Hoog benzineverbruik Polo 1.2TSI uit 2015

Dagelijks hetzelfde stuk (17km) woon-werk rijden leerde me dat een verbruik van 4.8L/100 volgens de boordcomputer te halen is, maar alleen als ik de eerste km's tot de motor warm is behoorlijk rustig aan doe.
1.2TSI uit 2000. Overigens na chiptunen heb ik geen verschil gemerkt hierin.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Met premium brandstof op een windstille zomerdag met eco bandjes zou je zo'n opgaven nog niet eens redden.

Het beste wat ik heb gereden toen der tijd op vredestijn ultra c 15 inch is 4.8/100 geloof ik met snelweg kilometers.

Enige wat ik me zou kunnen bedenken is het bovenstaande en als een slak achter een vrachtwagen rijden.

Je kan overigens al blij zijn met dit blok, voor een benzine is het zuinig zat zonder hybride.

Koude temp is bij mij al +1l/100 (rij wel maar 10km) en sinds ik de 18 inch heb op contin premium contact reken ik er ook een mooie 0.4+- bij.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Met dit weer, in mijn dagelijkse woon-werk verkeer, rij ik gemakkelijk 13 liter op 100 kilometer weg.
Nog beter, 1 op 7.4 met 102 octaan brandstof ('het premium beter verbruik' bla bla)

Het ergste is dat dit ook al met een 'rustige' rijstijl is.
Dus de motor laten opwarmen op de parkeerplaats, snel naar hogere versnellingen en braaf de snelheidslimiet rijden.

De motor is net warm op het moment dat 'ie uit gaat :cool:
 
Met dit weer, in mijn dagelijkse woon-werk verkeer, rij ik gemakkelijk 13 liter op 100 kilometer weg.
Nog beter, 1 op 7.4 met 102 octaan brandstof ('het premium beter verbruik' bla bla)

Het ergste is dat dit ook al met een 'rustige' rijstijl is.
Dus de motor laten opwarmen op de parkeerplaats, snel naar hogere versnellingen en braaf de snelheidslimiet rijden.

De motor is net warm op het moment dat 'ie uit gaat :cool:
Is dit gemiddeld over een langere periode?

Kan het me niet voorstellen. 100 rijden en dan 1 op 7.4 rijden.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!