Hoe ervaren jullie de 1.2 TSI met 105PK?

Webgangster

Beheerder / Webhoster
Beheerder
MyPolo - Team
559
19
32
Hoi leden,

Ben aan het kijken naar een nieuwe auto, welke motor er in komt te liggen weet ik nog niet.
Weet wel dat het een Golf 7 gaat worden.

Hoe ervaren jullie de 1.2 tsi motor met 105 PK?
Veel problemen gehad met deze motor of loopt het als een zonnetje?

Misschien belangrijk om aan te geven als je reageert hoeveel KM je er inmiddels mee gereden hebt en of je een handgeschakelde of automaat hebt.

Stefan
 
BMW  1 serie  1.6 
Loopt als een zonnetje, 50K, 6-versnellingen handbak!

Merk wel dat ie beter loopt op 98 dan op 95. Met name het klein beetje inhouden als je normaal/ langzaam wegrijdt in je 1 is volledig weg nadat ik 98 ben gaan tanken.
 
Over het algemeen een soepel blok, door het koppel lekker krachtig in lage toeren. Ik heb wel al geruime tijd dat het motortje met een schok oppakt na het gas even los gelaten te hebben en je daarna weer gas geeft. Dit is nog niet opgelost. Bij mij staat er 123.000 op de teller inmiddels.
 
1.2 tsi 105 pk (dsg)
Heel erg fijn blok. Vermogens opbouw is erg goed.
Alleen het verbruik valt mij inderdaad ook wat tegen (veel stads verkeer)

Maar ik weet niet of je vermogen genoeg hebt om een golf lekker vlot voor uit te krijgen.

Ik heb nog niet proefgereden maar lees op andere fora wel dat de 1.2 verbazingwekkend goede motor is.
De Golf weegt inderdaad wel iets meer maar dat valt ook wel weer mee, van 0-100 zit er meen ik 0,9 seconden tussen.
Probleem dat jullie hebben met het schokken lees ik ook op en andere fora en dat baat mij dan wel weer zorgen.
 
BMW  1 serie  1.6 
bijna 50k op de teller en deze motor loopt ook bij mij als een zonnetje... Geen enkel probleem gehad, behalve in het begin... maar dat was de software die voor het probleem zorgde. Na de update van de software nooit meer problemen ondervonden. Inderdaad is RON98 net iets prettiger, maar zelf hou ik het toch maar bij RON95 vanwege de kosten ;)
 
Hoi leden,

Ben aan het kijken naar een nieuwe auto, welke motor er in komt te liggen weet ik nog niet.
Weet wel dat het een Golf 7 gaat worden.

Hoe ervaren jullie de 1.2 tsi motor met 105 PK?
Veel problemen gehad met deze motor of loopt het als een zonnetje?

Misschien belangrijk om aan te geven als je reageert hoeveel KM je er inmiddels mee gereden hebt en of je een handgeschakelde of automaat hebt.

Stefan

Betaal dan iets meer en ga voor de 1.4TSI met ACT, zuiniger dan de 1.2 en meer vermogen.
 
Bijna een jaar een 1.2 TSI in mijn bezit, rijdt echt heerlijk!
Geen ernstige problemen gehad behalve met ontstekingskabels, maar dat bleken nertsen te zijn.
Heeft lekker veel power en gaat ook nog eens gemiddeld 700km met een tank.

Ik hoef voorlopig niks anders!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!