Het "weer" in achterraam Volkswagen Polo AW

Hi mede Polo bezitters,

Dit weekend kwam ik in de achterruit iets tegen wat mij niet eerder was opgevallen. Het lijkt enigszins of "het weer" in de achterruit zit. Het zit zowel aan de linker- als rechterzijde. Enorm lelijk - al zeg ik het zelf - en vraag mij af of meerdere Polo AW bezitters hier last van hebben of herkennen. Heb geprobeerd met wat water het schoon te spuiten of iets, maar heeft niet geholpen.

Zelf heb ik in maart weer een afspraak staan bij de dealer en zal het bij hen ook nog aankaarten. Er zit op mijn wagen nog verlengde garantie, alleen heb ik helaas vorig jaar de achterramen laten blinderen. Dat zal waarschijnlijk "gedoe" opleveren, is zo mijn vermoeden. :confused:

tempImageD0PnKo.jpg

tempImageAID6MW.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
hier geen last er van, zowel links als rechts.:cool:;)
 

Bijlagen

  • tempImagerYeBCR.png
    tempImagerYeBCR.png
    12.3 MB · Weergaven: 37
  • tempImageZaO8o3.png
    tempImageZaO8o3.png
    12.1 MB · Weergaven: 36
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Deze week mijn Polo gekregen. Ik wees de garage op de plekjes in de onderzoeken van de achterraam. Ze konden er niet bij, kregen het ook niet weg. Erg jammer. Van welke productiemaand is jouw Polo?
 
Volkswagen  Polo 6 AW  1.0 TSI. 95 pk 
Als je de plekken in de hoeken bedoelt, zal het vocht kunnen zijn dat tussen de tintfolie en je ruit zit. Denk dat je beter terug kan gaan naar degene die je ruiten heeft getint dan naar de dealer. Want in je ruit zit het naar mijn mening niet.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Zoals hierboven wordt gezegd, Heeft te maken met het tinten bij de dotmatrix rand die niet goed is afgewerkt (rand met de stipjes)
En helemaal onderin de hoeken van je ruit zit denk ik lucht tussen
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
Mijn ramen zijn niet door een derde partij getint, dus standaard af fabriek. Toch heb ik ook hetzelfde verschijnsel. Ligt dus niet aan een eventueel aangebrachte folie.
 
Volkswagen  Polo 6 AW  1.0 TSI. 95 pk 
Ga er vanuit dat het over de onderste rand gaat waar de ruit het plaatwerk van de achterklep ontmoet. Zou ik een knappe tinter vinden als die daarbij kan.. Mijn polo 6c heeft het in ieder geval niet
 
Volkswagen  Polo 6c BlueMotion  1.0 TSI 95pk 
De voor- en achterruiten van een auto zijn gemaakt van gelaagd glas; twee lagen glas met een folie ertussen. Dient voor stevigheid en bescherming. Daarom kun je met een life hammer de zijruiten aan diggelen slaan, maar de voor- en achterruit niet; ontstaat alleen maar een grote ster... Het "weer" in de zijkanten van je achterruit is een kleine opening tussen de lagen waar wat lucht/vocht tussen zit, ontstaan door wat spanningsverschil tussen te twee glaslagen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
De voor- en achterruiten van een auto zijn gemaakt van gelaagd glas; twee lagen glas met een folie ertussen. Dient voor stevigheid en bescherming. Daarom kun je met een life hammer de zijruiten aan diggelen slaan, maar de voor- en achterruit niet; ontstaat alleen maar een grote ster... Het "weer" in de zijkanten van je achterruit is een kleine opening tussen de lagen waar wat lucht/vocht tussen zit, ontstaan door wat spanningsverschil tussen te twee glaslagen.
Alleen de vooruit is een gelamineerd glas
De zij en achterruit zijn Gehard glas
En en aleen bij de achteruit zit er een gecoat randafwerking op de geharde ruit waar waarschijnlijk vocht tussen gekomen is
Vandaar die rare witte vlekken
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  • Leuk
Waarderingen: ColinAW
Deze week mijn Polo gekregen. Ik wees de garage op de plekjes in de onderzoeken van de achterraam. Ze konden er niet bij, kregen het ook niet weg. Erg jammer. Van welke productiemaand is jouw Polo?
Vervelend voor je zeg. Hebben ze het ook niet op kunnen lossen in garantie of iets?

Wanneer mijn polo is gebouwd, weet ik niet. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik dat kan achterhalen. Maar weet wel dat de polo in april 2019 op kenteken is gezet.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ga er vanuit dat het over de onderste rand gaat waar de ruit het plaatwerk van de achterklep ontmoet. Zou ik een knappe tinter vinden als die daarbij kan.. Mijn polo 6c heeft het in ieder geval niet
Ja klopt! Het is niet mogelijk om tot zover de ramen de tinten. Zit het hele kunststof gebeuren van de achterklep achter.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ik heb vanmorgen eens bij Die van mij gekeken ik was ook wel benieuwd
maar die van mij heeft het idd ook
En die van mijn buren is een oudere model 2016
die heeft het ook dus ik denk dat ze het allemaal hebben of krijgen
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  • Leuk
Waarderingen: CTML59
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!