Helix subwoofer

Hallo allemaal,

Ik zou graag mijn audio wat extra pit willen geven nu lees ik veel positieve dingen over de helix subwoofer (die in je reservewiel bak gaat) is dat daadwerkelijk plug and play? En wat zijn de dimgen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb er eentje gevonden op marktplaatst maar daar zit geen handleiding bij.. is er iemand hier die er mischien een linkje heeft van zon handleiding of die me kan vertellen waar ik rekening mee moet houden? Mocht je nog een helix subwoofer hebben liggen voel je vrij om hem aan te bieden :)

Hieronder een foto van mn radio
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Hallo allemaal,

Ik zou graag mijn audio wat extra pit willen geven nu lees ik veel positieve dingen over de helix subwoofer (die in je reservewiel bak gaat) is dat daadwerkelijk plug and play? En wat zijn de dimgen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb er eentje gevonden op marktplaatst maar daar zit geen handleiding bij.. is er iemand hier die er mischien een linkje heeft van zon handleiding of die me kan vertellen waar ik rekening mee moet houden? Mocht je nog een helix subwoofer hebben liggen voel je vrij om hem aan te bieden :)

Hieronder een foto van mn radio
Heb zelf ook de Helix Subwoofer die in mn reserve wiel ruimte past. Zoals de meeste reageren, het is een soort van “plug and play”. Je unit zal je eruit moeten halen om vervolgens van je quadlock stekker de gele (+) en zwarte (-) stroomkabel door te linken met de subwoofer en de speaker quadlock ook voor je DSP die onder de subwoofer zit. Daarvoor heb je wel een pin removal tool nodig en is het verstandig om je zekering eruit te halen van je radio.

De kabelboom die erbij word geleverd is vrij simpel.

Zoals er ook door andere members word gemeld is het verstandig om een Dongel erbij te bestellen, zodat je je preset van een Polo kan inleren. Kan ook andere presets, maar zonder dit ervaar je misschien niet de ideale sound. Heb zelf een Golf 7 preset gebruikt ipv van een Polo om meer bass uit de Helix Subwoofer te krijgen.

Het is te doen! Kost je wel even tijd!
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
Vraagje tussendoor.

wanneer moet je die inleer dongle gebruiken?

ik heb een tijdje geleden speakers, versterkertje (achter dashboard) en een underseat woofer geinstalleerd. Moet je daarbij ook deze dongle gebruiken?
Ik ben namelijk de menu instelling voor het regelen geluid voor en achterspeakers kwijt.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Vraagje tussendoor.

wanneer moet je die inleer dongle gebruiken?

ik heb een tijdje geleden speakers, versterkertje (achter dashboard) en een underseat woofer geinstalleerd. Moet je daarbij ook deze dongle gebruiken?
Ik ben namelijk de menu instelling voor het regelen geluid voor en achterspeakers kwijt.
Nee is niet nodig bij een aftermarket setje. De dongel is alleen nodig bij een originele vw helix subwoofer setje die je kan programmeren met een dongel op het dsp.
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
Mhh kak men zegt dat de mijne is ingeleerd voor een vw polo.. welke zekering van de radio? De "gewone zekering uit het zekering kastje" of is dit een speciale?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Mhh kak men zegt dat de mijne is ingeleerd voor een vw polo.. welke zekering van de radio? De "gewone zekering uit het zekering kastje" of is dit een speciale?
Gewone zekering ! Onder je stuur zit een zekeringkastje, moet een 20/30a zekering zijn. Ik kijk zo even op de schema welke nummer het is.
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!