[HOW-TO][6R][VERLICHTING] verlichting in het dashboard kastje

Geschatte tijd
één middag werk (6 uurtjes)

Benodigdheden
platte schroevendraaier
torx 20 schroevendraaier of bitjes
dremel met slijpschijfjes of boormachine en decoupeerzaag
twee nagels aan je hand is ook wel makkelijk :wink:
onderdeel nummer: 1J0947301


Werkwijze

stap 1

haal aan de zijkant de plaat los



stap 2
haal de twee gemarkeerde klementjes los. (hier komen de nagels van pas)



stap 3
schroef nu de 9 torx schroeven er uit 5 in het kastje 2 van de multimedia box ook in het kastje en 2 onder het kastje bij het voetenruim



stap 4
haal het kastje voorzichtig naar voren. haal stekkers van de bandenspaning en airbag knoppen los. doe dit ook met de slang die het kastje moet koelen

stap 5
teken nu de afmetingen van het lampje op het kastje af






stap 6
maak met een dremel (als je die hebt) de uitsparing voor het lampje. doe die voorzichtig !! beter een paar keer te weinig. als in één keer te veel







en natuurlijk even een aktie foto van hoe ik bezig was



stap 7
nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen rekening heb gehouden met het dieper naar beneden vallen van het lampje als je de uitsparing gemaakt hebt.
maar dit heb ik opgelost door in het wip schakelaartje een boutje te draaien. om hem toch weg te laten duwen bij het sluiten.





stap 8
het aanbrengen van de stroom toevoer. omdat ik meerdere sfeerverlichting in Mypolo heb zitten. heb ik gewoon daar een aftakking van gemaakt. dus als iemand een mooie oplossing heeft voor het verkrijgen van stroom voor het dashboard kastje dan horen wij dit graag.


natuurlijk even testen of die het doet

stap 9
alles weer terug schroeven en plaatsen.

Fototje van het resultaat
zoals we weten lijken foto's in het donker niet zo goed.
maar geloof me de halve auto is verlicht als je het kastje opent



succes allemaal
Gr. Robbie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt Dragonzzz ja het werkt perfect zo. ik zelf zat er eerst wel over in dat ik dat boutje in de wip schakelaar moest draaien. :(
maar aan de andere kant het zit toch verstopt onder het dashboard en het belemmerd de werking van het kastje niet. er zit daar nog genoeg vrije ruimte onder het dashboard. dus moest ik het wel zo oplossen. enige nadeel is mocht het lampje ooit kapot zijn. moet ik even het kastje los schroeven omdat je het lampje zo niet naar buiten getrokken krijgt.
maar ik heb toch een LED lampje er in gedaan. en die heeft als het goed is 50.000 brand uren. en hij brand toch niet continu dus het Ledje overleeft de auto waarschijnlijk

edit: onderdeel nummer 1J0947301

P.S gewoon even op de autosloop uit golf mk2, mk3 halen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vind het ook een super duidelijke how to. Alleen hoe kan je de uitsparing nu precies op de juiste hoogte maken? Is dit een beetje op de gok? Ben bang dat de schakelaar misschien niet goed gaat aansluiten op de klep.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!