Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Ja echt meesterlijk haha!

Ik ben juist gek op de ledjes. Ik vind dat als je de Xenonverlichting aan hebt, je dan minder goed de ledjes ziet doordat xenon overheerst. En xenon is nou iets wat elke auto kan hebben en niet speciaal oogt.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik xenon in de auto heb, dus ik schrok echt van de verlichting. Ik ben alleen bang dat ie mensen blind maakt.

Weet jij hoe ik zelf kan checken of die niet te hoog staat? Is er iets simpels om dat te testen?

Weet jij trouwens ook waar mijn stadslicht is gebleven? Als ik stadslicht voer, dan gaan alleen de ledjes aan, en natuurlijk de achterkant. Is dat normaal?
 
Ook ik heb eindelijk weer de zomerwielen eronder, echt weer een prachtig aanzicht zo! Big Grin
Ennn.. doordat ik ALWEER een setje lesjes voor mn stadslicht erdoor heb, maar besloten het dit keer goed te doen en wat extra geld uit te geven voor OEM led kenteken verlichting :)

Daarnaast bij de eerste volgende beurt ook maar eens vragen of de vering van de BM zó sponsig hoort te zijn als in mijn auto :rolleyes:
Afgelopen weekend naar zuid-duitsland geweest en het was echt heerlijk comfortabel, alleen leek het geveer soms net op de reactie van een waterbed als je erop ploft :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Dikke snelle wagen is niet altijd de garantie voor snel rijden.
Wat er tussen de voorstoel en het stuur zit heeft ook heel veel invloed.
Ik trok gisteren een Porsche Panamerica eruit met mijn 1.4 75PK. maar dat gastje (wagen van zijn vader denk ik) kon gewoon écht niet rijden.
Ik trok ook nog eens op zoals ik normaal ook doe.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dikke snelle wagen is niet altijd de garantie voor snel rijden.
Wat er tussen de voorstoel en het stuur zit heeft ook heel veel invloed.
Ik trok gisteren een Porsche Panamerica eruit met mijn 1.4 75PK. maar dat gastje (wagen van zijn vader denk ik) kon gewoon écht niet rijden.
Ik trok ook nog eens op zoals ik normaal ook doe.

Of is het omdat de bestuurder van de Porsche geen wedstrijdje aan het doen was met jou?
 
Nee want hij wilde dat wel maar hij kwam niet weg toen het groen werd. Stick Out Tongue

Het was echt een jong gastje wat stoer wilde doen want op de snelweg kwam hij mij voorbij zeilen met een claxonnetje erbij.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik ben juist gek op de ledjes. Ik vind dat als je de Xenonverlichting aan hebt, je dan minder goed de ledjes ziet doordat xenon overheerst. En xenon is nou iets wat elke auto kan hebben en niet speciaal oogt.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik xenon in de auto heb, dus ik schrok echt van de verlichting. Ik ben alleen bang dat ie mensen blind maakt.

Weet jij hoe ik zelf kan checken of die niet te hoog staat? Is er iets simpels om dat te testen?

Weet jij trouwens ook waar mijn stadslicht is gebleven? Als ik stadslicht voer, dan gaan alleen de ledjes aan, en natuurlijk de achterkant. Is dat normaal?

Nee kan je niet snel zien. Een garage heeft dat wel apparatuur voor, kunnen ze binnen no time zien of ze goed staan.
De ledjes zijn je stadslicht ;)
 
De 0 stand geeft bij mij DRL in de ondergrill en DRL in de koplampen.
De stadslicht stand geeft bij mij de DRL in de koplampen en achterverlichting.

Ik kan mooi switchen Stick Out Tongue
Als het goed is kun je de DRL lampen onder de bumper uitzetten met de combinatie contactslot en knipperlicht, dit staat uitgelegd in je gebruikershandleiding.

Als dit niet lukt (net zoals bij mijn BM) dan kun je die mogelijkheid alsnog aanzetten met VCDS:
Controler 09, LongCode Bit 12, byte 1, Daytime Running Light (DRL) adjustable (Manually AND/OR Instrument Cluster)

Wat je ook kan doen, is DRL direct via VCDS uitzetten:
Controler 09, LongCode Bit 23, byte 6, Function "Daytime Running Light (DRL)" active.

Waarschijnlijk blijft de DRL in de koplampen wel gewoon werken, of ze moeten deze afgetapt hebben van je originele DRL
 
Als het goed is kun je de DRL lampen onder de bumper uitzetten met de combinatie contactslot en knipperlicht, dit staat uitgelegd in je gebruikershandleiding.

Als dit niet lukt (net zoals bij mijn BM) dan kun je die mogelijkheid alsnog aanzetten met VCDS:
Controler 09, LongCode Bit 12, byte 1, Daytime Running Light (DRL) adjustable (Manually AND/OR Instrument Cluster)

Wat je ook kan doen, is DRL direct via VCDS uitzetten:
Controler 09, LongCode Bit 23, byte 6, Function "Daytime Running Light (DRL)" active.

Waarschijnlijk blijft de DRL in de koplampen wel gewoon werken, of ze moeten deze afgetapt hebben van je originele DRL
Ja klopt, maar dat is zonde vind ik. Ik kan mijn drl ook gewoon uitzetten als ik stadslicht voer. Zo heb ik meer mogelijkheden.
 
Ik kan mijn drl ook gewoon uitzetten als ik stadslicht voer. Zo heb ik meer mogelijkheden.
Ik kan je nog meer mogelijkheden geven, onderstaande zijn de bevinden van iemand die af-fabriek Xenon had:
Byte 23: Much of DRL functionality seems to be here;

My car has bi-xenon with LED parking/DRL lights. There are halogen cornering lights integrated in the main headlights. Separate fog lights are situated lower down, and these only act as fogs since DRL and cornering lights are integrated in the main headlight unit.

The car came factory configured with only the front LEDs on as DRL (ignition on, light switch in "0" position). No other lamps are on with the DRLs. The corresponding bit status of the Byte 23 is 01000001.

I then played with the long coding helper for the Byte 23. This is what I discovered:
- changing bit 4 from 0 to 1 switches off the LEDs
- changing bit 3 from 0 to 1 selects low beam xenon as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 2 from 0 to 1 selects cornering lights as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 6 from 1 to 0 turns off any of the three above DRL light sources. This bit would seem to be the "master" DRL enable/disable switch?
- changing bit 7 from 0 to 1 switches off the LED DRL on the side where indicator is blinking.
Weet niet of dit ook werkt als je achteraf Xenon inbouwt.
 
Nee want hij wilde dat wel maar hij kwam niet weg toen het groen werd. Stick Out Tongue

Het was echt een jong gastje wat stoer wilde doen want op de snelweg kwam hij mij voorbij zeilen met een claxonnetje erbij.


Je weet dat een Panamera enkel leverbaar is met automaatbak? Hij hoeft helemaal geen moeite te doen om voorruit te komen. Enkel het gaspedaal in drukken. En je weet dat de 'kleinste' motor van de Panamera een diesel is met 250PK en van 0-100 in 6,8 sec doet? Ik denk niet echt dat hij wou racen haha.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
WANT.
ADV1-Novitec-Lamborghini-Aventador-03.jpg
 
Je weet dat een Panamera enkel leverbaar is met automaatbak? Hij hoeft helemaal geen moeite te doen om voorruit te komen. Enkel het gaspedaal in drukken. En je weet dat de 'kleinste' motor van de Panamera een diesel is met 250PK en van 0-100 in 6,8 sec doet? Ik denk niet echt dat hij wou racen haha.

Er zijn 2 modellen die handgeschakeld zijn. Beide benzineversies. Eentje met 299PK en eentje met 400pk.

Maar alleen in z'n 1 trekt hij de Polo eruit.

En dan is het nog steeds een hele kleine kans dat het een handgeschakelde betreft gezien de overgrote meerderheid van de Panamera's automaat zijn.
 
Er zijn 2 modellen die handgeschakeld zijn. Beide benzineversies. Eentje met 299PK en eentje met 400pk.

Maar alleen in z'n 1 trekt hij de Polo eruit.

En dan is het nog steeds een hele kleine kans dat het een handgeschakelde betreft gezien de overgrote meerderheid van de Panamera's automaat zijn.

De handschakel versie is de Panamera en de Panamera S. Dat is de oude uitvoering. De nieuwe panamera heb je niet meer in handschakel. Ook is er geen handschakel panamera besteld in NL. Dus ze zijn er niet. Want niemand gaat roeren in zo een dikke auto.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
De handschakel versie is de Panamera en de Panamera S. Dat is de oude uitvoering. De nieuwe panamera heb je niet meer in handschakel. Ook is er geen handschakel panamera besteld in NL. Dus ze zijn er niet. Want niemand gaat roeren in zo een dikke auto.

Ik zeg enkel dat handgeschakelde bakken er zijn en dat er weinig kans bestaat dat Ruud9N deze is tegengekomen gezien de grote deel automaat is.
Dat er weinig van gemaakt zijn en dat ze in Nederland niet tot nauwelijks rondrijden door de kleine oplage wereldwijd is een ander verhaal.
 
iPolo: Automaat, schakel, het maakt mij helemaal niets uit, ik weet wat ik zag.
Het was een gozertje dat de wagen van papa bij had en stoer wilde doen.
Die gastjes herken je echt wel.
En dat hij totaal niet met zo'n wagen kon omgaan, dat merkte ik ook al heel snel.
Ook in een automaat kan je fouten maken door hem in z'n vrij te laten staan of niet helemaal goed in de versnelling te zetten.
Ik weet echt wel wanneer iemand een sprintje wil trekken.
Heb zelf jaren met dergelijke gastjes moeten werken.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!