Hoeveel kilometer heeft jouw Polo inmiddels gelopen?

Inmiddels de 230.000 kilometer aangetikt, kilometers gaan sinds half maart een stuk minder hard. (zie spritmonitor). Gister APK gehad en vlak daarvoor een aantal grote zaken vervangen;

- Remschijven + remblokken voor
- Schokbrekers Bilstein B4 + Eibach Pro-kit

Daarnaast zijn de achterremmen versleten, kwam nog door de APK, maar was wel een aandachtspuntje, staat gepland in de zomervakantie.

Vorige Polo 6R 1.2TDI BM 100PK gekocht met 75.000km. 6 jaar later 255.000km zonder enig probleem of gezeik. Deze ingeruild op de huidige 6C R-Line 1.4TDI 90PK die nu 96.000km heeft gelopen.

Grappig, ik denk ook aan deze stap, voornamelijk omdat ik een automaat mis. Hoe bevalt de 1.4 TDI je na de 1.2 TDI? Je 1.2 had 100PK, ben je ook voornemens de 1.4 naar 110/115pk te chippen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Inmiddels de 230.000 kilometer aangetikt, kilometers gaan sinds half maart een stuk minder hard. (zie spritmonitor). Gister APK gehad en vlak daarvoor een aantal grote zaken vervangen;

- Remschijven + remblokken voor
- Schokbrekers Bilstein B4 + Eibach Pro-kit

Daarnaast zijn de achterremmen versleten, kwam nog door de APK, maar was wel een aandachtspuntje, staat gepland in de zomervakantie.



Grappig, ik denk ook aan deze stap, voornamelijk omdat ik een automaat mis. Hoe bevalt de 1.4 TDI je na de 1.2 TDI? Je 1.2 had 100PK, ben je ook voornemens de 1.4 naar 110/115pk te chippen?

De 1.4TDI is een wereld van verschil, rijdt vele malen directer en volwassener. Onderstel gedraagt zich ook volwassener. Hij is lekker pittig en niet zo traag als de 1.2TDI.

Zit er zeker aan te denken om bij deze ook ff wat bij te prikken. Scheelt wel een boel in prijs zag ik bij VAG, 110pk is €300 en 115pk is €600 o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: Bresjee99
De 1.4TDI is een wereld van verschil, rijdt vele malen directer en volwassener. Onderstel gedraagt zich ook volwassener. Hij is lekker pittig en niet zo traag als de 1.2TDI.

Zit er zeker aan te denken om bij deze ook ff wat bij te prikken. Scheelt wel een boel in prijs zag ik bij VAG, 110pk is €300 en 115pk is €600 o_O
Goed om te horen, heb je een DSG of een handbak?

Ja, prijsverschillen zijn behoorlijk... Dure pk's die laatste 5...

ik heb het bij VVT laten doen voor 390,- incl. uitdraai. Wel flink uit de richting voor een hoop. Vanuit Den Helder is het over de Afsluitdijk goed te doen. VAGtechniek en JD zijn beiden nog verder vanuit hier... als je meer centraal woont, kan ik me voorstellen dat Groningen toch wel een stuk rijden is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Dat red ie nog net als je volgas 5km/h in zn achteruit heeft gereden.Stick Out Tongue
En hij gaat nog harder in z'n achteruit Stick Out Tongue Heb een keer zo hard achteruit gereden dat het beeld van de camera en parkeersensoren ermee stopte, en dat is bij 15km/u haha

OT: Een jaar geleden met 86k gekocht en staat nu op 111k
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Inmiddels 221.000 km op de teller. Auto 2018 augustus Gekocht met 169.000 km, wel jaar in ziektewet geweest dus maakte geen werk kilometers.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!