Hoe active info display en/of discover media herstarten?

1) Heel soms loopt mijn active info display vast.
2) En toevallig vandaag ging er ook iets fout met het aansluiten van mijn iphone op carplay, waarschijnlijk was ik te snel. Het systeem raakte overbelast, wat ik kon merken door trage respons en hakkerig afspelen van muziek vanaf mijn sd kaartje.

In beide gevallen heb ik behoefte aan een manier om snel en eenvoudig, als het kan tijdens het rijden, het active info display en/of discover media te herstarten. Ik heb al gemerkt dat eenvoudig even het contact uitzetten voor active info display niet altijd helpt omdat het systeem daarna nog enkele minuten op standby blijft staan. Het klinkt nu alsof dit regelmatig gebeurt maar dat is niet zo. Het is heel af en toe, maar elke keer herinnert me er wel aan.
Iemand een tip?
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Ik kamp al sinds dag een met dit probleem (werking van App-Connect/Apple Carplay) en we zijn nu een voor een onderdelen aan het vervangen. Update’s zijn het niet en meerdere VAG auto’s hebben dit probleem. De dealer weet niet wat het is. De usb poorten en de achterliggende hub (R293 verdeler) zijn nu vervangen en er wordt nu gekeken wat ze als volgende stap gaan vervangen omdat het probleem aanhoud. De aan/uit knop 10-15 seconden ingedrukt houden lost het probleem 9/10 keer op bij mij. Maar het keert wel terug
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik kamp al sinds dag een met dit probleem (werking van App-Connect/Apple Carplay) en we zijn nu een voor een onderdelen aan het vervangen. Update’s zijn het niet en meerdere VAG auto’s hebben dit probleem. De dealer weet niet wat het is. De usb poorten en de achterliggende hub (R293 verdeler) zijn nu vervangen en er wordt nu gekeken wat ze als volgende stap gaan vervangen omdat het probleem aanhoud. De aan/uit knop 10-15 seconden ingedrukt houden lost het probleem 9/10 keer op bij mij. Maar het keert wel terug
R293? Hm interessant. Ben namelijk overgestapt van USB naar SDcard omdat mijn mp3tjes krakerig begonnen af te spelen (beide usb aansluitingen). Geen enkel probleem met sdcard. Overigens ook niet met carplay via usb o_O. Toch verdenk ik de usb hub ofzoiets omdat ik het met alle usb sticks had. De unit is er overigens even uitgeweest vanwege vervanging van Beats door een PP 62DSP, dus misschien is daardoor een contactje wat los gaan zitten.
Maar dat terzijde.
Wat me vooral verrast is die 10-15 seconden dat je de knop ingedrukt moet houden. Dat wist ik niet, ga ik binnenkort eens proberen. Thx.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
De aan uit knop langere rijd ingedrukhouden?
Maar ga er eens mee naar de dealer, toen ik nog in de vag groep werkte hadden we regelmatig update cds( zullen nu sd's of online updates zijn) voor diverse problemen.
Wie weet is er iets bekends :)
Ik heb ernaar gevraagd bij 30dkm beurt in augustus, maar toen hadden ze nog geen systeem updates, behalve dan kaarten.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!