Hoe kom ik aan contacten voor de stekker van mijn lichtschakelaar.

Ik heb DRL units bij Alibaba gekocht en die wil ik gaan aansluiten.
Op de lichtschakelaar staat bij contact 3 (TFL / Tages Fahr Licht) vermeld en in het schema kun je zien dat op contact 3 alleen in de nulstand 12V heeft en in de andere standen niet.
Echter heeft de stekker T17, die op de lichtschakelaar zit, alleen maar contactjes op de bedrade punten.
Contact 3 (TFL) is helaas niet bedraad en daar kun ik nu niet zomaar mijn DRL op aansluiten. :oops:
Als ik losse stekkercontacten kan kopen om in de stekker te zetten kan dit probleem oplossen.
Het liefst koop ik nieuwe contactjes en anders moet ik maar eens een sloopbedrijf gaan bezoeken.
Ook zou ik graag een zekering voor de DRL toevoegen aan het zekeringbordje maar ook daar ontbreken de contactjes op de lege plaatsen. Hoe kom ik aan die contactjes?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DeeOow bedankt voor de hint.
Ik heb inderdaad een paar contactjes gekregen in een automaterialen zaak met de opmerking "probeer maar of deze passen". Deze contactjes kon ik gelukkig gebruiken.
De draad van de motorruimte naar binnen brengen was een stuk moeilijker dan ik ingeschat had.
Het was niet zo moeilijk om de draad langs de motorkap bedieningskabel door de grommer te krijgen naar de wateropvangbak (paravan) maar vanuit de wateropvangbak naar binnen was een ander verhaal. Daarvoor moest de wateropvangbak uit elkaar, dat is de ECU even los klikken en 8 schroeven los draaien om de scheidingsplaat te verwijderen. Daarna moest de ruitenwisserunit nog verwijderd worden om een beetje bij de bedieningskabelgrommer naar binnen te kunnen komen.
Dit is natuurlijk niet de officiele weg van de motorruimte naar binnen. Achter de ruitenwisserunit zitten 2 doorvoerplaten waar de draden van de kabelbomen 1 voor 1 door een afdichting naar binnen gaan. De ongebruikte doorvoergaten zijn natuurlijk ook afgedicht en omdat ik niet aan de binnenzijden van deze doorvoerplaten kon komen heb ik het niet aangedurft om mijn draad daar doorheen te prikken. De drl-units heb ik op de ondergrilles vastgemaakt en ik heb 2 m zwart ribbelbuis gebruikt om de bedrading van de drl-unit rechtsvoor via de drl-unit linksvoor naar de grommer van de bedieningskabel te leiden.DRL op grille.jpgDRL bedrading RV.jpg
 
was makkelijker geweest de doorvoer achter de modderkuip links te gebruiken,
komt bij de motorhandle uit.
heb het zelf net als jij gedaan,
halve auto uit elkaar en dan nog niet bij die stekkers aan de binnenkant kunnen.
heb er wel een draad doorheen geprikt en vervolgens afgekit.
en binnen een simpel stekkertje eraan gemaakt.
werkt maar kan dus makkelijker.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Had nog makkelijker gekunt door de doorvoer te nemen van de ruitensproeierleiding die naar de achterklep loopt. Die gaat naar binnen onder de ecu en komt bij de pedalen uit. Hoef je ook niks voor los te halen.
Maar het mooiste is dat de kabel binnen is :mrgreen:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!