Hoe presteer jou auto in de kou?

Nou ik zal beginnen met ik heb een namaak rns 510 in mijn auto en volgens mij trekt hij heel veel stroom uit mijn accu,
vandaag eerste sneeuw van het jaar in de ochtend duurde hij wel langer dan normaal met starten maar ik trok er niks van aan.
na werk toen ik weg wou gaan starte hij niet bij de 1e slag, toen ik het de 2e x probeerde duurde hij wel heel lang met starten maar hij sloeg tog net aan. ik denk dat ik mijn accu ga veranderen, wat zijn jullie ervaringen met de auto in de kou?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Kut. Gevoel dat me motor tikkeltje langer erover doet om aan te gaan en irriteer me dood dat me auto zo kraakt als die koud is, en me koude motor hoor ik ook een stuk luider en t schakelen gaay stroever

Maar goed dan denk ik maar
1 diesel
2 3 cilinder
3 kleine motor
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Volgende meeting mag je eens in mijn wagen rijden en vertellen of het normaal is of niet dat ik vrij veel kracht moet zetten om te schakelen. Zit het aangrijpingspunt van jouw koppeling ook zo ongelofelijk hoog?
Zullen we zeker doen. Ik schakel heel soepel. Toen ik mijn polo kocht greep deze ook zwaar aan. Direct nwe koppeling ingezet. Dus dan heb je vergelijkings materiaal. Hoeveel km heeft jou wagen?
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Mijn polo presteerde top, moet wel zeggen dat ik 2 maanden geleden een nieuwe accu heb geplaatst.

Die polo 6r 2011 van mij kameraad minder.
Sinds het zo koud is knippert de gloeospiraal en geeft de computer egr en turbo los signal.
(Heb van de week daar een trekhaak onder gemaakt en ga dus eerst even kijken of het niet aan mij heeft gelegen met de kabels en de bcm)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Kan het eraan liggen dat mijn accu gewoon onvoldoende of weinig startstroom afgeeft? Hoeveel hebben jullie?? Accu is sinds bouw 2011 niet vervangen geweest maar komt nog steeds door de wintercheck. En tijdens starten zakt die niet onder de 10

Ps nick altijd lekkere filmpjes van die dikke audi pffffff.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Ik heb met de Polo & UP! geen problemen gelukkig. Beide hebben de originele accu nog, Up is uit 2013 en polo 2015. Zag bij de Opel wel dat hij op de snelweg ineens een drop down had op de kvs temp metertje. Maar goed stond in de file en had alles volgas aan, verwarming en blazer.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!