Hier nieuw op forum, dus even voorstellen.....

Hallo, ik ben André en wij hebben sinds een klein half jaar een Polo 1.2 TSI Highline (Pepergrey) als tweede auto.

Opties oa: Executive Plus pakket, Sportonderstel, Boavista’s, MF stuur, Licht & Zicht.

Na 3 Fab’s (2x een Combi 2.0 en tussen door nog een Fab HB 1.4) is de Polo de vervangende auto geworden. Dit wel na de nodige proefritten in een Fabia, Ibiza en Polo (ook 1.2TDI BM).

Ondertussen al eea. veranderd, als Sport pedalen, GTD stuur, Donker achterlichten (VW), Korte spatlappen voor en een Dikkere luchtslang naar filterhuis (is een Fab RS mod ook toepasbaar op 2.0, maar kan dus ook op Polo!).

Wat nog te doen staat is een Sport filter (K&N?), Tuning (wij rijden ook een JD chipte Altea 1.8 TSI: Rijdt echt super!).

Natuurlijk ook nog even “een plaatje bij het praatje”.....
 
Welkom! En mooie polo heb je daar, plannen klinken ook goed, echter moet ik je wel waarschuwen dat je uit de 1.2 tsi niet echt super veel meer kan halen door chip, die loopt standaard al redelijk hard voor een 1.2, dus zo groot als bij de altea(wat een motor daarin trouwens! dat zal wel goed vooruit gaan, ik gok rond de 220-240pk ?) gaat het verschil niet zijn, er zal nog wel een klein verschil zijn dat wel!
 
starsky zei:
@ webcrtor
Een 1.2 TSI kan je zo 30pk meer krijgen met chip, lijkt me wel de moeite waard ;)

Tja ieder zijn mening zeker eh starsky.. de meeste 1.2 tjes krijgen iets van een 25pk extra en 40 nm extra, ik noem dat persoonlijk niet zo een groot verschil.. ik had wel gezegd dat je het een beetje zal voelen, maar het staat nog steeds in groot contrast met hun altea die ongeveer 80pk en 80 Nm erbij kreeg door een chip, dat verschil is een pak groter :)
 
Welkom André,

Mooie bak, leuke mod's, gelijk vraagje aan je, heb je linkje en of foto, van de dikke luchtslang naar luchtfilter?

Ben ik nl. naar opzoek, toevallig van het merk Forge?
 
Welkom nog! Big Grin
mooie polo en ik moet zeggen die boavista's staan 'm beter dan ik had verwacht ;)
btw nog steeds tevreden met je stap terug van een 2.0 naar een 1.2?

Oh en zou die luchtslang mod ook toepasbaar zijn op een 1.2 tdi? :lol:
opzich wel fijn als de auto een paar nm meer krijgt :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
Welkom nog! Big Grin
mooie polo en ik moet zeggen die boavista's staan 'm beter dan ik had verwacht ;)
btw nog steeds tevreden met je stap terug van een 2.0 naar een 1.2?

Oh en zou die luchtslang mod ook toepasbaar zijn op een 1.2 tdi? :lol:
opzich wel fijn als de auto een paar nm meer krijgt :)


Tja, die 2 ltr is echt een fantastische motor. Reed als een trein. Het is jammer dat deze niet meer leverbaar is, maar qua uitstoot is het wel duidelijk waarom. Qua verbruik maakt het ook wel wat uit. Met 2 ltr 1 op 11.5, nu 1 op 14.0.
Ik vind de 1.2 77kw redelijk goed vergelijkbaar, maar onderin (tot ca. 1800rpm) merk je wel dat het een klein motortje is. Daarna merk je gewoon dat de turbo het verschil maakt. Ik denk dat met tuning naar ca 140pk, je erg goed vooruitkomt. De Fab 2ltr woog wel 1120kg. De Polo maar 988kg. Scheelt toch ~140kg!

Wat betreft de luchtslang op de 1.2tdi. Ik heb daar niet verder naar gekeken, maar als de aanzuiglocatie en filter box hetzelfde zijn als op de 1.2tsi, dan moet het zo passen. Let wel of de luchtslang dan niet ergens vastloopt. Bij de 1.2 tsi is loopt ie net aan vrij. Door trillen zie je wel dat de slang de inlet pijp naar de turbo raakt, vandaar het stuke teflon tape op de luchtslang (zie wittig stukje op foto). Bij deze posting nog een plaatje van een 1.4. Hier is de aansluit plaats hetzelfde, maar de filterbox en luchtslang totaal anders.

Note: De slang/deflector, welke ik heb gebruikt, is van de Polo 6R GTI!
 
Polo2012, ik heb voordat ik uit groningen vertrok nog even snel de motorkap opengemaakt en die grote slang is tot mijn verbazing al reeds aanwezig in mijn polo :lol:

Het inlaat stuk wat achter de grill zit is echter wel aardig klein :roll:
dus ik denk dat een grotere grill inlaat voor mij miss gaat werken dan, weet niet of dat die is die jij daar ook hebt staan? :cool:

Oh en een open grill in mijn geval werkt om meer koude lucht in de motor te krijgen Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!