Voorstellen hoekronald

Beste allemaal,

Afgelopen week heb ik even de kat uit de boom kunnen 'lezen' op dit mooie forum. Want afgelopen vrijdag hebben we (voor mijn vrouw), een Polo gekocht. Na eerst georiënteerd te hebben op een Peugeot 208 en een Ford Fiesta, hebben we de keuze gemaakt voor een Polo 6R 1.2 TSI (90PK) uit 2013. Aangezien ik veel leuke verhalen heb gelezen op dit forum vind ik het wel zo netjes (ook gezien de regels) om een bericht te posten.

In 2010 heb ik mijn eigen Seat Ibiza (eerste auto) ingeruild voor een Peugeot 107, welke wij nu weer inruilen voor een Polo. Na de eerste rijervaring waren we meteen verkocht. Wat rijd en schakelt dit lekker! De wegligging is superstrak. Zeker in vergelijking met de eerder gereden 208. Nadat we een nette overeenkomst hebben gesloten met het autobedrijf (BOVAG aangesloten), is het nu wachten op de aflevering van de auto. Van origine is het een Duitse import auto, maar rijdt al een aantal jaar rond in Nederland, zodat er ook een fatsoenlijke historie op te halen valt qua kilometerstand, APK en beurten. Zo konden we achterhalen dat er 2,5 jaar geleden all-season banden zijn opgezet omdat de originele banden waren afgekeurd. Op de huidige banden zitten (2-tone) velgen met de kleuren zwart en chroom. Deze combinatie vinden wij erg mooi, maar het chrome deel van de velg is wat afgebladerd. Als onderdeel van de totale deal, zorgt het garagebedrijf dat deze gespoten gaan worden (zilver). De eigenaar van de zaak was overtuigd van het eindresultaat, dus we zijn erg nieuwsgierig hoe het is geworden.

Verder zijn er (op dit moment) nog geen grote dingen die we willen veranderen in aan de auto. We hebben een vrij beknopte wensenlijst:
  • Navigatie updaten
  • Nederlands talige handleiding
  • De knoppen van de elektrische raambediening aan de bestuurderszijde vervangen (4 knoppen met een 'lock' knop)
  • Armsteun --> hier heb ik al ideeën over gezien op het forum
  • Instaplijsten
  • USB aansluiten inbouwen voor opladen (en het liefst media afspelen via iPhone als dit kan)
    • Als het niet lukt om de USB aan te sluiten op de radio dan heb ik al een onderdeel gezien om van de sigaretten aansteker eruit te halen en op deze plek 2 USB aansluitingen te maken
      • Ik heb nog niet kunnen kijken of er een RNS 310 of RNS 315 in zit. Volgens mij, kan het met dit type (6R) allebei
Hierbij wat foto's:
VW POLO 1.2 TSI 2013.jpg

DSC08423.JPG

DSC08434.JPG

Als jullie nog leuke ideeën of tips hebben dan hoor ik dat graag! Ik blijf vooral het forum volgen aangezien ik (technisch) niet zoveel toe te voegen heb.

Ronald
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!