[HOW-TO] Inbouw QI lader armsteun Polo 6R

SY96

Bekend lid
288
121
47
Hallo allen,

Hierbij een How To voor het installeren van een Qi lader in de armsteun van de Polo 6R.

Voor als eerst de benodigdheden:
1) Qi lader:


2) Spaanplaat of andere alternatieven

3) Bekleding vergelijkbaar met de autobekleding qua structuur/kleur.

Installatie:
1) Verwijder de armsteun van de middenconsole. Alleen de bovenste deel van de armsteun is afdoende. De standaard van de armsteun kan bevestigd blijven in de middenconsole.
2) Maak een rechthoekige gat in de bodem van de armsteun zodat de USB kabel erdoor getrokken kan worden. Zie volgende foto hoe dit er uit ziet aan de andere zijde.
20210118_180945.jpg

3) De USB uiteinde moet dus er doorheen getrokken worden. De QI laadplaat kan gewoon in de armsteun compartiment achtergelaten worden. Aan de onderkant van de armsteun komt, zoals verwacht, de usb draad er uit. Deze moet je dan insteken in de onderkant/poot van de armsteun die bevestigd is aan de koets/middenconsole van de auto.20210118_180957.jpg

4) De draad moet dus doorgetrokken worden door de middenconsole door als eerst de draad door de bevestigingspaal van de armsteun te halen. In de vierkante raster zie je de draad van de oplader. Daaronder zie je een rode streep die denkbeeldig het traject van de draad aangeeft. In feite heb ik dus de draad simpelweg in de middenconsole gepropt door de draad van buitenaf onder de plastic middenconsole te proppen.


20210118_180926.jpg

5) In de onderstaande afbeelding zie je de verdere verloop van het draad. Ook hier heb ik gewoon de draad onder de middenconsole gepropt door simpelweg de middenconsole open te trekken en de draad er onder te schuiven langs de vloer.

20210118_180853.jpg

6) Vervolgens heb ik de uiteinde van de middenconsole, die eindigt in de beenruimte, opengerukt en de kabel daaromheen geleidt. De resterende deel van de kabel heb ik naar de 12V contact geleidt door..



20210118_180843.jpg

7) simpelweg de plastic zijkant onder de airco/verwarming bedieningspaneel open te wrikken. Waarschijnlijk kan je gewoon dit plastic deel verwijderen, maar daar had ik geen trek ik, dus heb ik m.b.v. een schroevendraaier de plastic zijkant beetje opengeduwd en daardoorheen de usb kabel gehaald.


20210118_180837.jpg

En voila, Je bent bekabeling is weggewerkt.

Vervolgens moet je je oplaadpad wegwerken.... Dat heb ik simpelweg gedaan door de pad te bevestigen aan een houten plaat die precies valt in de binnenkant van de armsteun. Indien je niet zoals mij alles gehaast uitvoert, kan je eventueel de houten plaat precies uitsnijden zodat er alles afgedekt is. Bovenop de houten plaat dien je vervolgens de auto bekleding te bevestigen door middel van lijm. Zo ziet het vervolgens er uit:
20210118_102202.jpg

20210118_102146.jpg

PS: let niet op de vuiligheid in de auto.
 

Bijlagen

  • 20210118_180926.jpg
    20210118_180926.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 4
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Denk dat het netter was geweest als je voor dat gaatje van het snoer, een gaatje had geboord.
Je bedoeld in de middenconsole bij de 12V aansluiting? Dus een gat in het plastic i.p.v onderdoor?

Of bedoel je dat de opening in de armsteun niet zo netjes er uit ziet en dat ik de gat wat groter (en dus netter) had moeten uitboren? Want dat is expliciet de idee geweest om juist vaker met een kleinere boor naast elkaar te boren omdat een grotere diameter boor weer een grotere gat veroozaakt waardoorheen de USB kabelkop toch sws niet doorheen zou komen (tenzij ik eeen nog grotere diameter boor zou kiezen).

Maar je hebt gelijk, het verdient geen schoonheidsprijs. Maar daar moet je doorheen kijken, want in essentie lijkt de setup te werken. De uitvoering is alleen wat te overgehaast gedaan door mij.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Je bedoeld in de middenconsole bij de 12V aansluiting? Dus een gat in het plastic i.p.v onderdoor?

Of bedoel je dat de opening in de armsteun niet zo netjes er uit ziet en dat ik de gat wat groter (en dus netter) had moeten uitboren? Want dat is expliciet de idee geweest om juist vaker met een kleinere boor naast elkaar te boren omdat een grotere diameter boor weer een grotere gat veroozaakt waardoorheen de USB kabelkop toch sws niet doorheen zou komen (tenzij ik eeen nog grotere diameter boor zou kiezen).

Maar je hebt gelijk, het verdient geen schoonheidsprijs. Maar daar moet je doorheen kijken, want in essentie lijkt de setup te werken. De uitvoering is alleen wat te overgehaast gedaan door mij.
Ja de twee gaten voor het snoer in de armsteun. Die had ik met de juiste diameter geboord. Nu is het gat te groot en idd wat je zegt niet zo netjes.
Verder wel een leuke how to do. Leuk dat je ingebouwd hebt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!