[help] automatisch lichtschakelaar instellen.

Beste polo rijders:grinning:,
Heb nu een Chinees setje ingebouwd met automatische lichtschakelaar en licht sensor. Maar krijg de tijd niet ingesteld dat de lampen aan blijven staan.:coldsweat:
En je kan waarschijnlijk via "jumpers" instellen dat bij het openen en dicht klikken van de auto je stadslicht en mistlampen aan gaan.
Wie heeft hier ervaring mee en zou me kunnen helpen (zou ook eventueel zondag op de m&g kunnen)

Ik hoor graag van jullie!
 
De tijd heb ik op geluk voor elkaar gekregen. Dit staat los van de jumpers. De jumpers kan je idd bepalen of het je mistlampen op dimlicht aanstuurt. Ik heb lopen spelen met de lichtschakelaar met het contact uit. Hij geeft bij bepaalde handelingen piepjes en van de 10 seconde waar hij standaard op stond is hij op ene of andere manier naar 60 seconde gegaan.

Even spelen is wel het devies aangezien mijn chinees ook niet goed was en de vertaling nog veel minder
 
De tijd heb ik op geluk voor elkaar gekregen. Dit staat los van de jumpers. De jumpers kan je idd bepalen of het je mistlampen op dimlicht aanstuurt. Ik heb lopen spelen met de lichtschakelaar met het contact uit. Hij geeft bij bepaalde handelingen piepjes en van de 10 seconde waar hij standaard op stond is hij op ene of andere manier naar 60 seconde gegaan.

Even spelen is wel het devies aangezien mijn chinees ook niet goed was en de vertaling nog veel minder

Oké dank je.
En weet je ook hoe het werkt met die jumpers waar zitten die en wat moet je er mee doen om stadslicht en mistlampen tegelijk aan te laten gaan bij open of dicht klikken van de auto...?
 
Jumper 1= tunnelmodus let op bij verwijderen van deze jumper zet je tunnelmodes voor goed uit, terugzetten heeft geen nut meer ( heb ik op verschillende fora gelezen)
Jumper 2= ch/lh
Jumper 3= dimlicht + mistlicht. Deze moet er eigenlijk gelijk uit aangezien mistlichten voeren in normale omstandigheden verboden is...

Ps: ik hoop dat er een "propper" handleiding komt voor het instellen van de duur van de verlichting...die heb ik nergens nog kunnen vinden

Hier staat trouwens ontzettend veel:
http://www.mypolo.nl/xenforo/index.php?posts/136762/

Polo bluemotions met start&stop en polos met affabriek xenon kunnen met een oem oplossing van 100 euro alles werkend krijgen (vcds coding is wel nodig)

Ik heb zelf een oem lichtsensor alleen geen startstop dus ik val af voor de oem oplossing, vandaar chinees...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric6r
Jumper 1= tunnelmodus let op bij verwijderen van deze jumper zet je tunnelmodes voor goed uit, terugzetten heeft geen nut meer ( heb ik op verschillende fora gelezen)
Jumper 2= ch/lh
Jumper 3= dimlicht + mistlicht. Deze moet er eigenlijk gelijk uit aangezien mistlichten voeren in normale omstandigheden verboden is...

Ps: ik hoop dat er een "propper" handleiding komt voor het instellen van de duur van de verlichting...die heb ik nergens nog kunnen vinden

Hier staat trouwens ontzettend veel:
http://www.mypolo.nl/xenforo/index.php?posts/136762/

Polo bluemotions met start&stop en polos met affabriek xenon kunnen met een oem oplossing van 100 euro alles werkend krijgen (vcds coding is wel nodig)

Ik heb zelf een oem lichtsensor alleen geen startstop dus ik val af voor de oem oplossing, vandaar chinees...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Dus stadslicht en mistlampen laten branden bij open of dicht klikken auto kan niet.
 
Ze zijn zichtbaar aan de voorkant waar de kabel van de schakelaar uit komt als het goed is. Ik heb mijne nog niet binnen. Zie foto
e8a588be06ad05b8ef2978ea3df75cda.jpg



Hier is het wel gedaan zie video

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ze zijn zichtbaar aan de voorkant waar de kabel van de schakelaar uit komt als het goed is. Ik heb mijne nog niet binnen. Zie foto
e8a588be06ad05b8ef2978ea3df75cda.jpg



Hier is het wel gedaan zie video

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dan zou ik me kastje dus weer achter me dashboard vandaan moeten halen :sweat:. Zoals op het filmpje moet en kan het dus ook werken. Zo zou ik het ook graag willen hebben.
 
Ik weet dat ik bij mijn polo ergens in vcds aan kan geven dat ik met coming home de mistlampen aan wil hebben ipv dimlichten. Ik heb dit allemaal niet werkend gekregen maar dat kan ook misschien omdat ik het op klaarlichte dag aan het testen was [emoji28]

Dat testen deed ik trouwens met wat ik nu heb: oem licht regensensor. Vervolgens met vcds gespeeld om coming home en leaving home werkend te krijgen (niet gelukt)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik heb trouwens achteraf oem xenon en zolang mijn sleutel niet in het contact is en volledig gedraaid is naar de stand voor het starten heb ik aan de voorkant op geen enkele stand van de schakelaar licht..dus ik weet niet in hoeverre de auto sensor schakelaar bij mij nut gaat hebben wat betreft ch en lh. Hebben anderen met achteraf xenon hier ook last van?

Achterlichten en kenteken doen het gewoon op stadslichten stand, ook doen de mistlichten het NIET totdat ik contact heb gemaakt


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!