Hoe kan ik een defecte lamp van een remlicht vervangen (VW Polo Bluemotion 2008)

Beste Polo vrienden,

Ik ben nieuw op dit forum.
Na lang zoek op het net, ben ik julie site tegen gekomen en wil hierbij een eerste vraag stellen.
Kan er mij iemand uitleggen hoe je een lamp moet vervangen van een remlicht (links achteraan) van een VW Polo Bluemotion 2008.
Ik heb de tapijt al verwijderd maar zie geen klepje waar de lampen erin zijn bevestigd.


Waar bevinden zich de vijzen om dit geheel los te maken?

Moet de lampenkap (buitenzijde) verwijderd worden?
Zie foto's in bijlage.
CIMG0005.jpgCIMG0006.jpg
Wie kan me helpen aub?
Bedankt
 
Wanneer het tapijt weg is vind je een draaiplug met een koord eraan. Draai deze los, duw de pin van het achterlicht naar buiten. Til het achterlicht dan iets op en haal dan het achterlicht naar je toe. Houd ten alle tijden je achterlicht vast voordat deze valt.

Na het vervangen van het lampje is het hoed de rubbers even opnieuw in te vetten, dit voorkomt lekkage
 
Beste Maik,

Bedankt voor je snelle reactie.
Als ik het goed versta, komt de volledige behuizing van het achterlicht dus eraf na het draaien van van de draaiplug aan de binnen kant ?
Invetten van de rubbers? ---> Heb je daarvoor speciaal smeervet voor nodig?
Bedankt.
 
Beste Maik,

Bedankt voor je hulp. Het is gelukt om de lampen te vervangen.

Nu nog de sigaar aansteker aan de praat krijgen. Wellicht is de zekering defect.
Waar zit de zekeringskast in de Polo 2008?
Een manual van deze auto zat er net bij als ik hem in occassion heb gekocht.
 
Beste Maik,

Ik heb de zekeringen nageken voor de sigaren aansteker. Er was geen enkel die defect was. Allez dat denk ik toch.
Die van 10A heb ik nagekeken is geen verbrande (zwart) tegen gekomen.
Kan de aansteker een andere Ampere hebben daan 10?
Kan je mss ook zeggen welke zekering het is en waar die bevindt in het kastje?
Volgens mij is het probleem met de aansteker zelf.
Als je het knopje indrukt blijft die niet beneden steken om gloeiend te worden.
Hierdoor kaw het ook niet opwarmen.

Bedankt
 
Beste Starsky,

Ik zal nogmaals proberen om de zekeringen na te kijken. Meestal zijn het de rode 10A?
Weet jij ongeveer waar de juiste zekering zit in de het zekeringskastje.
Ik heb reeds gezien dat er een 6 tal rode (10A) zekeringen zitten. Maar de welke is juist voor de aansteker?
Gegevens wagen: VW Polo Bluemotion 2008.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!