Hoeveel kilometer heeft jouw Polo inmiddels gelopen?

Alle TDI's wel!

Heb nu meer dan 100.000km met mn Polo gereden, maar hij rijdt nog steeds goed!

Natuurlijk zijn alle TDI's bedoeld om meer mee te rijden dan benzine.
Maar 'meestal' als je echt véél gaat rijden pak je een wat groter blok.
Die hoeven wat minder werk te verzetten als je met 120/130 op de cruise over de snelweg gaat.

Als je op autoscout en marktplaats gaat zoeken naar Golf/Polo/Pasat enzovoorts 1.9 TDI's dan
hebben die vaak belachelijk veel gereden. Ook de jongere wagens.

Dave z'n wagen is van 2005 en heeft slechts 130.000 gelopen. Dat is iets meer dan 16.000 per jaar.
Dat is toch wel bijzonder weinig hoor. Daar zou je met een 1.4 benzine nog mee weg komen..

Tot slot wil ik niet suggereren dat 1.4 TDI blokken slechter zijn.
Het is slechts een constatering dat je regelmatig 1.9 TDI blokken met 500.000 KM voorbij ziet komen.
Die kilometer standen kom je eigenlijk nooit tegen bij de kleinere diesel blokken.
 
Nou als ik zo de kilometerstanden mag lezen van forumgebruikers, heb ik toch wel een bijzonder lage kilometerstand!

Polo 9N3 uit 2008, 1.9 Tdi met maar liefst 91.000km op de teller.

Nu hoor ik jullie roepen: dat kan niet! Maar volgens boekjes, staat van auto toch wel!

Ik heb hem zelf half jaar geleden gekocht met 81.000km. Van eerste eigenaar, komt uit de lease en altijd dealer onderhouden en kon via een kennis bij Volkswagen de hele historie natrekken. En alles klopt.

Ik zeg: op naar de 500.000km....
 
Even een update, inmiddels ruim 90.500 km gelopen.

Problemen tot dusver:

- waterpomp vervangen na bijgeluiden, ergens rond de 30k km volgens mij
- reparatie/vervanging van distributieketting en aandrukrollen n.a.v. de bekende problemen met vroege TSI motoren
- regelunit airco vervangen (ik had geen klachten maar de dealer achtte dat nodig)
- draaiknop climatic opnieuw moeten laten bevestigen nadat deze was dolgedraaid, coulance
- plaatje bij de turbo geplaatst in het kader van een terugroepactie
- spontaan uit elkaar gespatte H7 halogeenlamp in koplamp, geen oorzaak kunnen vaststellen
- bobine moeten laten vervangen bij 85k km, was defect, onder coulance

Al met al nogal wat problemen, die me overigens ofwel niets, ofwel alleen arbeidskosten hebben gekost ivm coulance om te laten repareren. Niettemin is m'n vertrouwen in de degelijkheid van VW wel enigszins onderuit gehaald.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!