Helix Volkswagen Subwoofer 300W Plug & Play

Ik heb gister een set aangeschaft maar ik loop vast met het aansluiten van de electronica.
image012_zps7fb49ce5.jpgimage013_zps20cd754d.jpg

Hij zit mooi weggewerkt in me kofferbak waar me wiel normaal zit en de kabel is mooi weggewerkt. Alleen ik loop vast bij het aansluiten van het systeem op mijn RNS 510 P versie systeem. De uiteinden zijn de groot om in blok te plaatsen zoals vermeld staat in de beschrijving. Kan iemand mij daar mee helpen?

subinstall2.jpg
subinstall2pic2.jpg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TSI 180PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper_05
Zoals ik het lees moet je een kabel aansluiten op je CANbus stekker aan de achterzijde van je RNS. Mogelijk zit er een verloop bij? Vaak wordt er bij een dergelijke set een verloop geleverd van de CANbus stekker aan de auto zijde, naar de canbus stekker op je RNS met hierbij de juiste aansluitingen of in ieder geval de mogelijkheid daar toe.
Mocht het bij JD niet lukken post dan ff een fototje van het geheel ;)
 
Hou marktplaats en eBay in de gaten, ik heb met mazzel een set gekocht voor 250 euro, JD had vandaag een GTImeetingdagactie chippen 20 korting en onderdelen gratis monteren. Ze hebben hem kosteloos gemaakt voor meBig Grin
Het is een subwoofer met versterker, versterkt ook je bestaande boxen.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TSI 180PK 
Ik heb zo'n set fabrieksaf in m'n 6C liggen in combinatie met een Discover Media.
Nu wil ik aankomende zomer een lange reis maken en vind ik het toch wel prettig om dan een reservewiel mee te hebben dus moet de sub/amplifier er uit.
Als ik de stekker uit de sub verwijder en de sub wissel voor het reservewiel, heb ik dan nog geluid of moet ik meer kabels wisselen, instellingen aanpassen of iets dergelijks?
 
Komen al je speakerdraden uit de unit achterin of komen die nog gewoon bij de Discover Media vandaan? Als de speakers rechtstreeks worden aangestuurd door de Discover Media zul je alleen wat minder "vol" bas geluid hebben. Als de Discover Media enkel de amp aanstuurt, en deze vervolgens de speakers bedient, zul je voornamelijk stilte en motorgeluid krijgen denk ik... Het lijkt mij dat de sub/amp een "extraatje" is, maar ik zou 'm gewoon eens loshalen en de radio aanzetten en kijken wat er gebeurt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Komen al je speakerdraden uit de unit achterin of komen die nog gewoon bij de Discover Media vandaan? Als de speakers rechtstreeks worden aangestuurd door de Discover Media zul je alleen wat minder "vol" bas geluid hebben. Als de Discover Media enkel de amp aanstuurt, en deze vervolgens de speakers bedient, zul je voornamelijk stilte en motorgeluid krijgen denk ik... Het lijkt mij dat de sub/amp een "extraatje" is, maar ik zou 'm gewoon eens loshalen en de radio aanzetten en kijken wat er gebeurt :)
Dat helix systeem is amp en sub, dus zal 't waarschijnlijk stil worden, dat was wat ik al vermoede.
Kon zijn dat iemand het zo wist maar als niemand met het verlossende antwoord komt dan wordt het inderdaad gewoon proberen.
 
Via Polofreunde forum kreeg ik het verlossende antwoord, er is een brugstekker nodig om de speakers weer te laten werken.
Ik kreeg 2 onderdeel nummers namelijk DKS 051 419 B en 000 051 727 B maar de poster wist het verschil niet.
Zojuist mijn dealer gebeld en onderdeel nummer 000 051 727 B schijnt de juiste te zijn voor mijn Polo 6C.
Schrok ff van de prijs ... € 38,- voor een stekker met een paar stukjes draad, dus uiteraard niet meteen besteld.
Later ff gezocht op E-bay & Amazon ... € 14,- inclusief verzending.

Deze dus nu besteld ... over 3-5 werkdagen in huis.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!