Hoeveel Nm op de wielbouten

Beste mede polo rijders,

Dit weekend plan in de zomerbanden terug onder de polo te plaatsen.
Nu ben ik het zat om hiervoor steeds naar de garage te gaan.
Dus ga ik hier zelf maar eens aan starten. Nu ga ik wel eerst een momentsleutel kopen voor de bouten vast te schroeven.
Nu is mijn vraag hoeveel Nm wordt er op de wielbouten gezet bij een polo 6r bm 1,6 van 2009?

Alvast bedankt,

Wikke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
normaal voor de polo is 110 Nm voorgeschreven en bij alu velgen afhankelijk van de leverancier. kruiselings goed handvast draaien heb ik nooit geen problemen mee gehad en een keer natrekken na een rondje rijden
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Die van de aldi is ook prima zat voor wielen. Ook die worden gekeurd en als je gewoon netjes de veer uitdraait voordat je hem opbergt is dat goed zat. Op wielbouten heb je sowieso een grotere 'marge' mocht de sleutel niet super nauwkerig zijn. Ga je echter 5-30 Nm doen met een dergelijke sleutel is je risico op kapot draaien wat groter... Zelf heb ik een sleutel van Gedore bereik 20-90 geloof ik, niet voldoende voor de wielen dus. Wielen doe ik met aldi sleutel, prima zat :)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!