hogedruk benzinepomp lek sensor

Beste leden,

Auto : Polo 1.2 Ti 2015

Het volgende onderdeel lekt benzine als ik het goed kan ruiken (doorzichtige vloeistof).
Ik wil het losmaken en opnieuw met dichting ertussen vastschroeven zodat het niet meer lekt, mijn vraag is of dit mag/kan met teflon of wat word er aangeraden? Component kan vermoedelijk warm worden dus wilde even vragen hoe ik dit het beste afdicht. Bij het demonteren vermoed ik niet dat er een 'error' op de console komt?

Hartelijk dank en foto van de koppeling die lekt is toegevoegd:

https://ibb.co/hyv8hBq
 
volkswagen  polo 1.2 ti  polo 1.2 ti 
In ieder geval geen Teflon tape oid gebruiken, dat vergaat als het met benzine in aanraking komt en is niet de juiste manier.

Lekt er brandstof via de schroefdraad? De dichting is conisch of met een dichtring ivm hoge druk. Je kan (voorzichtig, niet forceren) de koppeling iets aandraaien om te kijken of de lekkage dan over is. Anders zul je de boel los moeten schroeven om te zien of er een dichting stuk is.

Heb je behalve brandstoflekkage ook andere problemen? Zoals langer starten voor de motor aanslaat, nadat de auto een aantal uren heeft stilgestaan?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Neen, de motor werkt perfect we ruiken alleen benzine als de motor uitstaat of we staan stil. Daarom dus ff gekeken en ik zag een druppel benzine hangen daar op de schroefdraad.

Heb je toevallig ergens een tekening zodat ik kan kijken wat voor dichting of 'component' het is, mits jij weet dat het conisch is.
Het lek is echt waar de sensor zich bevind. Ik mag dit losschroeven zonder dat er op de sensor druk staat, enig idee of dit klopt of wat je moet doen vooraleer je deze sensor kan/mag verwijderen?? Goeie feedback van de teflon die kan vergaan, dit had ik over het hoofd gezien.

Dit is de pomp en exacte sensor die lekt:
 
Laatst bewerkt:
volkswagen  polo 1.2 ti  polo 1.2 ti 
Even korte update, bedankt allemaal voor jullie waardevolle feedback. Ik heb besloten om de sensor te verwijderen. Er was geen optie om een nieuwe dichting aan te brengen, wellicht is er intern in de hogedrukpomp wellicht een lekkende sealing.. Ik heb teflon rond de schroefdraad aangebracht en het lek is nu opgelost. Het gaat over een auto met bijna 200K km. Vind het een beetje gek om dan de gehele hogedrukpomp te moeten vervangen persoonlijk.
 
volkswagen  polo 1.2 ti  polo 1.2 ti 
Dit is een tijdelijke oplossing. Benzine dat lekt op de motor is gevaarlijker dan wat teflon dat eventueel het systeem aantast. Mits de teflon zich bevind aan de schroefdraad en duidelijk afgescheiden is, lijkt me dit geen probleem. De teflon werkte uiteindelijk als afdichting ..

Teflon is toch net wel bestand tegen benzine als ik het mij goed kan herinneren? Eerder geschikt als teflontape voor gastoepassing en dus niet de ideale oplossing omdat het over een vloeistof onder hogere druk gaat.

Ondertussen is de hogedruk inspuitpomp vervangen. De sensor kan je niet apart vervangen en het word als 'eenheid' verkocht.

Kosten ongeveer 450 eur met plaatsing bij.
 
volkswagen  polo 1.2 ti  polo 1.2 ti 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!