Hoevaak raken jullie je bumper?

Het valt me op dat de VW Polo Bluemotion waarin ik rijd wel erg snel onderweg de bumper raakt.

Niet alleen op drempels (nog verklaarbaar, al is het irritant), maar ook als de snelweg niet lekker egaal is raakte hij ooit de bumper. Met 130km/h (duitsland, net voor de grens bij Goch daar) klapte de bumper even op de grond (dat voel je!).

Jullie diezelfde ervaring? Dealer geeft aan dat er niets af te stellen is aan de vering of de bumper (die inmiddels wat krom is onderop).
 
Ik heb op de snelweg met 130 KM/H nog nooit mijn bumper op de grond gehad, volgens mij is dat niet echt normaal, tenzij die hobbel zo groot is dat hij boven je bumper uitkomt, maar dan wordt je volgens mij gelanceerd...
 
Die slowmotions liggen ook best wel laag... Maar zo hoor/zie ik steeds vaker nieuwe auto's, originele staat, die bij drempels wel eens schrapen.

Bij mij is het niet de voorbumper maar de bodemplaat die maar 3 cm speling heeft.

dit ding:
[resize=400:283nlv2v]http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/e8/01cOyjPO41/1g5oGB/SpJw==.jpg[/resize:283nlv2v]
 
haha de mijne is bij de voorkant al helemaal versleten...ik rem ook bewust voor drempels omdat ik dan anders mijn voorlipje raak (en als je de onderkant bekijkt dan is de lak er al helemaal af) :evil:

maar bluemotion voorlip is te laag vind ik...je zou het kunnen oplossen door een Highline bumper voor te monteren?
 
Ik parkeer voor boodschappen altijd in de aangrenzende parkeergarage, maar ik durf die hellingbaan niet meer op als ik em verlaagd heb... Raakte laatst al de grond toen ik te snel naar beneden wilde...
 
@KYC

hahaha, wees blij dat die van jou zwart is Stick Out Tongue
die van mij is glacier blue en kan dus helaas niet 'zomaar even' een ander voorbumper monteren :lol:
't enige wat ik wel vind van die bm voorlipjes is dat ze spuuglelijk zijn en dan ook niet te zuinig hard :|
ik heb namelijk altijd het idee dat als je de auto aan de achterkant zou verlagen (dat ie voor en achter net zo hoog/laag is) dat ie eruit ziet als een strijkbout :lol:
't liefste zou ik die stukjes eronderuit halen, maar dan moet ik een andere voorlip monteren of de gehele bodykit er af zien te krijgen :roll:
 
VW  6R  1.2TDI 
Vandaag toevallig de mogelijkheid gekregen om eens in een andere VW Polo BlueMotion rond te rijden: wat een verschil qua rij-eigenschappen. Geen wobbel-wobbel effect bij drempels/verhogingen, maar gewoon directe (lekker stugge) reacties.

Vroeg me haast af of er verschillende afstelmogelijkheden zijn op BlueMotions... 'vaag wobbel wobbel vering v.s. sport vering ofzo'.

p.s. Ondanks dat er maar 5000 op de teller stond wel duidelijk te zien dat voorgaande rijder ook die stootrand een paar keer te pakken heeft gehad. Tja, blijft lage wagen.
 
Ik heb een nieuwe 2011 BM en ik raak nooit de bumper onderzijde. Ik rij wel pittig maar hij voelt gewoon sportief afgesteld. Hij is natuurlijk wel af fabriek verlaagd om de luchtweerstand te verlagen.

Dat over de voorlip van de BM dat hij lelijk is deel ik juist totaal niet. Deze vind ik echt heel erg mooi. Ik krijg er heel veel goede reactie op. Stylistisch (buiten de functie) dus een enorme plus en enorm sportieve looks.

Big Grin
 
hey ik raak bijna niets meer nu mijn polo verlaagt is en ik andere banden/velgen hebt. Ik lees af en toe iets over slappe vering voor in combi met die standaard banden.

Het is natuurlijk wel uitkijken en denken hoe je ergens op gaat , maar is niet mijn eerste verlaagde auto :) adem in en gaan hehehe

greetz daniel
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Bij mij is het dus totaal niet de bumper maar de grondspeling van de onderkant:
[resize=640:3vzs09a6]http://img5.imageshack.us/img5/788/dsc6347v.jpg[/resize:3vzs09a6]

Maar de 9N bumper loopt ook een beetje 'terug', terwijl de 6R meer naar voren steekt... Dat scheelt echt heel veel, had ik met mn Civic ook.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!