Het grote 'Gooi het eruit' topic!

GRMBL. Donderdag startte ik de wagen en ik dacht even in Groningen te zitten tijdens een aardbeving. Wagen schudde best flink. Toch gaan rijden en tijdens het rijden was er niets aan de hand. Bij stilstaan voor b.v. een verkeerslicht was er dan wel en dan weer niets aan de hand.
Toen ik onderweg was om hem maar uit te laten lezen ging het gele motorlampje branden.
Kan de foutcode niet citeren maar bleek de EGR klep te zijn. Bekend euvel heb ik gehoord. Maar helaas geen goedkoop euvel. :(
Foutcodes zijn nu gewist om op dit moment doet hij het prima maar kreeg de tip om het toch z.s.m. te laten vervangen.

Heb ik die EGR wel nodig? :rolleyes:
312km. gereden sinds ik hem heb laten uitlezen and still going strong.
Maar binnenkort maar wel laten vervangen.

Waarom nou? (sorry voor de onduidelijke foto)

2017-03-03 16.20.22.jpg
Donderdag wordt er een nieuwe ingezet, gratis. :)
En deze keer wel met een grijze zonneband. Zou de vorige keer ook gebeuren maar toen ik hem kwam ophalen zat er de originele ruit in. :(
En tja, om die er dan weer uit te slopen is ook zo wat.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Amin030
Donderdag wordt er een nieuwe ingezet, gratis. :)
En deze keer wel met een grijze zonneband. Zou de vorige keer ook gebeuren maar toen ik hem kwam ophalen zat er de originele ruit in. :(
En tja, om die er dan weer uit te slopen is ook zo wat.
Nou, ruit zit er in met een grijze zonneband. Je moet alleen wel héél goed kijken wil je hem zien. Had gedacht dat hij beter te zien zou zijn.

Voor-na.jpg

Was echt snel gebeurt want met 3 man. Moest langer wachten op het drogen dan op het vervangen. Stick Out Tongue
Heb ook nieuwe Bosch ruitenwissers gekregen, ze hebben alle ramen schoongemaakt en zelfs van binnen uitgezogen.
Kan niet anders zeggen dat het verrekte goede service is door Carglass.

Ook heeft hij mij nog een tip gegeven over iets anders wat verder niets met dit werk van doen had.

Daarnaast heeft hij mijn achterruitenwisser nagekeken en met de druk én het wisserblad is alles in orde.
Hij heeft tijdelijk even een nieuwe erop gezet en daar had ik nog meer problemen mee dan met de oude.
Volgens deze glasexpert heeft mijn achterruit een productiefout erin zitten waardoor de wisser niet al het glas kan bereiken.
Er zit zeg maar een kuiltje in zei hij. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: BVS
Vraagje;

Als ik over een drempel rij, dan kraakt mijn veering. Voornamelijk als de wagen een dag stil gestaan heeft.
Nu vroeg ik me af: Hoe weet ik of ik iets moet vervangen? En hoe weet ik wat ik moet vervangen?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Ik merkte het toen ik de auto bij de dealer ging proefrijden, dat bij het instappen de vering kraakte. Denk dat dat komt omdat hij lang heeft stilgestaan daar. Merk het nu ook nog af en toe inderdaad met koud weer of als hij langere tijd heeft stil gestaan.
Volgens mij kan dit geen kwaad? Net zoals de remschijven die geluid maken bij de eerste paar keer remmen na een tijdje stil te hebben gestaan?
 
Ik merkte het toen ik de auto bij de dealer ging proefrijden, dat bij het instappen de vering kraakte. Denk dat dat komt omdat hij lang heeft stilgestaan daar. Merk het nu ook nog af en toe inderdaad met koud weer of als hij langere tijd heeft stil gestaan.
Volgens mij kan dit geen kwaad? Net zoals de remschijven die geluid maken bij de eerste paar keer remmen na een tijdje stil te hebben gestaan?

Zelfde hier inderdaad, bij koud weer en vooral vorst gaan ze enorm kraken. De remmen hoor ik ook regelmatig piepen terwijl de blokken nog goed zijn.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
heb toen een paar rubbers ingevet, maar na een tijdje komt het weer terug.
Het is gewoon (minder prettig) als je door de straat heen rijd en bij iedere drempel hoor je gekraak
 
Volkswagen polo  6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!