Hey Polo fanaten!
Aller eerst wil ik zeggen dat dit een top forum is door de vele enthousiaste leden, veel nuttige info kunnen vinden over de Polo!
En dan nu ter zake
Op dit moment heb ik nog geen Polo. Ik was serieus aan het rondkijken naar een aantal hot hatches. De Clio RS, de Corsa OPC, Ibiza Cupra, en Golf 5 GTi kwamen zo ter sprake, maar er was er toch één die eruit sprong met de prijs/0-100 sprint verhouding. En dat was natuurlijk de Polo.
Ik ben zowieso niet heel erg van de Franse auto's, de Clio wordt alom geprezen om zijn speelse rijeigenschappen, maar ik ben niet weg van het uiterlijk en de atmospherische motor (ik hou van het turbo gefluit). De Corsa OPC vind ik echt een gruwelijk bruut uiterlijk hebben, maar ben niet weg van het interieur en de prijs is echt belachelijk (EUR 30.000+). Ook in de Ibiza vind ik het interieur niet mooi. De Golf 5 GTi is leuk speelgoed, alleen tweedehands hebben ze vaak veel kilometers en met een geblazen motor is dat niet echt een optie.
Qua verbruik zitten de auto's hierboven op een E label of hoger.
Nu stond ik echt verbaasd van het C label op de Polo! Bizar gewoon dat een auto met 180 PK zo zuinig kan zijn. En dan ook nog eens even snel is als z'n grote broertje de Golf. Met de prijs zit het ook wel snor (met opties zo'n 27-28 duizend euro).
Op het moment rij ik voor woon-werk verkeer in een Toyota iQ. Ik krijg kilometer vergoeding alleen die is niet zo heel veel, dus de kleine iQ bood uitkomst door de zuinige 3 cilinder, ik heb destijds ook nog naar een BlueMotion Polo gekeken alleen die was een stuk duurder jammer genoeg. Daarvoor heb ik een BMW Z3 gehad, alleen die zoop zoveel dat ik flink moest toeleggen op de vergoeding.
Alleen ik zit met een probleem, ik word gek in die iQ! Het is een hele comfortabele auto daar niet van....alleen zo.........verschrikkelijk........langzaam......het is niet normaal. Eerdat je aan de 100 zit ben je een fossiel in een bejaardentehuis. Het is verschrikkelijk irritant als je iemand wilt inhalen op de snelweg en het duurt gewoon een seconde of 10 voordat je dezelfde snelheid rijdt als diegene die je wilt inhalen. Het interieur is ook vreselijk kras gevoelig, de afgewerkte materialen vindt je ook in een gemiddeld achtbaan karretje of botsautotje. Maarja, ik kom van A naar B en het is zuinig dus kan ik mooi sparen voor een kekke GTi!
Het interieur is mooi, het ziet er allemaal hoogwaardig uit en alles zit op z'n plek, geen druk dashboard of wilde vormen in het interieur. En het is een semi-automaat waarmee je ook nog schakelen, dat vind ik zowieso al een pluspunt want ik ben 5 jaar geschakeld gereden maar ik ben het nu een beetje zat. De iQ is ook een automaat en dat bevalt me prima zo.
Nu krijg ik hopelijk volgend jaar een bedrijfsbus en hoef ik niet meer met z'n eigen auto zakelijke kilometers te maken dus kan ik weer iets leuks gaan kopen
Dus ik ben nu FLINK, FLINK, FLINK aan de spaar, zodat ik hopelijk rond juni mijn GTi mag bestellen, het gaat nog lang duren voordat ik er ben. In die tijd kijk ik lekker rond op dit forum en weg kwijlen bij al die mooie GTi's
Nu had ik nog een vraag...
Ik zag op de configurator op de Volkswagen website dat er een Alcantara optie is voor 1100 euro. Heeft iemand daar foto's van? Betekent dat dat het ook op de stoelen alcantara is en het mooie ruitjes motief vervalt? Zit deze stof ook op het dashboard?
Aller eerst wil ik zeggen dat dit een top forum is door de vele enthousiaste leden, veel nuttige info kunnen vinden over de Polo!
En dan nu ter zake

Op dit moment heb ik nog geen Polo. Ik was serieus aan het rondkijken naar een aantal hot hatches. De Clio RS, de Corsa OPC, Ibiza Cupra, en Golf 5 GTi kwamen zo ter sprake, maar er was er toch één die eruit sprong met de prijs/0-100 sprint verhouding. En dat was natuurlijk de Polo.
Ik ben zowieso niet heel erg van de Franse auto's, de Clio wordt alom geprezen om zijn speelse rijeigenschappen, maar ik ben niet weg van het uiterlijk en de atmospherische motor (ik hou van het turbo gefluit). De Corsa OPC vind ik echt een gruwelijk bruut uiterlijk hebben, maar ben niet weg van het interieur en de prijs is echt belachelijk (EUR 30.000+). Ook in de Ibiza vind ik het interieur niet mooi. De Golf 5 GTi is leuk speelgoed, alleen tweedehands hebben ze vaak veel kilometers en met een geblazen motor is dat niet echt een optie.
Qua verbruik zitten de auto's hierboven op een E label of hoger.
Nu stond ik echt verbaasd van het C label op de Polo! Bizar gewoon dat een auto met 180 PK zo zuinig kan zijn. En dan ook nog eens even snel is als z'n grote broertje de Golf. Met de prijs zit het ook wel snor (met opties zo'n 27-28 duizend euro).
Op het moment rij ik voor woon-werk verkeer in een Toyota iQ. Ik krijg kilometer vergoeding alleen die is niet zo heel veel, dus de kleine iQ bood uitkomst door de zuinige 3 cilinder, ik heb destijds ook nog naar een BlueMotion Polo gekeken alleen die was een stuk duurder jammer genoeg. Daarvoor heb ik een BMW Z3 gehad, alleen die zoop zoveel dat ik flink moest toeleggen op de vergoeding.
Alleen ik zit met een probleem, ik word gek in die iQ! Het is een hele comfortabele auto daar niet van....alleen zo.........verschrikkelijk........langzaam......het is niet normaal. Eerdat je aan de 100 zit ben je een fossiel in een bejaardentehuis. Het is verschrikkelijk irritant als je iemand wilt inhalen op de snelweg en het duurt gewoon een seconde of 10 voordat je dezelfde snelheid rijdt als diegene die je wilt inhalen. Het interieur is ook vreselijk kras gevoelig, de afgewerkte materialen vindt je ook in een gemiddeld achtbaan karretje of botsautotje. Maarja, ik kom van A naar B en het is zuinig dus kan ik mooi sparen voor een kekke GTi!
Het interieur is mooi, het ziet er allemaal hoogwaardig uit en alles zit op z'n plek, geen druk dashboard of wilde vormen in het interieur. En het is een semi-automaat waarmee je ook nog schakelen, dat vind ik zowieso al een pluspunt want ik ben 5 jaar geschakeld gereden maar ik ben het nu een beetje zat. De iQ is ook een automaat en dat bevalt me prima zo.
Nu krijg ik hopelijk volgend jaar een bedrijfsbus en hoef ik niet meer met z'n eigen auto zakelijke kilometers te maken dus kan ik weer iets leuks gaan kopen


Nu had ik nog een vraag...
Ik zag op de configurator op de Volkswagen website dat er een Alcantara optie is voor 1100 euro. Heeft iemand daar foto's van? Betekent dat dat het ook op de stoelen alcantara is en het mooie ruitjes motief vervalt? Zit deze stof ook op het dashboard?