[Help] Banden & Velgenmaat

Heren,

Dit zal vast een veelgestelde (vond er niks over op het forum) en beginnelingen vraag zijn, maar toch stel ik hem alweer. Enkel om misverstanden voor mezelf te voorkomen.

Op dit moment heb ik de volgende maat banden & velg onder mijn Polo:
Band: 215/45R/16
Velg: ET 38 / 5 x 100 / 7J / 16 inch (Rivazza velgen vanaf de fabriek)

Nu vertelde mij de dealer dat als ik een andere maat velg wil ik moet kijken voor een velg met een ET waarde tussen de 35 en 38. De J waarde zou eigenlijk gelijk moeten zijn maar mag niet te veel verschillen, enkele waardes er onder of boven was geen probleem. Bijvoorbeeld 6J of 8J, nu is de vraag klopt dit?!
Waar moet ik nog meer opletten? En wat is het verstandigste, een 17 of 18 inch velg en met welke maat banden?

De "Rivazza" velgen worden nu mijn winter velgen met dezelfde maat winterbanden als de zomerbanden. Helaas is dat een niet echt gangbare maat.. Mocht iemand interesse hebben in zomerbanden met maat 215/45R/16 laat maar wat weten.

Alle hulp is wederom welkom en waarvoor mijn dank!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!