Hoogteregeling origineel Xenon en LED

Quot

Actief lid
252
5
39
Nu heb ik een tijd geleden mijn auto (zie garage) verlaagd met veren. Nu heb ik het idee dat, als ik mijn dimlichten aan heb staan, ze lager schijnen dan voorheen.. Ik grijp nu veel vaker naar mijn groot licht (alleen als er geen mensen in mijn gezichtsveld zijn natuurlijk).. En nee, ik bedoel niet dat het gehele lichtveld 2,5 cm lager verlicht dan eerst ;) Heb ook op de snelweg even er op gelet en de duidelijke scheiding van mijn lichten zit rond de 50-60 meter..

Weten jullie om je je originele hoogteregeling nog kan instellen, binnen acceptabele en goedgekeurde marges?
 
De mensen met fabrieks xenon kunnen hier beter even op reageren, maar ik zou denken onder de kap even kijken naar stel schroeven en anders even naar de garage/dealer gaan? ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
ik heb precies hetzelfde, komt door de regeling die ziet dat de achterkant nu lager ligt en dus de lampen verder naar beneden afsteld. Op zich niks mis mee maar net als bij jou doet ie dat bij mij ook te ver.. maar ik ben te lui om naar de dealer te gaan en ze opnieuw te laten afstellen :)
 
Bij aanpassing aan het onderstel zo als bv verlagen is het nodig om de basis afstelling van de koplampen uit te voeren .
Bij deze afst wordt de hoogte regeling van de koplampen weer opnieuw ingeleerd dit dient te gebeuren met een tester bv vag com
Of even langs de dealer.
Grt donna
 
Als je je auto verlaagt, klopt het dat je lampen minder ver (mogen) schijnen. Per meter afstand vanaf de koplamp moet de lichtbundel 1 centimeter dalen (afstelling op 1% zoals voorgeschreven bij xenon). Dit wordt gemeten vanuit het hart van de koplamp. Als je dus je auto verlaagt, zit ook het hart van de koplamp dichter bij het wegdek en zal het bereik van de lampen dus minder ver zijn.
Als je koplamp eerst op zeg maar 50cm boven het wegdek zat, had je 50 meter bereik. Als je de auto met 5cm verlaagt heb je nog maar 45 meter bereik.

Afstellen moet altijd gebeuren na verlagen, maar dat je minder ziet is dus normaal.
 
scheelt na verlaging meer dan 5 meter hoor bij mij, je ziet bij de lampentest na het starten van de auto dat ie ze gewoon weer wat omlaag regeld terwijl ik dit niet wil
 
Klopt ook, wilde alleen weten of dat mogelijk was. Ga woensdag langs de dealer en die vertelde me meteen van de 'leuke' terugroepactie... Dus die pakken ze meteen mee.
 
Vandaag auto aan de laptop gehangen en het xenon-testprogramma gestart, lampen staan eindelijk weer goed en een zicht wat ik heb! heerlijk :cool: en dat vanaf mijn eigen voordeur :)
 
na het starten gaan ze altijd naar een bepaalde hoogte ze beginnen hoog,
er zitten achter de koplamp 2 schroeven imbus 5 daar kan je de basis mee instellen ,
ga in het donker voor een muur staan licht aan en zet ze iets hoger ongeveer 2 cm
als je geen geknipper van tegenliggers krijg zet je ze nog iets hoger je merkt het gauw genoeg
 
Weet iemand toevallig de juiste VCDS handeling om de xenon goed afgesteld te krijgen? Ik heb al via " vriendje" google gezocht en hier hebben ze het over een combinatie van VCDS èn de schroeven verstellen op de units zelf??!
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!