[HOW-TO][6R][INTERIEUR]Inbouwen microfoon carkit

Hierbij een korte handleiding hoe je de kabel van de microfoon van je carkit bij je binnenverlichting krijgt.

Omdat er zo veel verschillende carkits zijn die allemaal anders moeten worden ingebouwd, laat ik dat aan jullie over. Wat ze allemaal gemeen hebben is dat er een microfoon ergens opgehangen moet worden. Dichtbij het raam of een ventilatierooster is geen optie vanwege wind en de beste plaats is dan ook bij de binnenverlichting.

Tip: was je handen of werk met witte dunne handschoentjes, het zou jammer zijn als je hemel vies wordt toch? Zet het lampje even handmatig uit om te voorkomen dat je handen brand of hij stuk gaat. Haal dan het glaasje van de binnenverlichting met een dunne platte schroevendraaier, het beste gaat dit als je dat aan de zijkant doet.

IMG_1324.jpg
Daarna moeten de twee schroeven eruit, let op dat ze niet tussen de rails van je stoelen vallen! Door links en rechts een schroevendraaier tussen de lipjes te zetten, kun je de unit er gemakkelijk uit klikken. Nu kun je de microfoonkabel via het gat bij de spiegel uit laten komen. Doe dat, vind een mooi plekje voor je microfoon en zorg voor iets meer kabel zodat je hem kunt richten.

IMG_1328.jpgIMG_1325.jpgIMG_1329.jpg

Demonteer nu de raamafwerking aan de rechter kant. Dat is tricky, maar het gaat goed als je hem er zo recht mogelijk af trekt. Hij zit vast met 3 clips en zit met de onderzijde in je dashboard gestoken. Dus boven beginnen en langzaam naar beneden werken totdat hij eraf is. Nu kan de kabel hierlangs vastgezet worden met de bijgeleverde plakclipjes. Werk de kabel boven de zonneklep achter de hemel en druk de stijl er weer op.

IMG_1331.jpgIMG_1330.jpg
Ik heb mijn dashboardkastje los gemaakt met de schroeven bovenin en de drie aan de binnenkant zodat ik de kabel boven mijn dashboard kastje naar de carkit kon leiden.

IMG_1326.jpg
Bellen maar!

Remon
 
VW  Polo AW Highline R-line 95pk  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: BVS
Ik heb op dit moment een parrot en heb dus al een microfoon op de hemelverlichting zitten. Past deze ook op een RNS 315 of moet ik dan een andere microfoon aanschaffen?

Bij voorbaat dank!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Nu heb ik de RNS 315 van @MichaelBonnet1982 gekocht en zit ik met een dingetje.
Je moet uiteraard je microfoon aansluiten op de RNS. Nu ziet dat er volgens mij bij allebei anders uit.
Hierbij de foto's:

IMG_2770.JPG
Mijn aansluiting waar die volgens mij niet past.


IMG_2772.JPG

Michaels aansluiting waar die al in heeft gezeten.

Wie kan me helpen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
ik zit vandaag de dag met het zelfde probleem.
ik heb ook een microfoon gekocht maar het groene stekkertje past niet op de aansluiting.

kan iemand mij vertellen of er een andere microfoon te verkrijgen is die wel past?

bvd

het onderste plaatje is de stekker in mijn polo
rns-aansluiting1-png.18367
 
Volkswagen  Polo  1.2 tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!