Help: Schroefset KW kraakt bij uitveren

Beste leden,

Sinds een paar maanden rij ik op een schroefset van KW deze bevalt mij erg goed en heb ik overgenomen van een van een mypolo lid.

Echter begint de schroefset nu bij langzaam rijden en uitveren (optrekken) wat te kraken aan de voorkant (is ook voelbaar), heb dit geprobeerd te verhelpen door middel van het invetten met WD40 langs de bewegende delen van de schroefset. Dit had wel geholpen en het kraken was weg, echter na een week of twee is het weer terug. Heeft iemand van hier toevallig ervaring of veel verstand van schroefsets en kan die mij vertellen welk ander smeermiddel ik misschien moet proberen (kopervet, silliconenspray ik noem maar wat) of moet ik iets heel anders proberen?

Als ik met de ramen open rij hoor ik op klinkerwegen een soort klikkend geluid van de set vandaan komen, dit stoort mij niet erg maar weet niet of dit normaal is.

Mocht je in Zuid Holland wonen kan ik ook even langskomen.

Alvast bedankt,

Noel

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb net hetzelfde probleem,
is volgens mij slijtage van de set.. ik ga hopelijk vrijdag(anders volgende week)
een nieuwe st set steken, en hopelijk daarmee opgelost.. mijn set was ook 2dehands, en de dempers zijn volgens mij lek, waardoor alles op je veren komt en die dan geluid maken..


mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!