Hebben jullie dat ook?????

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
We weten allemaal dat in de Polo BM een driecilinder 1.2 TDI motortje zit. Nu met dit warme weer is het toch wel lekker om met airco te rijden. Alleen als ik bij mijn climatronis de airco op on zet dan loopt mijn auto telkens heel moeilijk en stug. Vooral met optrekken vanuit stilstand, ik moet dan echt goed op m'n "voetenwerk' :lol: denken en extra gas geven anders slaat hij zo maar af. Het lijkt net alsof de motor zelf dan te weinig brandstof krijgt. Doe ik de airco weer uit dan loopt hij weer als een zonnetje. Hebben er meer BM rijders hier last van of ben ik de enige?
 
Airco slokt idd het nodige vermogen op. Hoe minder vermogen de motor heeft, des te meer je dat merkt.
Als je de airco aanzet, kun je in veel auto's ook even een korte, tijdelijke toeren al bemerken. De regeleenheid stuurt dat wel weer bij, maar het is meestal wel even waar te nemen.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Heb ik ook gemerkt inderdaad en wat ik ook gemerkt heb is dat de motor best wel warm kan worden!

Alweer een tijdje terug had ik een Golf VI Diesel mee als leenauto, en wat me toen opviel is dat die een stuk warmer wordt dan m'n GTI. Aan de watertemperatuurmeter zie je dat niet (die stonden beide op de 90), maar wel op de olietemperatuurmeter: waar mijn GTI zo'n 93 is, werd die Golf al 103!

Waarschijnlijk heel normaal, en voor de autotechnici ook al lang en breed bekend, maar ik stond er toch wel even vreemd van te kijken ... :oops:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Merk wel dat als de airco aangaat het toerental ff een dip heeft, wat heel snel weer word opgevangen.
Qua vermogenverlies niet echt last van, en rij toch behoorlijk wat file. Maar kan ook wel met mn rijstijl te maken hebben. Nogal een zware rechtervoet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!