Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Vraag: Ik heb wat stoepschade aan mijn velgen, en ook bladderd van 1 velg de coating wat af. Wat zijn jullie tips om deze te repareren? Inschatting van kosten? Het zijn trouwens VW Boavista velgen, maar dat hadden jullie vast al op de foto's gezien.

IMG_2654.JPG IMG_2656.JPG IMG_2653.JPG
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Afgelopen zondag voor het eerst, na 5 jaar bezoeken van de Nürburgring over de baan geweest :)
En hoe toepasselijk, met een polo ! Een 6C 1.2 TSI 105pk DSG met flippertjes.

Mochten jullie ook interesse hebben om te gaan, laat maar weten voor "tips and tricks" van de Ring

2439250-32018e2b80b5d85bdde67c74d2c2f94b
Ah de nieuwe huur auto van Ring Garage [emoji5]
 
Vraag: Ik heb wat stoepschade aan mijn velgen, en ook bladderd van 1 velg de coating wat af. Wat zijn jullie tips om deze te repareren? Inschatting van kosten? Het zijn trouwens VW Boavista velgen, maar dat hadden jullie vast al op de foto's gezien.

IMG_2654.JPG IMG_2656.JPG IMG_2653.JPG
Ik heb dit ook, no matter what de velgen moeten overnieuw gespoten worden. Was een keer bij een bedrijf langs gegaan, €90 per velg. Heb het nog altijd niet gedaan want vind het toch wel veel geld voor dat beetje schade.

Je kunt het ook plastidippen maar dat zou ik persoonlijk niet doen.
 
Ik heb dit ook, no matter what de velgen moeten overnieuw gespoten worden. Was een keer bij een bedrijf langs gegaan, €90 per velg. Heb het nog altijd niet gedaan want vind het toch wel veel geld voor dat beetje schade.

Je kunt het ook plastidippen maar dat zou ik persoonlijk niet doen.

Volgensmij moeten ze ook nog gezandstraald worden en daarna pas overgespoten voor het beste resultaat, allemaal best prijzig inderdaad :(
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Ik heb dit ook, no matter what de velgen moeten overnieuw gespoten worden. Was een keer bij een bedrijf langs gegaan, €90 per velg. Heb het nog altijd niet gedaan want vind het toch wel veel geld voor dat beetje schade.

Je kunt het ook plastidippen maar dat zou ik persoonlijk niet doen.
Als ze voor 90 euro per velg weer als nieuw zijn dan valt het nog mee toch? Of je moet op zoek gaan naar een set nieuwe velgen......maar daar komen ook weer extra kosten bij zoals balanceren.
 
Dat zijn inderdaad best hoge kosten, maar ik had het eigenlijk niet anders verwacht. Best zuur dat ik op 3 velgen een klein beetje schade heb, maar 1 wat meer aangezien een oudere Duitse heer in een Yaris mij van het weekend niet veel ruimte gaf toen er een wegversmalling aankwam. Oftewel, hij zag niet dat zijn baan een beetje opschoof. Anyway, ik had de keuze tussen tegen hem of tegen de stoeprand aanrijden... Daar zit nu dus wel redelijk wat schade op. Helaas niet dezelfde velg als waar de coating afbladdert, want dan had ik alleen die laten repareren.

Ik heb bij wat schadebedrijven een indicatie van kosten gevraagd. Eens kijken waar ze mee terug komen.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Dat zijn inderdaad best hoge kosten, maar ik had het eigenlijk niet anders verwacht. Best zuur dat ik op 3 velgen een klein beetje schade heb, maar 1 wat meer aangezien een oudere Duitse heer in een Yaris mij van het weekend niet veel ruimte gaf toen er een wegversmalling aankwam. Oftewel, hij zag niet dat zijn baan een beetje opschoof. Anyway, ik had de keuze tussen tegen hem of tegen de stoeprand aanrijden... Daar zit nu dus wel redelijk wat schade op. Helaas niet dezelfde velg als waar de coating afbladdert, want dan had ik alleen die laten repareren.

Ik heb bij wat schadebedrijven een indicatie van kosten gevraagd. Eens kijken waar ze mee terug komen.
Ben benieuwd naar de prijzen!
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!