5 - xenon 5 en xenon 7
halogeen 6 - xenon 6
halogeen 7 - vrij
halogeen 8 - xenon 11
halogeen 9 - xenon 9
halogeen 10 - vrij

Alleen zonder diodes/ weerstanden op 6/8

Zit te denken om dit te vervangen voor een originele adapterkabel over de BCM (088D), dan maak ik denk meer kans dat ik van de foutmeldingen af ben...

En wellicht dat mijn china light setje dan ook aan de voorzijde licht gaat geven. Die doet het nu op de H4 lampen wel op het stadslicht, maar met de Xenons niets aan de voorzijde.

Ander alternatief is dat ik dan ook de originele Ciclo kabel er in gooi voor CH/LH.... gaat immers niets boven origineel aangesloten!
 
Audi A6 Allroad 3.0 TDI | Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI | Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Frans Rijgersberg
Airknight wat zijn ciclo ch/lh kabels, ik snap dat het een kabelset is maar wat voor 1.

Werkt dan ch ook zonder eerst het groot licht in te drukken.

Ook ik krijg vd week mijn xenon binnen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, ik heb al een kabelset van iichell en ik hoop dat ik geen problemen ga krijgen.

Of is OEM xenon origineel aansluiten beter?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Dit is een korte guide over hoe je OEM xenon aanmeldt.
(als je xenon installeert met een adapter set).

Dit is hoe ik het zelf altijd doe met m'n eigen kabels.
Het zou voor meerdere kabels kunnen/moeten werken (o.a. alles wat VAS/VAG technics/etc verkoopt).

Nodig:
Polo 6R
Laptop
VCDS 11 of hoger
Kabel

Voorbereidend werk:
Xenon koplampen plaatsen met adapters ertussen
7,5A zekeringen voor groot licht vervangen door 15A (34 en 36)
Auto op contact zetten
Laptop aanzetten en kabel aansluiten

1. Maak een txt bestand voor je backup. Dit is verplicht. En start VCDS

eEAp4EL.png


2. Negeer foutmeldign en open de pagina met alle control modules.

NBeqce1.png


3. Selecteer 09 - central electrics

vXqxyM2.png


4. Select 'Coding'

RoOUK6z.png


5. Aanschouw je Long Code. Dit is de codering van je BCM.
De long code is in paartjes van 2, en ieder paar van 2 is een 'byte' en begint bij byte 0
Je telt dus: byte 0 = 3C, byte 1= B0, byte 2 = 2B etc.

ImWSN0R.png


6. Selecteer en kopieer de hele 'Long Code'.

TX394h8.png


7. Plak de long code in een TXT bestand en sla deze op. Plak hem daarna in het vak onder je huidige Long Code bij 'New Coding'.

8Z6ADjG.png


8. We willen byte 18 (dus het 19e paar!) veranderen naar 67. Deze kun je gewoon selecteren en met je toetsenbord aanpassen. Daarna klik je op 'Do it!' Je krijgt een dialoog met 'coding accepted' en druk op OK!

FciNi3t.png


9. Selecteer nu 'Fault Codes'

GKO362s.png


10. Wis alle storingen en ga terug.

eJBqxVN.png


11. Terug naar coding

vLEJGFL.png


12. Long code helper

kWM2ltT.png


Hier kun je zelf nog aanpassingen maken mbt bijvoorbeeld:
- byte 12 bit 0 aanzetten voor achterlichte bij DRL
- byte 23 bit 6 uitzetten om DRL in bumper eruit te gooien (met start/stop*)

drl-disable-vw-jetta.png


*Als je geen start/stop hebt moet je de TFL pin van je lichtschakelaar eruit halen en isoleren.
QS1zKS1.jpg


Als er iets mis gaat, gewoon de oude long-code terug zetten in stap 7 en je bent weer 'terug bij af'.

----

Even een update'je, krijg via PB veel vragen die ik hier even aan ga vullen. Anders blijf ik PBs beantwoorden en ik houd niet van dubbel werk doen.

Probleem: Groot licht seinen wil niet (meer).
Oplossing 1: je hebt 1 zekering op plek 34 zitten van 15A. Controleer deze en wanneer deze kapot is, vervangen door een zwaardere (20A)
Oplossing 2: je hebt 1 zekering op plek 34 en 1 op plek 36 zitten van beide 7,5A. Controleer en wanneer nodig vervangen door 10A.

Probleem: Storingslampje!
Oplossing: Diagnostics uitzetten voor dimlicht en/of groot licht. Byte 16 bit 4 en 7 in je BCM

Probleem: DRL moet uit maar ik heb DRL via de koplampen
UjSJAQf.jpg
Goedemorgen!

Ik heb alle stappen door lopen. Nu is het zo dat ik van H4 naar xenon ben gegaan. Nu kan ik wel seinen met m’n groot licht maar niet aan laten. Dan gaan de lampen juist uit. Heb jij enig idee? Al vast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!