HELP, lastig probleem raam passagierszijde.

Beste mensen,

Ik ben al erg lang bezig met het vinden van dit probleem, maar kom maar niet verder. Betreft een polo 9n3 1.4 uit 2005. Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

Het raam aan de passagierszijde werkt niet. Als ik de stekker van het rechter raammotor eruit en er weer in doe dat doet hij het om en nabij 10 minuutjes (echt een bepaald tijdsinterval). Het raam werkt dan alleen met het knopje aan de passagierszijde. Hetzelfde gebeurt als ik de stekkers in de deur eruit en erin doe. Of als ik de accu even losmaak. Ook gaan de ramen niet open of dicht met de sleutel en volgens mij hoort dit wel te kunnen.

Wat ik al heb gedaan:
- Knopjes bestuurderszijde vervangen. (van de sloop)
- raammotor links en rechts vervangen. (van de sloop)
- ramen ingeleerd d.m.v. ramen omlaag te doen 10 sec vast houden en dan weer omhoog te doen en 10 sec vast te houden. maar ik weet niet of ik dit correct doe, omdat ik dit alleen kan doen met het knopje aan de passagierszijde.

Dan heb ik nog de vraag waar het besturingssysteem van de ramen zit? Zelf denk ik dat deze in de raammotoren zelf zitten.

Wie o wie geeft het verlossende antwoord :) alvast bedankt.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 
Ramen openen of sluiten kan niet bij een 9n3 met de afstandsbediening.
Wel met de sleutel in het portierslot even vast houden op stand open of dicht.

Besturingssysteem is bcm.
Even uitlezen om te beginnen dus.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Vandaag uitgelezen met verschillende computers bij de garage, heeft niets opgeleverd. Ook als ik met de sleutel in de portier de ramen probeer te openen of sluiten werkt dit niet.

bedankt voor de snelle reacties.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 
Al lang gedaan, lees maar boven jou reactie.
Als ik iets vervang van een dubieuze afkomst, dan kijk ik of het probleem veranderd, zo niet zet ik het oude terug. Het is zo'n apart probleem dat ik er niet vanuit ga dat hetzelfde probleem in 1 van de onderdelen van de sloop zit. Een minuscule kans is natuurlijk aanwezig maar daar ga ik niet vanuit.

Ik heb nu de rechter deur helemaal los gekoppeld qua draden, daarna heb is de deur op een losse voeding gezet. Ook dan doet het raam hem maar 10 min en houdt hij er daarna mee op.

Als ik het rechterraam motor in de stekker doe van het linkerraam motor. Dan kan ik de motor aansturen met het knopje dat het normaal nooit doet (het rechter knopje in de bestuurdersdeur). Maar ook aan deze kant houdt hij er na 10 min mee op.

nog suggesties?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4 
Bedrading nakijken.
Geen groene stekkers?
Beschadigde bedrading in de deur door glasbreuk of een vervangen mechanisme?

Is knopje rechts nou vervangen?
Die zie ik er nog niet tussen staan als vervangen.

Los contact op stekker onder bcm?
Je kan als je op je rug bij de pedalen gaat liggen je bcm zien,
controleer die stekker ook eens. (Als je geen extra schop plaat eronder hebt)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Misschien heel simpel gedacht, maar loopt jouw raammechanisme niet te zwaar waardoor de motoren, origineel of de vervanger, te warm wordt. Misschien kan je het testen met een losse motor?

dat kan ook.

Gaat het raam bij de korte werking even goed omhoog en omlaag

is proberen met zonder het raam erin

zekering of relais nagekeken

controleer het raammechanisme duw deze zonder het motor omlaag en omhoog met raam erin
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!