Heb weer iets

Hier de nieuwe video met een nieuwe pomp met plunjer, is een stuk stiller dan de eerste video dus daar zit echt dat metaalachtig ritmische geluid in nu niet meer luister maar

 
Volkswagen  Polo AW 
Hier de nieuwe video met een nieuwe pomp met plunjer, is een stuk stiller dan de eerste video dus daar zit echt dat metaalachtig ritmische geluid in nu niet meer luister maar

Precies dat geluid hoort gewoon zo is normaal voor een 1.0TSI het ritmisch geluid is inderdaad verdwenen, ik ga de Hogedrukpomp ook laten vervangen plunjer is al vervangen geweest. Heeft de monteur ook toevallig uitgelegd welke element in de hogedrukpomp defect zou kunnen raken?
 
VW  Polo 
Precies dat geluid hoort gewoon zo is normaal voor een 1.0TSI het ritmisch geluid is inderdaad verdwenen, ik ga de Hogedrukpomp ook laten vervangen plunjer is al vervangen geweest. Heeft de monteur ook toevallig uitgelegd welke element in de hogedrukpomp defect zou kunnen raken?
het pistonpennetje die tegen de plunjer zit die wil nog wel is inslaan van de pomp dus wordt hij eigenlijk een beetje korter die door de veer zit waardoor er ruimte onstaat tegen de plunjer, als je er mee doorrijd zal op een gegeven moment ook de brandstofdruk worden beinvloed waardoor de motor kan in houden als je een beetje in toeren doortrekt
 
Volkswagen  Polo AW 
Klinkt weer netjes!

Vanmiddag mijn pomp gedemonteerd en plunjer en nokkenas bekeken, zag er allemaal goed uit. (Gewoon ter controle niet om een geluid) IMG_0240.webp
 
Volkswagen  Polo 6C 
Klinkt weer netjes!

Vanmiddag mijn pomp gedemonteerd en plunjer en nokkenas bekeken, zag er allemaal goed uit. (Gewoon ter controle niet om een geluid) IMG_0240.webp
kon je hem een beetje los krijgen de brandstofleiding, vooral de onderste die op de rail zit moet je speciaal gereedschap hebben, welke had je?
 
Volkswagen  Polo AW 
Met zo’n setje wat je eerder poste, 19 mm en dan is het goed te doen.
137 dkm maar zag er geen noemenswaardige slijtage of beschadigingen aan.
De mijne maakt met koude motor vanuit die katalysator aan het begin van de downpipe een blikkerig geluid. Weleens over opwarming katalysator gelezen en extra inspuiting etc, zal dat wel zijn.
Verder erg te spreken over de Polo en 1.0 tsi, geen olieverbruik en 900 km op een tank.
 
Volkswagen  Polo 6C 
het pistonpennetje die tegen de plunjer zit die wil nog wel is inslaan van de pomp dus wordt hij eigenlijk een beetje korter die door de veer zit waardoor er ruimte onstaat tegen de plunjer, als je er mee doorrijd zal op een gegeven moment ook de brandstofdruk worden beinvloed waardoor de motor kan in houden als je een beetje in toeren doortrekt

Hierzo ook plunjer en hogedrukpomp vervangen en geluid is inderdaad weg.
 
VW  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!